Kosten kind van 4

27-04-2011 14:08 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of ik op de juiste pijler zit maar even een vraagje

Wat zijn de kosten voor een 4-5 jarig kind per maand?

Ik kan er niet aan uit op de nibud site.

Ik wil dit graag weten ivm een alimentatiekwestie
O je bent de 'stiefmoeder'. Advies, bemoei je er niet mee, straks ben jij de boeman.
We hebben ,naar ons idee,wel een goede advocaat ,maar we vinden het gevraagde bedrag nogal buitensporig,dat we alimentatie moeten betalen dat is geen probleem en dat doen we ook netjes maar het levensonderhoud van het kind kan niet in 1 jaar tijd verdriedubbelt zijn.Herberekening word ook door onze advocaat gedaan
Ik bemoei me wat het kind betreft nergens mee, dat mag mn partner zelf doen,klinkt misschien een beetje raar maar ik wil idd niet als grote boeman worden gezien,daar pas ik voor.
Er wordt gekeken naar de behoefte (wat heeft het kind nodig en als er nooit sprake is geweest van samenwonen zal dat zeker meegenomen worden) en wat is de draagkracht van beide ouders en aan de hand daarvan wordt de alimentatie berekend.
dertigmin, wordt het salaris van de nieuwe partner dan ook meegenomen in de draagkrachtberekening?
Een inschatting van de kosten voor mijn zesjarig kind (vast niet veel anders dan 5 jaar):

kleding ca. 50 p.m.

overblijven ca 35 p.m.

eten ca. 80 p.m.

bso ca. 500 p.m. (wel een inkomensafhankelijke bijdrage terug)

schooluitgaven gem. 10 euro p.m.

kado's (sint verjaardag tussendoor en andere kindjes) 200 per jaar = 18 p.m.

extra woonlasten (wasjes, electra, meer douchen, etc.) = 10 p.m.

groeiuitgaven zoals van loopkar tot nieuwe fiets 7,50 p.m.

meer autorijden en duurdere vakantie: 20 euro p.m.

Dan kom ik uit op eeehhhh...

gemiddeld uitgesmeerde kosten van 730 per maand, waarvan ik ca. 400 terug krijg voor de BSO. Dus waar ik zelf mijn portemonnee voor trek is 330 p.m.
Ohja, niet helemaal eerlijk, want ik krijg wel kindgebonden budget en kinderbijslag. Dus dat kan je weer van die 330 aftrekken.

Dus echt helemaal zelf betalen is c. 180 p.m.
Dom: vergeet ik helemaal sport zoals dans en zwemles. En ook niet gedacht aan uitgaven als kapper, e.d.

Maak er maar weer 200 van per maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven