Spel voor vriendinnen
woensdag 27 april 2011 om 16:06
Ik weet wel een leuk spel..
Het heet als ik me niet vergis : brief in de pan
Het gaat zo..
Je zet elk op 3, 4 of 5 papiertjes een persoon en stopt dit in een 'pan'.
Dit kan een bekende uit jullie omgeving zijn die jullie allemaal kennen of een bekende Nederlander.
Je verdeelt de mensen die meedoen in twee teams
Nu strijdt je tegen elkaar en heb je elke keer halve minuut.
Je hebt drie rondes.
Er gaat 1 iemand van het team beginnen, waarna het andere team mag.
Eerste ronde omschrijf je de persoon, waarbij je geen hoofdletters mag gebruiken, dus geen andere namen of bijvoorbeeld steden. als het geraden is door je team, pak je een volgend briefje tot de halve minuut op is en het andere team mag. De eerste ronde gaat door tot de briefjes op zijn en dan tel je hoeveel ieder team heeft.
Tweede ronde: het uitbeelden van de persoon, waarbij je niet mag praten.
Derder rond: 1 woord. Er mag maar 1 woord gezegd worden, waarna het team het moet raden
In de tweede en derde ronde zijn alle briefjes al bij langsgekomen, dus dat maakt het makkelijker!
Erg leuk spel, vooral als je personen van de directe omgeving moet omschrijven of uitbeelden;)!
Het heet als ik me niet vergis : brief in de pan
Het gaat zo..
Je zet elk op 3, 4 of 5 papiertjes een persoon en stopt dit in een 'pan'.
Dit kan een bekende uit jullie omgeving zijn die jullie allemaal kennen of een bekende Nederlander.
Je verdeelt de mensen die meedoen in twee teams
Nu strijdt je tegen elkaar en heb je elke keer halve minuut.
Je hebt drie rondes.
Er gaat 1 iemand van het team beginnen, waarna het andere team mag.
Eerste ronde omschrijf je de persoon, waarbij je geen hoofdletters mag gebruiken, dus geen andere namen of bijvoorbeeld steden. als het geraden is door je team, pak je een volgend briefje tot de halve minuut op is en het andere team mag. De eerste ronde gaat door tot de briefjes op zijn en dan tel je hoeveel ieder team heeft.
Tweede ronde: het uitbeelden van de persoon, waarbij je niet mag praten.
Derder rond: 1 woord. Er mag maar 1 woord gezegd worden, waarna het team het moet raden
In de tweede en derde ronde zijn alle briefjes al bij langsgekomen, dus dat maakt het makkelijker!
Erg leuk spel, vooral als je personen van de directe omgeving moet omschrijven of uitbeelden;)!
woensdag 27 april 2011 om 16:14
Klikt het! (is meer voor jonge tieners)
Ik
Volgens mij heb ik ooit een oudere versie van True Colours gedaan met vriendinnen, best heftig wel maar ook erg interessant om te weten hoe anderen je zien en hoe je jezelf ziet. Al weet ik niet of dat bij dit spel ook zo is.
Oh ja of "I never" .."Ik heb nog nooit" (daar kun je eventueel ook een drinkspelletje van maken)
Ik
Volgens mij heb ik ooit een oudere versie van True Colours gedaan met vriendinnen, best heftig wel maar ook erg interessant om te weten hoe anderen je zien en hoe je jezelf ziet. Al weet ik niet of dat bij dit spel ook zo is.
Oh ja of "I never" .."Ik heb nog nooit" (daar kun je eventueel ook een drinkspelletje van maken)
woensdag 27 april 2011 om 16:19
woensdag 27 april 2011 om 16:25
Ook wel grappig: http://www.spellenrijk.nl/gezelschapssp ... it/i/5323/
woensdag 27 april 2011 om 16:28
Ook leuk, en niet duur http://www.bol.com/nl/p/s ... 04004011106956/index.html
woensdag 27 april 2011 om 16:58
ik weet niet precies welk spel je bedoelt, maar dit is ook een erg leuk spel: Iedereen schrijft op steeds een los briefje (een ding, een dier, een persoon en een gebruiksvoorwerp). Alle briefjes gaan opgevouwen in een pot. Teams van 2 (of 3) en pak er een stopwatch bij. Eerste ronde: iemand van het team omschrijft het (zonder het betreffende woord te gebuiken uiteraard), de ander moet zoveel mogelijk raden binnen een minuut.
Als alle briefjes op zijn dan volgt de tweede ronde, waarin je het maar met 1 woord mag omschrijven. Als alle briefjes op zijn moet je in de 3e ronde het woord uitbeelden maar je moet het woord dan 'zijn'. Bv bij een sigaret beeld je de sigaret uit (want als je doet alsof je rookt wordt het wel heel makkelijk, tenzij je zoveel aan de bubbels hebt gezeten dat dat wel prettig is
. Wij doen dit wel eens met de familie en het is echt erg leuk. Veel plezier in elk geval!
Als alle briefjes op zijn dan volgt de tweede ronde, waarin je het maar met 1 woord mag omschrijven. Als alle briefjes op zijn moet je in de 3e ronde het woord uitbeelden maar je moet het woord dan 'zijn'. Bv bij een sigaret beeld je de sigaret uit (want als je doet alsof je rookt wordt het wel heel makkelijk, tenzij je zoveel aan de bubbels hebt gezeten dat dat wel prettig is