nou ja zeg!!!

28-04-2011 12:36 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben perplex: ik haal net een broodje bij een broodjeszaak. Voor de zaak zit een terras en aan de rand van het terras lagen 2 witte rozen op de grond. Die lagen daar bij 2 koperkleurige plaatjes op de grond met namen van mensen die in de 2e wereld oorlog waren omgekomen.

Terwijl ik wacht op m'n broodje stapt een vrouw van haar fiets af bij de bloemen. Ik denk nog: die kijkt even bij de naamplaatjes en de tekst... Maar nee hoor: mevrouw kijkt rond en neemt de rozen gewoon mee! Hup zo in de mand voorop en fietst weer verder!

Nou jaaa zeg!! Ik ben nog steeds perplex.... En begin ook een beetje boos te worden...
Miss zag ze niet dat het bij een monument lag?

Wel erg triest trouwens om 2 bloemen van de straat te rapen en mee te nemen....
Wellicht heeft ze de platen niet gezien? Zag twee rozen liggen en vond ze te mooi om op straat te laten liggen.

Dat kan ze vast niet met opzet hebben gedaan...
Ik kan me niet voorstellen dat iemand doelbewust meeneemt als het bij een herinneringsding ligt. Ik denk eerder dat ze rondkeek om te zien of ze iemand met een bos rozen zag die er toevallig 2 had laten vallen. En vond ze het zonde om ze te laten liggen, wat Lizzl al zegt.
Ik denk wel dat ze doelbewust zijn meegenomen.

Er worden ook bloemstukjes van graven gestolen en het lijkt mij niet dat het je kan ontgaan dat je op een kerkhof bent.
Lijkt me ook niet met opzet, dat kan ik me echt niet voorstellen.

Achteraf gezien had iemand haar daar wel op aan mogen spreken, maar kan me voorstellen dat je zo perplex was dat het niet lukte.
Sugarmiss, dat is wel iets anders dan op een drukke plek in de stad. Niet dat ik dat wel goedkeur, maar bloemen jatten op een begraafplaats kun je makkelijker onopgemerkt doen.
kan me ook niet voorstellen dat je dat doelbewust deed, maar denk dat die vrouw dat dus echt wel deed. ze kan toch lezen neem ik aan? ik snap dat je perplex stond, ik snap ook niet dat je het gore lef (excusez le mot...) hebt eerlijk gezegd.

erg respectloos.

je hebt het er niet bijgezet, maar ik neem aan dat het bij een monument lag??
ik kan me wel voorstellen dat 'twee koperkleurige plaatjes op de grond' als zijnde monument over het hoofd gezien worden. maar als je rozen op straat ziet liggen, KIJK je toch even hoe en waarom? En zelfs al zijn ze verloren, dan nog hoef je ze niet mee te nemen??
quote:Missphoebe schreef op 28 april 2011 @ 12:48:

je hebt het er niet bijgezet, maar ik neem aan dat het bij een monument lag??quote:Lieveleen schreef op 28 april 2011 @ 12:36:

aan de rand van het terras lagen 2 witte rozen op de grond. Die lagen daar bij 2 koperkleurige plaatjes op de grond met namen van mensen die in de 2e wereld oorlog waren omgekomen.
Ik had er iets van gezegd.. Desnoods achterna gerend.. Bewust of onbewust gejat....
quote:Vlammetje1203 schreef op 28 april 2011 @ 12:55:

ik kan me wel voorstellen dat 'twee koperkleurige plaatjes op de grond' als zijnde monument over het hoofd gezien worden. maar als je rozen op straat ziet liggen, KIJK je toch even hoe en waarom? En zelfs al zijn ze verloren, dan nog hoef je ze niet mee te nemen??Precies, maar die roos lag dus op de grond op, half op of direct naast die koperen plaat. Dan moet je wel je best doen om die plaat over het hoofd te zien.
Is weer eens wat anders dan Le-zen, boderwalk
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het is niet fraai, maar toch ook niet zo wereldschokkend? Waarschijnlijk zet die vrouw de bloemen in een vaas en geniet ze van de mooie bloemen. En de persoon die de rozen bij het monument heeft gelegd, heeft weer genoten, op een bepaalde manier, van het neerleggen van die bloemen op die plek. Ik denk: iedereen blij.
Wat eten we vanavond?
quote:gemini2011 schreef op 28 april 2011 @ 12:46:

Sugarmiss, dat is wel iets anders dan op een drukke plek in de stad. Niet dat ik dat wel goedkeur, maar bloemen jatten op een begraafplaats kun je makkelijker onopgemerkt doen.Heb je het wel eens gedaan dan????
@makreel dat is vrij simpel gedacht niet?
quote:makreel schreef op 28 april 2011 @ 13:10:

Het is niet fraai, maar toch ook niet zo wereldschokkend? Waarschijnlijk zet die vrouw de bloemen in een vaas en geniet ze van de mooie bloemen. En de persoon die de rozen bij het monument heeft gelegd, heeft weer genoten, op een bepaalde manier, van het neerleggen van die bloemen op die plek. Ik denk: iedereen blij.Serieus? Ik vind het uitermate onbeschoft en respectloos wat die vrouw deed. Zodra je die bloemen oppakt zie je de koperen plaatjes, mij maak je niet wijs dat het onbewust was. Hoe zou je het vinden als iemand dat deed met bloemen die jij op een graf hebt gelegd? Ben je dan ook blij dat iemand van de door jou voor een bepaald doel gekochte bloemen geniet, na ze te hebben gejat?
quote:gemini2011 schreef op 28 april 2011 @ 12:46:

Sugarmiss, dat is wel iets anders dan op een drukke plek in de stad. Niet dat ik dat wel goedkeur, maar bloemen jatten op een begraafplaats kun je makkelijker onopgemerkt doen.

Hoe weet jij dat?

Wel eens gedaan soms?
Dat soort totaal gestoorde mensen bestaan gewoon, die die rozen meenemen of bloemen van een kerkhof jatten. Onvoostelbaar, maar waar.
wil je m'n gastoeter lenen?
Zo heb je ook van die "grapjassen" die graven vernielen voor de "lol". Nou lachen, gieren, brullen met dat soort types zeg, wat een plezier
quote:_minny schreef op 28 april 2011 @ 13:21:

Zo heb je ook van die "grapjassen" die graven vernielen voor de "lol". Nou lachen, gieren, brullen met dat soort types zeg, wat een plezier Vind jij dat ook altijd zo grappig? Ik lig echt helemaal dubbel als ik hoor dat iemand een graf heeft vernield. Toppunt van humor vind ik dat!
Ja joh, een echte dijenkletser! Vooral als het een nieuw graf is, dan kom ik gewoon niet meer bij!!
Er zijn zelfs mensen die na 4 mei de kransen van monumenten jatten. Zo laf.
Ik ga er maar vanuit dat die mevrouw de koperkleurige plaatjes over het hoofd heeft gezien omdat ze alleen oog had voor de mooie bloemen... Gewoon voor m'n eigen gemoedsrust want ik kan en wil me dus echt niet voorstellen dat iemand zo iets willens en wetens doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven