Mag dat....

28-04-2011 11:11 48 berichten
een

gebruiken om vervelende marketeers (met een grote mond, had er net weer een! ''mevrouw, u laat mij niet uitpraten!'') duidelijk te maken dat ze niet meer moeten bellen?

Afgezien van het belmenietregister, daar staan we in, maar daar moet je je blijkbaar om de zoveel weken opnieuw aanmelden, en dat schiet er wel eens bij in....
gewoon geen anonieme nummers meer opnemen
Ik denk dat jij dan in hun 'nooit meer bellen' register komt. Dat lijtk me best effectief.
quote:Katherina schreef op 28 april 2011 @ 11:12:

Ik denk dat jij dan in hun 'nooit meer bellen' register komt. Dat lijtk me best effectief.daar doe ik het voor!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons komen ze regelmatig aan de deur in het appartementencomplex terwijl dat niet mag. En agressief dat ze zijn, te erg voor woorden.

Na de laatste voet tussen de deur van de NUON-meneer heb ik hem gedreigd met pepperspray. Dat werkte.

Dus ja SG, van mij mag je!
Huts!
Ik zeg altijd eerst vriendelijk dat ik geen interesse heb.

Bij toch doorzeuren hang ik gewoon op.

Een toeter/fluitje heeft volgens mij weinig zin omdat er steeds iemand anders belt.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 28 april 2011 @ 11:14:

Bij ons komen ze regelmatig aan de deur in het appartementencomplex terwijl dat niet mag. En agressief dat ze zijn, te erg voor woorden.

Na de laatste voet tussen de deur van de NUON-meneer heb ik hem gedreigd met pepperspray. Dat werkte.

Dus ja SG, van mij mag je! voor de combi met je motto! Zal ik dat er achteraan roepen??
Kun je wel doen als het zo gaat:

Ik heb geen interesse

-Maar mevrouwtje, ik wil u alleen...

Bent u doof of zo

-Nee, maar mevrouw..

TOETER

Nu wel.
Ik vraag altijd of ze even een momentje hebben, want ik ben nog even bezig met...(de wc, mijn oma te verschonen, een hondendrol onder mijn schoen vandaan te halen,....)

En dan laat ik ze rustig 10 minuten ofzo op hun telefoonhoornrug liggen. De meesten hebben dan allang opgehangen en de enkele diehard vraag ik nog even geduld te hebben om de hoorn nog een flinke tijd te laten liggen.
Nope
quote:elninjoo schreef op 28 april 2011 @ 11:12:

gewoon geen anonieme nummers meer opnemenvorig jaar was ik op vakantie, in frankrijk, lekker ontspannen, werd ik constant gebeld door een anoniem nummer. Op een gegeven moment werd ik bang dat mijn ouders in het ziekenhuis lagen ofzo, dus ik toch maar opnemen, was het de bankgiroloterij (of de postcodeloterij, weetikveel). Die heb ik me toch een partij de huid vol gescholden!
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 28 april 2011 @ 11:18:

Ik vraag altijd of ze even een momentje hebben, want ik ben nog even bezig met...(de wc, mijn oma te verschonen, een hondendrol onder mijn schoen vandaan te halen,....)

En dan laat ik ze rustig 10 minuten ofzo op hun telefoonhoornrug liggen. De meesten hebben dan allang opgehangen en de enkele diehard vraag ik nog even geduld te hebben om de hoorn nog een flinke tijd te laten liggen.

''Heeft u een moment, ik moet eerst nog even de zolder schilderen!''
Ik zeg tegenwoordig nadat ze hun voorstelverhaaltje hebben gedaan: Spreek ik niet met Janssen? Meestal komt er een verbaasd: Eeeeeh nee. En dan zeg ik: O, dan ben ik verkeerd verbonden! en hang op. Werkt als een tierelier (tip hier op het forum opgepikt)
Wat wij doen: zeggen "heeft u 1 moment er is iemand aan de deur" en dan weglopen (niet ophangen) en de ongewenste beller laten wachten tot hij ophangt.

Je kunt ook meteen ophangen als iemand je zo onbeschoft behandelt zoals jij beschrijft.
quote:Botervliegje schreef op 28 april 2011 @ 11:24:

Ik zeg tegenwoordig nadat ze hun voorstelverhaaltje hebben gedaan: Spreek ik niet met Janssen? Meestal komt er een verbaasd: Eeeeeh nee. En dan zeg ik: O, dan ben ik verkeerd verbonden! en hang op. Werkt als een tierelier (tip hier op het forum opgepikt)3 werf
Ik zeg gewoon dat ik niet geinteresseerd ben. Daar hebben ze nooit een boodschap aan en beginnen met een "maar we hebben een geweldige aanbieding voor u". Halverwege zo'n zin val ik ze in de reden en zeg nog een keer niet geinteresseerd te zijn. Als ze dan nog een keer doorlullen, hang ik gewoon op.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:wanda_p schreef op 28 april 2011 @ 11:26:

Wat wij doen: zeggen "heeft u 1 moment er is iemand aan de deur" en dan weglopen (niet ophangen) en de ongewenste beller laten wachten tot hij ophangt.

Je kunt ook meteen ophangen als iemand je zo onbeschoft behandelt zoals jij beschrijft.Echt, je had het toontje moeten horen.... alsof hij mij bij gratie gods een dienst ging verlenen....... de verrekte snotneus.
Ik heb eens een meneer van de KPN aan de lijn gehad die een geweldige aanbieding had. Nadat ik enkele malen had aangegeven toch echt geen interesse te hebben, heb ik halverwege zijn verhaal opgehangen. Toen hij terug belde, heb ik gevraagd of mijn boodschap niet duidelijk was en hem voor de zekerheid nog eens gegeven: tuut tuut tuut. Niet meer terug gebeld.

Djeez, ik word zo niet goed van die telemarketeers.
Na verhaal geef ik aan dat ik geen interesse heb, na doorpraten hang ik op.

Ik vind het eigenlijk veel leuker om ze te laten wachten, ga ik ook maar een keer doen, of ik geef de telefoon aan mijn zoontje van 3.

Had laatst Postcodeloterij aan de telefoon. Omdat ik me had aangemeld om als klapvee te mogen dienen bleef ik geduldig en aardig omdat ik dacht dat ze daarvoor belde. Maar helaas, het was voor nog meer loten en men wat was die kerel agressief.
Ik doe deze: Heeft u een momentje, ik verbind u even door met degene die daarmee belast is.... En dan leg ik na een minuut of wat de telefoon weer op de haak.

Dat doorverbinden gaat vaak mis bij ons.
Haha ik heb dit werk zelf heel even ook gedaan, en het viel mee heel erg mee hoe mensen reageerden, gelukkig. Laatst werd ik zelf gebeld door upc of ik mijn abonnement wilde uitbreiden oid, ik leg helemaal uit waarom niet (goeie redenen) en hij was er stil van, maar ik had zelf nog een vraag voor upc, dus ik klets vrolijk door tegen hem of dit en dit ook mogelijk was? 'ehh, ja mevrouw...'

'oke dankjewel, doeiii' 'ehh... dag.. ehh.. ' Ook leuk
Ik vind die telefoontjes en vooral de colporteurs geweldig. Het is mijn hobby, zel pesten en plagen. Ik heb van alles gedaan, van domme buitelander tot niet laten uitpraten. Aan de deur is veel leuker, want je hun gezicht ziet.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 april 2011 @ 11:21:

[...]

vorig jaar was ik op vakantie, in frankrijk, lekker ontspannen, werd ik constant gebeld door een anoniem nummer. Op een gegeven moment werd ik bang dat mijn ouders in het ziekenhuis lagen ofzo, dus ik toch maar opnemen, was het de bankgiroloterij (of de postcodeloterij, weetikveel). Die heb ik me toch een partij de huid vol gescholden!Dat heb ik ook gehad. Irritant is dat.
UPC heeft wel een beleefd callcenter. Ik word wel eens gebeld of ik al naar digitaal wil, maar als ik ze zeg geen interesse te hebben is het ook klaar. Al die energie-aanbieders zijn behoorlijk brutaal. Vooral die het laten voorkomen alsof ze van je eigen leverancier zijn.
Ik was een keer bij een vriendin, zij zit op de wc wanneer de huistelefoon gaat. Ik was daar kind aan huis dus ik neem op:

"met de secretaresse van mevrouw De Boer, waarmee kan ik u van dienst zijn?"

"Euh, uh uh kan ik mevrouw De Boer spreken?"

"Nee, mevrouw De Boer zit in bespreking op dit moment. Kan ik een boodschap aannemen?"

Dat was dan ook weer niet nodig en er is nooit teruggebeld.
Ik: "U weet toch dat u in overtreding bent als u mij belt, terwijl we in het bel-me-niet-register staan? Van welke organisatie was u ook al weer?"

Belbureau: "Ik mag u wel bellen, want u bent klant bij ons."

Ik: "Schrap mij dan even uit die bellijst, want anders duurt dat niet lang meer."

------------------------------------------------------------------------------

Andere keer:

Belbureau: "Mag ik u vragen hoe u uw pensioen geregeld heeft?"

Ik: "Niet, dat ga ik namelijk niet halen." (en dat snel de telefoon op de haak).
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven