Werk & Studie alle pijlers

Vertalen CV

27-04-2011 19:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

ik ben bezig met het vertalen van mijn cv naar het Engels, dat valt nog niet mee. Hoe kan ik het beste de niveaus van opleidingen weergeven?

VWO cultuur-maatschappij?

Hogeschool? vertaal ik dat als university of professional education?

Ik wil geen fouten maken want ik mag solliciteren naar een stageplek bij een mental health hospital in Londen!!!!!

Mijn dank is groot!
This is not kosher!
Heb je geen engels diploma van je hogeschool gekregen/aangevraagd? Kun je daarop kijken.
mijn middelbare school diploma staat niet op mijn cv. Is dat voor jou wel nodig? Is VWO je hoogst genoten opleiding? Misschien kun je het namelijk gewoon weglaten.
Je hogeschool diploma is misschien een bachelor? Afhankelijk van wanneer je bent afgestudeerd.
je kunt bijvoorbeeld schrijven

Bachelor of X (jaartal)

from *Engelse naam van je hogeschool, kijk op hun website voor hun Engelse naam*
Ben nog niet afgestudeerd, wil mijn laatste jaar daar afmaken, dus ik wil wel graag mijn VWO diploma erbij vermelden :-)
This is not kosher!
wacht, ik kijk even naar mijn oude cv, misschien kan ik iets vinden
mijn diploma (vwo em) heb ik laten vertalen als

"pre-university secondary education"
als je onderstaande zoektermen in google gebruikt, krijg je inderdaad ook pre-university (secondary) education als resultaat.

vertaling engels vwo
Klopt Nomad, dank je. Ik had alleen begrepen dat er ook nog zoiets bestaat als een A level, of is dat dan niet meer van toepassing als je pre-university vermeld?
This is not kosher!
mmm, A level. Weet niet, wat is dat? Voel me een beetje dom nu
Ah, even online bijgelezen, ja lijkt dat A level idd hetzelfde is als vwo, maar ben geen expert wat betreft de uk.
Nou, dan laat ik het bij pre-university!

Is nog best lastig om alles om te zetten, ik las ook dat er in de UK bijvoorbeeld geen hobby's en interesses worden gevraagd, dus maar geschrapt!
This is not kosher!
Loop stage bij een hogeschool en hier vertalen ze het altijd als University of Applied Science. Als ik daarop google kom ik bij allerlei HBO opleidingen uit dus lijkt mij wel te kloppen.
Klopt Madame, ik heb het net aangepast

Oh ik vind het zo spannend, ik hoop dat ze me willen hebben!
This is not kosher!
Succes met solliciteren trouwens! Londen is een superstad.
Succes to! hoop dat je die stage krijgt!
Oh dank jullie.

Mag ik nog één vraag stellen? De reden van verhuizing is mijn vriend, hij kan daar een master volgen. We willen graag samen daar naartoe verhuizen. Maar hoe noem ik mijn vriend?

Partner? Boyfriend (zeg dat het niet waar is )? We zijn niet verloofd of getrouwd, anders had ik een mooiere vertaling gehad!
This is not kosher!
Hoe je hem noemt op je cv? Niet.... Je hebt Marital status en dat is single, cohabitant (samenwonend), married, divorced or widowed.

Ik heb op mijn engelse cv staan: VWO (pre-university education) en University of Applied Sciences.

Heel veel succes!!!!
Ik zou je vriend ook lekker niet noemen. Is niet belangrijk voor hen, toch? Ik zou hem ook niet noemen op cv. Wel een gaaf avontuur hoor! Succes!
Dit is de Engelse site van Inholland, misschien dat je daar wijzer van wordt

http://www.inholland.nl/inhollandcom/

Er is misschien ook een internationale school in Nederland, die ook VWO aanbiedt.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Nou, vriend is wel belangrijk, ze willen weten waarom we naar London gaan verhuizen en waarom ik niet in Nederland afstudeer. En hij is wel de reden dat ik daarheen ga!

Maar natuuuuuuuuurlijk vermeld ik ook alle pluspunten van het leven en werken daar, de ervaring etc. Er is daar trouwens ook veel meer aanbod in die sector dan in Nederland, wel heel leuk om het allemaal uit te spitten!
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven