Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk, manopviva, dat er nu wel gereageerd wordt. Ik zou gewoon met alle drie gaan schrijven, hoor. D'r valt vanzelf wat af....

Ik hou het altijd maar bij één tegelijk, maar ik word nou niet bepaald gebombardeerd met berichten. Sterker nog, ik moet ze zelf benaderen. Maar je tot één beperken is geen slimme strategie, geloof ik.....
@manov: Waarom zou je maar met één vrouw tegelijk contact kunnen hebben? Met platonische vriendschappen heb je toch ook met meerdere tegelijk contact? Gaat wat anders worden als je ze alle 3 vaker afspreekt en het meer op een relatie gaat worden. Wanneer je dat met alle 3 doet word het wél een ander verhaal.

En wat BM al schreef is ook waar. Grote kans dat er al 1, 2 of zelfs alle 3 tijdens de chat al afvallen om daar eens mee af te spreken.

Niet te snel opgeven. Probeer de lol er van in te zien en niet verwachten dat er gelijk een relatie uit voortvloeit.
hoihoi,

ik sta sinds kort ingeschreven op alleenstaande mama's.nl en ik vind werkelijk niemand leuk! Zal mijn lat dan nu ineens te hoog liggen, of ben ik gewoon te wantrouwend, of zijn er gewoon voor mijn leeftijd geen leuke mannen meer over!

Ik ga er zeer weinig op uit omdat ik mijn zoontje altijd bij me heb, zoontje is anderhalf.

Dus dacht het eens even op deze manier te proberen, meer te kijken!

Ben zeker niet wanhopig op zoek naar een relatie, maar een beetje nieuwsgierig rondkijken kan toch geen kwaad denk ik zo.

Het valt me op dat er zeer leuke foto's van vrouwen op staan, met leuke profielen. Maar de meeste mannen snappen er niets van.

Ze zoeken bijna allemaal een slanke sportieve vrouw en hebben hun lat best wel hoog liggen en ik dacht dat vrouwen moeilijk waren haha. Nou echt niet hoor!

En veel mannen hebben vreselijke foto's van zichzelf op zo'n site staan. Dan staat er in hun profiel dat ze bv erg gezellige spontane en sportieve mannen zijn en dan met een onwijs lelijke of slome foto erbij!

De dames profieleren zichzelf over het algemeen echt beter!

(Maar dat is geen reden voor mij om nu op vrouwen te gaan vallen hoor! )

Ervaren jullie dit ook?

Greetz Pop
Hoi pop, Denk niet dat je lat hoog ligt. Maar het aanbod gering. Ken de site waar je staat wel van naam. Maar verder niet. Denk wel dat het een site met weinig leden zijn. Misschien een andere site proberen? Pepper.nl is door daters (na onderzoek onder internetdaters wat zij handig, slim, onnodig, etc.. vonden op een datingsite) opgezet.

Heb het zelf nog geen kans gegeven, omdat ik toch momenteel even niet echt actief bezig ben.
@ BM en A&K: afvallen? nee joh, ik ben zo leuk die vinden me vast allemaal helemaal geweldig ;)

Denk dat jullie gelijk hebben, ben nog even zoekende naar de gebruiken en gewoontes rondom internetdating. Maar blijf het toch raar vinden om een berichtje naar de ene vrouw te schrijven, terwijl een berichtje van een andere vrouw nog door mijn hoofd spookt. Straks ga ik nog namen door elkaar halen. Bovendien heb ik stiekem al een voorkeur, wat de spontaniteit richting de anderen niet echt bevordert.
:-) Zie je wel. Je bent zelf al een beetje met je eerste afvalronde begonnen.

Als ik een lichtelijke voorkeur voor iemand heb en er echt contact uit voort begint te komen in de chat. Dus reageren op elkaar. Dan heb ik het weleens gedaan dat ik iemand schreef dat ik op dat moment contact had met iemand en ik het een beetje flauw vond om met twee tegelijk te chatten. Vaak was dan de reactie Ok, veel plezier. Om een paar weken later weer een berichtje te krijgen van dezelfde man met de vraag of ik nog steeds leuk contact had.
quote:bowiefan schreef op 23 april 2011 @ 12:47:

@Anniemal;heb je nergens in je achterhoofd dat hij heel misschien in het echt toch tegenvalt?

Het is i.r.l. anders,het gaat ook om hoe iemand beweegt,ruikt,kijkt,overkomt.

Hahaha nee, nu weet ik het namelijk zeker... hij is namelijk zondagavond gekomen en pas gisteravond laat weer naar huis gegaan En niets aan hem viel tegen...hij zag er niet anders uit, praatte niet anders, had geen rare trekjes en werkte niet op mn zenuwen. Nee, nu ik het complete plaatje heb... Laat ik zo zeggen: we hebben niet heel veel uitgespookt gisteren (buiten de deur ) Donderdagavond is ie er weer...ff lekker een paar dagen van elkaar genieten
@Maggyt en Elise: ik heb dus een heerlijke Pasen gehad We konden allebei niet langer wachten en aangezien we allebei paasmaandag vrij waren...kreeg ik in de loop van zondagavond een telefoontje dat ie onderweg was! Haha omdat zn tomtom raar deed, heb ik hem telefonisch naar mijn huis genavigeerd, wel grappig Toen deed ook mijn buitenlamp het nog eens niet, dus ik zag m voor het eerst in het schemerdonker...en ook in het licht viel het absoluut niet tegen. Het is altijd apart als je iemand dan voor het eerst in 3D ziet...maar nu niet meer hoor. Hij is leuk...heel heel heel erg leuk en ik hoef hem dit keer geen 2 maanden te missen!
Hoi Annie, ik heb hier af en toe gekeken of er nog nieuws van je was, en na je laatste bericht zelfs af en toe even aan je gedacht en gehoopt dat het geen afknapper zou zijn wanneer je hem in het echt zou zien.

Maar wat je daarna schrijft: dát zijn de berichten die we hier graag lezen (ik denk dat ik niet persé alleen voor mezelf hoef te schrijven).

Zelf heb ik me een week terug maar weer eens ingeschreven op een site die ik hier een paar keer heb langs zien komen, maar wat een jungle is dat. Een paar chats gehad, maar die waren er allemaal gericht op een zsm ontmoeting. De standaardvragen, waar, en hoe en heb je wat te doen vanavond. Een loverboytype met oneerbare voorstellen, geen chat, maar in een eenregelig bericht, zo maar oud (het leeftijdsverschil was ca. 20 jaar, daar komt mijn typo vandaan, denk ik) out of the blue.

Echte interesse ho maar.

Waar zijn de normen en waarden gebleven?

Ik ga mijn account weer weghalen, want ik heb gewoon helemaal geen zin in die ongein.

Dus als ik jouw berichtjes lees Anniemal, denk ik dat je echt geboft hebt, geniet er van (doe je al).
Wow anniemal!!!! Dat klinkt goed! En donderdag is overmorgen al en dan zie je hem een paar dagen. Wat moet dat een lekker gevoel zijn... Ik reageer later nog wel even, vriendin komt langs.
Leuk om te lezen Anniemal! Nu voor 2 maanden in NL. Alle tijd om elkaar te leren kennen. Hou ons vooral op de hoogte.
Sorry dat ik na zoveel pagina s in 1x kom inbreken in julliw topic! Maar zo leuk! Wou dat ik die eerder ontdekt had! Heb heeel wat geinternet date! En de 1 succesvoller dan de ander. Inmiddels alweer een tijdje happy 2gether!
Idd Anniemal houd ons op de hoogte, we zijn nu zo nieuwsgierig wat het gaat doen!

Leuk Sem, zo houden we nog allemaal hoop.

Ik laat die oude voor wat hij is.

Hij is aardig, grappig en neemt echt de moeite om te abtwoorden, maar weet gewoon zeker dat het geen initiatiefnemer is. Hij reageert gewoon netjes, als het s'avonds niet lukt s'morgens, en hebben we het over ditjes en datje maar meer zal er niet inzetten. Dan had hij al wel iets laten doorschemeren!

Ben ook zeer zeker niet kwaad of teleurgesteld, het is een leuke man. Maar ik vind het leuk als een man wat meer moeite doet. Ik heb ruim 15 jaar met een lieve maar initiatiefloze man gewoond en wil dat niet meer.
@Daisy, jammer dat het niks wordt met de oude. Wat voor initiatief moet hij nemen dan? Een date voorstellen? Maar als jij niet tegen initiatiefloze types kunt, moet je hem idd maar laten gaan. Ga je 't hem ook nog vertellen?

@Sem leuk, een succesverhaal. What's your story?

Ik heb vanmorgen maar es een mailtje gestuurd en gezegd dat ik na 4 weken toch wel digitaal uitgepraat ben. Ben benieuwd naar z'n reactie. Heb ondertussen al vast een 'next' uitgezocht en het berichtje naar hem staat in de startblokken . Maar ik wacht nog even netjes af.
Marianne, ik was degene die 3 keer "het contact" zeg maar is aangegaan. Hij heeft gewoon altijd leuk gereageerd, dat is het absoluut niet. Maar uit zichzelf iets sturen niet dus. En ik denk dat dat ook nodig is, om sowieso het contact te behouden.

Van een date was sowieso geen sprake, zover waren we nog lang niet! Hoef hem dat dus ook niet te vertellen, er waren toch ook geen verwachtingen. Zoekt ie contact leuk, echt zou dat leuk vinden, maar ga zelf iig niets meer sturen.

DOEN, sturen dat bericht Marianne!

Kan jou het schelen, waarop wacht je?

Als je toch met die andere uitgesproken bent.

Een kennisje zei me vandaag dat ik iemand op mijn werk ga tegenkomen. Het zal geen jarenlange relatie zijn, omdat we qua karakter hetzelfde zouden zijn, en dat dit een beetje gaat botsen. Maar dat ik uiteindelijk iemand tijdens het boodschappen ga tegenkomen.

Geloof er niet in, dat men kan zien wat de toekomst wordt. Maar weet wel dat die DS ws mij niets op gaat leveren op lange termijn.
@daisy zeker hoop houden! Maar wat ik begrijp van jou tot nu toe is dat het meer van jou af komt, en hij alleen maar terug reageert? Dat is wel jammer natuurlijk! Hoelang ben je nu al berichten aan het sturen?

@Marianne ben benieuwd naar zijn reactie.... Best wel weer spannend eigenlijk, maar na 4 weken zou hij toch ook wel eens toe zijn aan een volgende stap! Spannend!!! Ik blijf in ieder geval het forum volgen, vind ik wel leuk! :-)

Nou mijn succes story begon een jaar geleden..... (zo ongeveer)

Nadat ik mijn relatie van 4,5 jaar verbroken had, lag in m'n planning lekker een tijdje vrijgezel te blijven en eventjes te genieten van t leven! Aangezien ik het erg leuk vind om nieuwe mensen te leren kennen aangemeld op een datingsite meer on nieuwe mensen te leren kennen dan om echt een relatie te zoeken.... Kunnen altijd kijken wat er evt uit zal komen....

Nou ik moet zeggen het is wel erg goed voor je ego, maar ik ben ook erg blij dat je mensen kon blokkeren! :-)

Intotaal heb ik 4 dates gehad tot dat ik ben blijven plakken....

In een vrij korte tijd veel gedate... Ben niet van het hele lange gemail etc.... 3 leuke dates gehad maar bij allemaal niet meer dan leuk! 1 date begon meteen over een huis kopen samen etc etc.... Not done!!! Bij date nummer 4 zou ik evt blijven slapen ivm afstand... Nou daar ben ik een paar uurtjes geweest en daarna snel weggegaan. Niet dat hij on aardig was, maar na een paar biertjes werd hij gewoon irritant en was het echt een afknapper. Haha....

Mijn laatste date groot succes, na vele lange berichtjes elke dag,à een glimlach op m'n gezicht als ik weer een berichtje had, werd het tijd voor een date! Super geslaagd! Inmiddels hebben we vele dingen moeten overwinnen met name wat vertrouwen betreft! Maar hebben we het heel leuk samen, en we zullen zien wat de toekomst ons brengt!
Wat een opluchting Anniemal,stel je voor.....

Klinkt allemaal zeer positief,geniet er maar van (vanaf Donderdag!).
Ik heb in de laatste 4 weken 3 keer iets gestuurd en daar heeft hij op ingehaakt en ging het echt over en weer. Maar na een paar dagen of zelfs een week komt er niets vanuit hemzelf, dus is het wat mijn inzet betreft over. Niet dat het totaal over zou zijn, want als hij schrijft leuk, dan houden we zeker contact, zo niet ook prima.

Gelukkig heb je niet heel lang hoeven te daten Sem, en heb je

iemand getroffen waar je je goed bij voelt.
@ Daisy: Voor mij is het steeds vrij duidelijk wie "aan de beurt" is om een berichtje te sturen. Dus ik begrijp niet zo goed dat jij wacht op initiatief van hem. Wie stuurde het laatste berichtje, was jij dat? Dan lijkt het me dat hij gewoon onvoldoende interesse heeft en kun je idd het beste verder gaan.

En als hij het laatste berichtje stuurde, misschien had hij wel het gevoel dat het jou "beurt" was en zat hij ondertussen te wachten op jou bericht en was hij bang te opdringerig te zijn als hij nog een berichtje zou sturen.

Maar ik ben geen expert natuurlijk, ben pas een paar weken aktief in het internetdaten.
oh, en over mijn eigen aktiviteiten:

Sinds zaterdag dus aktief zoekend op een andere site (een HBO+ site), had een aantal dames (uiteindelijk 7) een eerste berichtje geschreven waarvan er nu 5 positief hebben gereageerd (dat was wel goed voor mijn zelfvertrouwen).

Heb nog niemand afgeschreven (mede op advies van jullie), maar heb toch al een duidelijke 1e en 2e voorkeur.

Probleem bij mijn voorlopig 1e voorkeur is wel dat ik het leeftijdsverschil (zij is 6 jaar jonger) een beetje een issue vind. We lijken wel op een niveau te zitten, het probleem is puur dat getalletje dat bij haar leeftijd staat. Iemand iets zinnigs te zeggen over leeftijdsverschillen? Ik heb eigenlijk geen ervaring met verschillen groter dan 1 jaar.

Vind het nog steeds allemaal maar vreemd, maar eigenlijk ook wel leuk. Stiekem val ik ook niet op dames die elke week in de kroeg hangen, maar waar kun je anders leuke vrouwen tegenkomen...?

...Via internet dus ;)
O, een HBO+ site! Ja, daar zijn de dames wel blij met een berichtje van een man. Ik sta ook op zo'n site en ik krijg nooooit een berichtje. Hoger opgeleide mannen zijn over het algemeen afwachtend/passief/kritisch of zoiets. Behalve jij dus . Ik vind 6 jaar leeftijdsverschil zelf niet echt groot (mijn opa en oma scheelden 12 jaar). En idd, het is maar een getal. Het kan zelfs best zijn dat zij irl ouder overkomt dan jij, je weet het niet. Gewoon mailen/chatten en niet te lang wachten met afspreken.
Manopviva, wachten op een man doe ik dus niet!

Heb een veel te mooi leven om te gaan zitten wachten of er iets komt. İk geloof dat ik de laatste was in het contact, geen idee meer. Zit nu in een internetcafe.

Neem hem ook niets kwalijk hoor.

İk zou als ik jou was gewoon het contact onderhouden met een ieder waar je nu contact mee hebt. Nu lijkt het misschien erg veel maar dat selecteert zich vanzelf wel.

Zo heb je er 10 en morgen 1 waar je nog contact mee hebt.

Met leeftijdsverschil had ik ook iets van hmm maar door die ietwat oudere man, 6 jaar ouder als ik ' ok laten we maar kijken hoe dat gaat' .
@ Bmarianne: 12 jaar is dan toch wel weer heel erg veel, dat zou in mijn geval nieteens legaal zijn, ik ben namelijk 29.

Maar ik begrijp dus dat ik op een HBO+ site de enige ben die berichtjes stuurt, dat is mooi!

Persoonlijk stuur ik liever zelf het eerste berichtje, dat is toch een beetje de natuur van de man dacht ik, maar dan zal ik wel ouderwets zijn. Komt in een bar toch ook niet zo vaak voor dat een vrouw op mij afstapt ipv andersom.

@ Daisy, ik zou ook niet te lang wachten, groot gelijk.
quote:bowiefan schreef op 26 april 2011 @ 19:43:

Wat een opluchting Anniemal,stel je voor.....

Klinkt allemaal zeer positief,geniet er maar van (vanaf Donderdag!).Het wordt vrijdag begin vd middag ipv morgenavond ...vrijdagochtend moet ie op het werk verschijnen om een en ander te bespreken. En op de terugweg blijft ie bij mij hangen ik heb nu al zin in... ehm de sushi
Manopviva, ja als je 29 bent kan ik me wel voorstellen dat 6 jaar jonger gevoelsmatig een groter verschil is dan wanneer je bijv 39 zou zijn. Ik zou me daar echter niet door tegen laten houden als het puur het getalletje is (oftewel: als je het afgaand op de rest ook had geloofd als ze er '29' had staan).

Oh, ik heb mijn prille lief ook van een HBO+-site :-) Scheelt (afgerond) ook 6 jaar btw, ik ben 29, maar wel de jongste van de twee. Ik ben meer gewend aan een leeftijdsverschil die kant op, nu scheelt het voor mijn doen weinig, maar iemand van vijf jaar jonger dan ikzelf zou ik dan wel weer gevoelsmatig lastiger vinden, dus ik snap je punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven