verschrikkelijk gedrag

26-04-2011 10:13 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 'nieuw' hier, althans ik heb me, na altijd alleen maar in dit forum gelezen te hebben, eindelijk eens aangemeld.

Dit eerlijk gezegd omdat er nu iets ontzettend dwars zit bij mezelf waar ik niet meer uit kom en ik erg beniewd ben of er hier meerdere mee rondlopen.

Het betreft mijn gedrag naar mijn vriend toe.

Ik ben echt supergek op deze jongen, tot over m'n oren verliefd kan ik wel zeggen.

Al begint dit bij hem steeds minder te worden heb ik het idee.

Dit omdat ik de laatste tijd echt gewoon ruzie bij hem aan het uitlokken ben, voornamelijk onder het genot van alcohol.

Wij hebben nu al regelmatig ruzie gehad omdat ik het bloed onder z'n nagels aan het uitkrabben ben.

Waarschijnlijk komt het voort uit mijn onzekerheid, ik ben zo bang hem te verliezen dat ik m'n klauwen in hem lijk te zetten maar waardoor hij mij alleen maar steeds meer uit begint te kotsen.

Voorbeeld is gisteravond, na een hele middag in het park te hebben gelegen met wat wijn komen we thuis en hebben we vrienden uitgenodigd voor etentje.

Allemaal erg gezellig tot ik achter de pc ga zitten en een foto van hem zie op zijn profiel van hem en zijn ex.

Ik ben hem vervolgens 'per ongeluk' gaan wissen (zie ik nu allemaal pas want ik wist het allemaal niet meer vanochtend) en heb belachelijke reacties geplaatst.

Ben foto's bij mij op m'n profiel gaan zetten die hij liever neit zou zien en ben ondertussen de hele avond vet chagerijnig tegen hem geweest heb continu flauwe opmerkingen naar hem geroepen.

iK heb de sfeer dusdanig verpest dat onze vrienden zijn vertrokken en ik met een stalen smoel in bed ben gaan liggen.

Van deze avondjes zijn er nu al meerdere voorgevallen, en ik denk op zo'n moment volledig in m'n recht te staan maar heb de volgende dag verschrikkelijk veel spijt van wat ik allemaal gedaan heb.

Zo zijn er al genoeg excuses berichtjes de deur uit gegaan en willen sommige niet meer met ons afspreken omdat ik zo'n slechte dronk heb.

Ik heb het dan ook alleen maar tegen mijn vriend, het piepkleinste foutje melk ik compleet uit en moet daar dan de hele avond op terug komen.

HIj schaamt zich op zulke momenten kapot voor mij, wat echt super begrijpelijk is.

Wat ik hiermee veroorzaak is dat ik hem alleen maar verder van me af drijf, en hij het op een gegegeven moment niet meer door de vingers ziet.

Ik besef me de dag erna pas wat ik gedaan heb en weet dan gewoon niet meer waar ik het zoeken moet.

Ben zo bang om hem hiermee kwijt te raken.

Elke keer beloof ik beterschap maar keer op keer gebeurd hetzelfde.....

Is iemand van jullie hier bekend mee? Iemand in je omgeving misschien? En zouden jullie kunnen bedenken hoe ik dit op kan gaan lossen ?

Alvast bedankt..............
Ik vind het super van je dat je aan je probleem gaat werken, want ik heb het (helaas meerdere malen) van de andere kant meegemaakt. Het is vreselijk om zo voor *** te worden gezet voor een groep mensen omdat iemand met drank op tegen je tekeer gaat. En je kunt er zo weinig aan doen, alleen de bui over laten gaan, je goed klote voelen - het komt echt wel aan - en maar hopen dat de persoon de volgende keer niet drinkt in jouw bijzijn. Dus ik snap je vriend volkomen. Daarom vind ik het goed dat je je probleem gaat aanpakken, want ja, je maakt je relatie er echt mee kapot.

In mijn geval was het de ex van mijn broer. En dat is mede uitgegaan door haar 'leuke dronk', want dat verpest de sfeer aanzienlijk!
Goed dat je stopt met drinken. Als je dit soort dingen niet doet als je nuchter bent lijkt het me de beste oplossing om te stoppen. Drank levert nooit zoveel op dat het het risico waard is om er vrienden of je relatie door kwijt te raken. En dan die verschrikkelijke kater van schuldgevoelens achteraf. Daar kan een avondje drank echt niet tegenop!

Je zegt dat je naar de huisarts gaat. Betekent dat dat je verwacht dat je hulp nodig hebt bij het stoppen? Want als dat het geval is, dan is er natuurlijk sowieso al iets niet in de haak met je drankgebruik. Als je er niet afhankelijk van bent zou je er immers zo mee kunnen stoppen.
87lentes, op de Psyche pijler is een topic 'Ik kan niet met drank omgaan..'. Denk dat je daar veel herkenning zult vinden en waarschijnlijk ook wel tips en advies. Het is zeker de moeite waard dat hele topic eens door te lezen.

Succes!
quote:87lentes schreef op 26 april 2011 @ 11:30:

As zaterdag is de eerst volgende keer dat er weer 'flink' gedronken zal worden, eerder niet.. vandaar zaterdag ;)

Betreft m'n zwarte gaten van de avonden..

Het is echt waar wanneer ik zeg dat ik stukken kwijt ben.

Heb mensen berichten zitten sturen waarvan ik het tot net toe echt niet meer van wist.

Het lijkt begrijpelijk een excuus maar echt sommige stukken zijn echt kwijt.

Dan was je wel héél erg bezopen of je arme hersencellen hebben al heel veel schade opgelopen.

Goed dat je naar de huisarts gaat meid, dat lijkt me hard nodig als er lege plekken in je geheugen zitten.

Ik ben zelf geen drinker, ben een paar keer heel erg dronken geweest maar weet nog wel wat ik gedaan heb.

Je wil duidelijk aan de slag met jezelf. Goed van je.
quote:Frankie33 schreef op 26 april 2011 @ 11:26:

[...]

Voor een dergelijk grote simpelheid bestaat nauwelijks een excuus, vind je wel?

Zelfs iemand die moeite met empathie heeft (bijvoorbeeld omdat 'ie slechts 'n 'simpele man' is) is prima in staat te bevatten wat en wie er op een foto staan die hij op zijn site gaat plaatsen en om te begrijpen wat dat voor welke bezoekers zal (kunnen) betekenen. Als hij hier desondanks nauwelijks bij stilstaat, dan is het een bewuste keuze van hem om onwetend te blijven. Dan is hij dus niet simpel, maar toerekeningsvatbaar.

Ik ben vrouw. Als je mijn hotmail account door gaat ploegen dan zul je daar bijvoorbeeld ook e-mails in terug vinden van ex-vrienden. Ik gebruik mijn hotmail voor dagelijkse zaken en ik zoek dat soort mails niet terug om ze allemaal te gaan deleten. Ik kijk er ook niet meer naar, dat staat daar gewoon nog. Zo'n foto kan toch ook gewoon zoiets zijn? Ik heb serieus duizenden e-mails in mijn hotmail account en ben gewoon te lui om alles op te ruimen en bovendien is het ook onderdeel van mijn verleden en niet opeens fout omdat ik nu met hem ben. Als mijn man daar moeilijk over zou doen dan wil ik toch wel graag van hem weten waarom hij opeens twijfelt aan mijn gevoelens voor hem en wat er mis is in mijn dagelijkse gedrag naar hem toe.

Ik heb geen facebook, dus misschien is dit een slecht voorbeeld, maar kan het niet zoiets zijn?
Ja het is ook gewoon echt iets heel kleins, nu ik er op terug kijk vraag ik me echt af waarom in godsnaam ik er zo'n heisa over gemaakt heb.

Maarja dat heb ik elke keer wanneer ik zo dronken ben...

Inderdaad het zal pittig worden want in mijn vrienden/kennissenkring wordt erg veel gedronken en ik ben er zelf een van de grootste van.

Maar ik wil niet dat dit stuk gaat, dat zou ik mezelf nooit meer kunen vergeven dus ga het echt proberen.

Ook kom ik net van de huisarts/psycholoog, mijn onzekerheid komt voort uit mijn verleden. M'n vader heeft zich nooit echt goed kunnen uiten en heeft mij nooit echt het gevoel gegeven dat ie trots op me was.

Het is iets wat mij totaal niet meer bezig houdt daarom kan ik mijn onzekerheid ook nooit niet echt plaatsen..

Maar ik ben nu die zelfde pijn van vroeger steeds aan het ophalen bij m'n vriend.

En alcohol ontremt me. Dat is de pest... Wanneer ik niet drink kan ik me gedachtes bedwingen/onder controle houden.

Vind het verscrhikkelijk zo te zijn. Het gekke is dat ik echt alles voor deze jongen over heb, zou m'n arm er nog voor m'n afhakken als ik daarmee wist dat ik hem nooit meer kwijt zou raken, doe ook echt alles voor hem...

Maar ik ben kei en kei hard mn eigen ruiten aan het ingooien.

Heb net even op de RETsite zitten kijken, daar weet ik hopelijk wel raad mee:)

Bednakt voor jullie adviezen...
Je schrijft dat je het gaat proberen, dat is in mijn beleving een rare uitspraak als je verderop beweert je arm te willen afhakken om hem niet meer kwijt te raken....

Of je doet het of je doet het niet, maar als je nu al roept over proberen is het bij voorbaat kansloos. Dan kun je beter nu je spullen bij elkaar rapen, voordat hij het binnenkort zat wordt met jou en je drankissues.
Eens met caviahaar. Niet proberen, dat is niet genoeg. Jij bent de enige die het kan doen. En het topic waar Thee naar verwijst zou ik eens doorlezen Klik

Ik weet natuurlijk niet precies hoe het bij jou zit. Maar veel mensen die problemen hebben met alcohol en de controle over hun gedrag verliezen, verliezen ook de controle over de hoeveelheid die ze drinken. Helemaal stoppen is dan de enige optie. En als je die knoop nu nog niet definitief kan doorhakken nu je je vriend dreigt kwijt te raken, nu je vrienden je vermijden als je drinkt, dan is je probleem met alcohol behoorlijk groot. Des te meer reden om te stoppen dus.
quote:87lentes schreef op 26 april 2011 @ 11:13:

Wow.

Ik wist inderdaad dat deze antwoorden zouden komen..

En jullie hebben ook gelijk.

Ik heb vanmiddag toevallig al een gesprek bij de huisarts hiervoor staan.

Omdat ik hier dus vaker last van heb en gruwelijk graag wil dat het beter wordt.

Ik heb me zojuist voorgenomen om de kop er as zaterdag af te hakken. Moet kunnen laten zien dat ik zonder alcohol kan.

Wegens omstandigheden ben ik vrij snel bij hem gaan wonen in een stad waar ik nauwelijks mensen ken.

Het drukke sociale leventje wat ik had in mijn oude woonplaats mis ik nu pas nu ik het niet meer heb.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat dit de situatie waarin ik zit lastiger maakt...

Zojuist belde ik met een goede vriend die me de wijze les over zelfacceptatie gaf.

Ik ben nooit echt blij met mezelf en vind altijd dat het beter moet.

Nu geef ik mijn 'eenzaamheid' hier ook vaak de schuld van m'n gedrag.

Maar het beste is de wijn te laten staan tot het moment er is dat ik mezelf volledig geaccepteerd heb en mijn onzekerheid me niet meer zo in de weg staat.

Die foto van hem trouwens staat op z'n fb en is daarin getagd, ik vind dat hij zoiets uit zichzelf moet verwijderen en ga er niet om vragen... Maar ondertussen kaffer ik 'm wel uit omdat hij het niet doet...

Ziek hoe de geest ermee speelt maar ik wil deze jongen echt niet verliezen hiermee.

bedankt voor jullie keiharde eerlijkheid..:)Dat gesprek gaat je niet helpen, want je ontkent nog steeds dat je je als een vreselijk mens gedraagt na alcohol. Stop ermee, voor altijd. Dat is de enige oplossing voor een alcoholprobleem (en je kwade dronk geeft aan dat je er echt echt een probleem mee hebt). De rest, daar moet je zeker ook aan werken, maar stop iig met die alcohol want je kunt er niet tegen.
quote:manoislief schreef op 26 april 2011 @ 11:23:

Ik denk gewoon dat het jouw persoonlijkheid is en dat je dat extra versterkt met drank op ik zou stoppen met drinken je kan er niet zo goed tegen.

Dit dus.

Het gedrag is gekozen. Door de alcohol ben je je hooguit niet zo heel erg bewust dat je kiest, maar het blijft gekozen gedrag. Zonder alcohol kun je beter kiezen.

En beter gewoon aangeven wat je dwarszit, in de plaats van alles op te kroppen en het er dan op een hele nare manier uit te gooien.
Eens met caviahaar. Het proberen wordt 'm niet. Je moet het doen. Zoek je ruggengraat en stop met drinken. En als je dat niet kunt zonder hulp, schakel die dan in.
Stoppen met drinken.
Hoi 87Lentes!

Is het je nog gelukt om je aan je Koninginnedag-voornemen te houden en niet te drinken?

Groetjes,

B.E.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven