ontwormen pup

27-04-2011 14:29 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb even een vraag voor de hondenkenners op het forum.

Ik heb 1,5 week mijn pup ontwormd, maar er zat vandaag een wormpje in z'n ontlasting.

Werkt het middel dat ik gebruik dan niet, of klopt het dat hij nu juist de wormen uitpoept?
milbemax bij de dierenarts halen, niet de rotzooi van de dierenwinkel gebruiken. Zelfde geldt voor ontvlooiing
Eens met Feeks. Haalden wij ook altijd voor onze honden.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Als ie ouder is dan zes weken kun je ook stronghold bij de dierenarts halen. Helpt alleen niet tegen ringworm, verder alles, ook teken, oormijt en vlooien.
Ik gebruik juist op advies van de dierenarts Strongholt dat is ontwormen en ontvlooien in 1 is en niet belastend voor de darmen, dus dacht dat ik wel een goed middel had. Ik zal vragen of ze milbemax hebben, dank voor de tip!
Stronghold is fantastisch tegen vlooien, maar werkt niet tegen alle soorten wormen. Uit mijn hoofd niet tegen lintwormen, maar dat weet ik niet zeker. Mijn DA raad aan om naast de stronghold toch ook 1 keer in de zoveel tijd te ontwormen met milbemax.
eefje, stronghold beschermt niet tegen teken!
Ja hij poept ze uit. Gewoon blijven ontwormen volgens t schema dat je als t goed is van de fokker en/of dierenarts hebt gekregen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Nu je het zegt, lintwormen idd, maar zijn dat kleine witte wormpjes?
@hemalover excuus, had het verkeerd gezien. overigens moet je wel vaker ontwormen voor ze helemaal weg zijn soms.
quote:linn82 schreef op 27 april 2011 @ 14:47:

Nu je het zegt, lintwormen idd, maar zijn dat kleine witte wormpjes?google maar eens op lintwormen
Nu schiet me net te binnen dat ik pup van het weekend heb gewassen, meneer vond het nodig om in een verse hondendrol neer te ploffen :-). Miss dat de stronghold daarom niet meer werkt?
quote:Kampen86 schreef op 27 april 2011 @ 14:52:

[...]

google maar eens op lintwormen Aha... blij dat ik m'n broodje al op had
ik heb altijd geleerd dat je wormen het beste kan bestrijden van binnenuit, dat is dus met milbemax of andere ontwormingstabletten. Stronghold werkt ook wel maar de dierenarts was meer fan van tabletjes

Als een dier wormen heeft poept ie ze inderdaad uit dat is dus normaal. Puppies moeten vaker ontwormd worden in de eerste levensweken, hou dit schema goed aan dat is erg belangrijk!

Succes verder
a docter a day keeps the apple away
De hond mag slechts een half uur na toediening niet in aanraking komen met water, dus dat zal het probleem niet zijn.

Eefje, geeft niets, maar zou vervelend zijn als mensen denken dat hun hond beschermd is tegen teken terwijl dat niet zo is.
Ik volg het ontwormenschema dat in z'n paspoort staat, tot nu toe niet eerder wormen gezien. Kan ik hem nu nogmaals ontwormen, of moet ik het schema volgen? Dan zou hij over 3 wk weer moeten.
Heb je de wormjes zien bewegen??

Als het nog levende zijn zou ik DA bellen en vragen wat hij wijsheid vind.
Zou idd even de assistente bellen!
Ga ik doen, zelf dokteren met m'n pup vind ik toch een beetje eng.
Die van mij moest trouwens ontwormd met 8 weken, 4 maanden en 6 maanden. Geloof dat dat het gebruikelijke schema is. (Voor de 8 weken is het dan al 2 of 3 keer gebeurd bij de fokker).
in het boekje dat ik heb staat, 2,4,6,8 weken en daarna 1 per maand tot hij een half jaar oud is
Mijn pup heeft dit in het begin ook gehad.

Moest toen ook op consult bij de DA ivm laatste inenting.

De DA gaf toen het advies om nog eens extra te ontwormen.

Daarna is het ook weggegaan.

Verder was het ontwormingsschema tot het half jaar iedere maand. En daarna elk kwartaal.

De pillen haal ik altijd bij de DA, zijn van milbamax. Daar hebben ze ook pillen van die smaken als een snoepje. Onze hond doet echt alles ervoor.
En, wat zei de assistente?
quote:linn82 schreef op 27 april 2011 @ 15:14:

in het boekje dat ik heb staat, 2,4,6,8 weken en daarna 1 per maand tot hij een half jaar oud is

Dit is inderdaad het standaard schema.

Te veel ontwormen is ook niet goed. Ik zou (als assistente) zeggen, kijk of er nog meer wormen naar buiten komen. Zolang de pup nog goed eet en drinkt en levendig is, is er vaak niet veel aan de hand. Zodra de pup minder gaat eten of levenloos wordt gelijk aan de bel trekken.

Ben wel benieuwd naar het advies wat je krijgt
a docter a day keeps the apple away
Heb gebeld, moest wat ontlasting inleveren en dan kijken ze even of en wat er in zit. Kan vanavond bellen voor de uitslag. Ben benieuwd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven