Entertainment alle pijlers

Topchef 2012

28-02-2011 19:07 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer begonnen, Topchef!

Wie kijkt en praat mee?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 april 2011 @ 19:58:

Nou ja zeg, ik had in die Pim wel een winnaar gezien. Nou snap ik dat hij zich nu wil richten op zijn eigen restaurant. Maar ik had die dag morgen bij Ron Blauw toch niet laten schieten, wat maakt die ene dag nog uit? Ik zou zo met hem willen wisselen voor een workshop bij Ron.

Zonde zonde zonde.Toch logisch dat Pim eruit gestapt is, erg collegiaal, hiermee geeft hij een andere de kans om verder te gaan. OP de TOP van wat hij heeft laten zien er uit stappen is een juiste zet!
quote:iceforce schreef op 22 april 2011 @ 10:35:

Toch logisch dat Pim eruit gestapt is, erg collegiaal, hiermee geeft hij een andere de kans om verder te gaan. OP de TOP van wat hij heeft laten zien er uit stappen is een juiste zet!

Ja, mee eens.

De kans dat hij door zou gaan was vrij groot, en als je eenmaal in de halve finale zit is terugtrekken natuurlijk een stuk lastiger.

Lijkt me alleen wel een beetje een vervelend idee voor Jasper, dat hij alleen maar door is doordat Pim zich heeft teruggetrokken.

Aan de andere kant; het zijn constant momentopnames. Voor hetzelfde geld presteert Jasper vanavond supergoed, en gaat hij gewoon naar de halve finale.
Krijgt Pim de sapcentrifuge en jaarabonnement nou niet, doordat hij er zelf uit is gestapt?

De reden is voor hem wel leuk, maar hij was best een goede kok.
quote:VivaPepsi schreef op 22 april 2011 @ 13:13:

Krijgt Pim de sapcentrifuge en jaarabonnement nou niet, doordat hij er zelf uit is gestapt?

Oeh, scherp opgemerkt!

Daar heeft Pim vast niet bij stilgestaan
quote:VivaPepsi schreef op 22 april 2011 @ 13:13:

De reden is voor hem wel leuk, maar hij was best een goede kok.Ik zou liever die workshop bij Ron Blauw niet willen mislopen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nou vind ik Ron al een meesterkok maar wat een wereldman dat hij die Thomas een paar heeft uitgenodigd om stage te lopen in zijn restaurant. Pfff als je dat van te voren zou weten dan zou je je nog bedenken om je toch op te geven voor topchefs, wie wil dat nou niet?

Sneu voor Thomas dat hij zo een blackout had. En super dat Jaap het zo ver heeft gebracht, hij had van mij wel verder mogen komen. Heb de eerste helft helaas niet gezien dus weet niet of het terecht was.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 april 2011 @ 20:11:

Sneu voor Thomas dat hij zo een blackout had. En super dat Jaap het zo ver heeft gebracht, hij had van mij wel verder mogen komen. Heb de eerste helft helaas niet gezien dus weet niet of het terecht was.

Nou, ze gingen nog net niet over hun nek van zijn gerecht. Zegt dat je genoeg?

Ik had ook te doen met Thomas, zijn zelfvertrouwen was echt tot het nulpunt gedaald. Tijdens de eerste opdracht eigenlijk al. Maar hij houdt er inderdaad iets heel moois aan over. Meelopen bij zo'n sterrenchef is natuurlijk een kans uit duizenden.

Goed trouwens, van Ron Blaauw, dat hij Mark sommeerde z'n pet af te zetten. Ik had eerlijk gezegd eerder in de week al verwacht dat Kranenborg er iets van zou zeggen. Past gewoon niet, zoiets in de keuken (of je moet bij het restaurant met de grote gele M werken ).

Kijk nu alweer uit naar volgende week.

't Is veruit mijn favoriete programma.
quote:Lotte35 schreef op 22 april 2011 @ 21:27:

[...]

Goed trouwens, van Ron Blaauw, dat hij Mark sommeerde z'n pet af te zetten. Ik had eerlijk gezegd eerder in de week al verwacht dat Kranenborg er iets van zou zeggen. Past gewoon niet, zoiets in de keuken (of je moet bij het restaurant met de grote gele M werken ).

Dat heb ik gemist. Maar ik vind het ook niet hychiënisch hoe de dames en heren met hun haar los boven het eten lopen te zwaaien. Als ik al voor mijzelf kook dan bind ik mijn haar vast. Dus een koksmuts had ik wel terecht gevonden als dat verplicht zou zijn.
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 april 2011 @ 21:31:

Dus een koksmuts had ik wel terecht gevonden als dat verplicht zou zijn.

Bij 'Over de kook' hadden ze wel altijd zo'n mutsje op.

Zoiets zou hier ook wel kunnen.

Ik hoop trouwens dat dat weer terugkomt, want dat vond ik toch ook wel een topprogramma hoor!
De wortel in het gerecht van Ron kan echt niet hoor, zo jaren 80 hahaha.

Nee het blijft een onsympathieke man en arrogant, maar wellicht vind ik dit omdat ik hem ook ken. Met mannen als Erik van Loo, Nico Boreas, Jacob Jan heb ik meer mee, die stralen wat uit en hebben een enorm charisma. Ron blijft maar een straatschoffie vind ik.
Ik was van Ron niet onder de indruk, dat heeft meer te maken met zijn onsympathieke gedrag.

Prestaties van de jonge professionals was ook onder de maat, wat kan er moeilijk zijn aan patat bakken?

Maar goed, een kroketje bakken gaat hier nog net, ik als leek kijk nog steeds met belangstelling ;)

EDIT: trouwens een hele goede actie van Ron dat Thomas een paar dagen in een open keuken mag meelopen, geweldige actie!

Op naar maandag..
Soms vind ik opdrachten echt heel pittig, zeker als je moet fileren of moet uitbenen, maar bij een stamppot denk ik, ohhhh dat moet toch te doen zijn. Geweldige opdracht.

Wat een vreemd figuur die Deniz, lijkt wel een piepbeestje met dat rare stemmetje.
Stampot laat ik maar mooi aan mijn vrouw over ;)

Renate en Eelco vind ik aller twee wel sympathiek overkomen.

Jeroen is het type dat al heel lang kan koken en zal deze topchef wel even winnen. Woensdag mag die voor mij eruit, maar,

ze hebben in een voor stukje al laten zien wie er woensdag door zijn :( (gekeken in de herhaling)

Vanavond laat zit ik weer voor de buis..
Ik moet zo lachen om dat mondje van Deniz. Het zit direct onder z'n neus geplakt

quote:Lotte35 schreef op 26 april 2011 @ 22:08:

Ik moet zo lachen om dat mondje van Deniz. Het zit direct onder z'n neus geplakt

[afbeelding]

Nee die moet eruit. Wat een irritant piepbeest die het beter denkt te weten .

Ja idd, dat mondje, wat dat betreft past het piepstemmetje wel bij zijn piepmondje.
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 april 2011 @ 22:11:

Nee die moet eruit.

Ja, vind ik ook hoor!

Ik lach 'm ook uit hè, niet toe.

Vind het een griezel.
Die Deniz doet me aan Beaker van de Muppets denken (inclusief stem):

quote:Lotte35 schreef op 26 april 2011 @ 22:08:

[afbeelding]Deniz heeft zijn uiterlijk van zijn vader en moeder meegekregen en het uiterlijk heeft niets te maken met kookkunsten. Ik sta perplex.
quote:iceforce schreef op 27 april 2011 @ 11:06:

Deniz heeft zijn uiterlijk van zijn vader en moeder meegekregen en het uiterlijk heeft niets te maken met kookkunsten.
Wat een lullig commentaar op Deniz, zeg.

Gewoon een aardige vent die heel leuk kan koken (in elk geval beter dan ik).
Gaaf, hoe Kranenborg Renate probeerde te motiveren.

Jammer dat het niet meer mocht baten.

In het begin leek Jeroen me irritant, maar ik moet zeggen dat ik het nu toch wel een geinige gast vind.

Eelco vind ik leuk!
quote:Lotte35 schreef op 27 april 2011 @ 21:14:

Gaaf, hoe Kranenborg Renate probeerde te motiveren.

Jammer dat het niet meer mocht baten.

In het begin leek Jeroen me irritant, maar ik moet zeggen dat ik het nu toch wel een geinige gast vind.

Eelco vind ik leuk!Ja idd, met je eens. Vond het jammer dat die ene er niet uit ging. Ik vond zijn bovenlip op iets lijken en opeens wist ik het . Maar ik zal niet lullig zijn, wil niemand kwetsen maar dat mondje en dat stemmetje leidt je gewoon af van zijn kookkunsten.
quote:Maar ik zal niet lullig zijn, wil niemand kwetsen maar dat mondje en dat stemmetje leidt je gewoon af van zijn kookkunsten.Lullig doen doe je nu dus wel!
Leuke groep, die door is.

Vooral Eelco
quote:iceforce schreef op 28 april 2011 @ 15:46:

[...]

Lullig doen doe je nu dus wel!

Misschien zou je eens verder moeten kijken op deze pijler. Hier worden tv programma's besproken uit eigen kijk. En bij een kookprogramma kan je helaas niet proeven maar kan je wel een mening hebben over wat je ziet en hoort. En iedereen weet die op tv komt dat er ook kritische dingen kan verwachten. Dan moet je of niet mee doen met een programma of niet op dit soort topics meelezen. En ik denk dat we hier erg mild zijn als je het vergelijkt wat je bijv. op het forum Fok leest of andere fora.

Het is vrij om je mening te geven over een programma, over de presentatoren, de opzet van een programma en de kandidaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven