nou ja zeg!!!

28-04-2011 12:36 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben perplex: ik haal net een broodje bij een broodjeszaak. Voor de zaak zit een terras en aan de rand van het terras lagen 2 witte rozen op de grond. Die lagen daar bij 2 koperkleurige plaatjes op de grond met namen van mensen die in de 2e wereld oorlog waren omgekomen.

Terwijl ik wacht op m'n broodje stapt een vrouw van haar fiets af bij de bloemen. Ik denk nog: die kijkt even bij de naamplaatjes en de tekst... Maar nee hoor: mevrouw kijkt rond en neemt de rozen gewoon mee! Hup zo in de mand voorop en fietst weer verder!

Nou jaaa zeg!! Ik ben nog steeds perplex.... En begin ook een beetje boos te worden...
quote:makreel schreef op 28 april 2011 @ 13:10:

Het is niet fraai, maar toch ook niet zo wereldschokkend? Waarschijnlijk zet die vrouw de bloemen in een vaas en geniet ze van de mooie bloemen. En de persoon die de rozen bij het monument heeft gelegd, heeft weer genoten, op een bepaalde manier, van het neerleggen van die bloemen op die plek. Ik denk: iedereen blij.Alsof het alleen om het moment van neerleggen gaat en het goede gevoel dat de legger daarvan zou krijgen.Die bloemen liggen daar om aan te geven dat daar levens eindigden in een vreselijke oorlog en dat wij dat niet vergeten zijn, het is een gedenkplaats.
quote:makreel schreef op 28 april 2011 @ 13:10:

Het is niet fraai, maar toch ook niet zo wereldschokkend? Waarschijnlijk zet die vrouw de bloemen in een vaas en geniet ze van de mooie bloemen. En de persoon die de rozen bij het monument heeft gelegd, heeft weer genoten, op een bepaalde manier, van het neerleggen van die bloemen op die plek. Ik denk: iedereen blij.Joh... zeg dat dit niet serieus is....!
Wereldschokkend... Tja er zijn ergere dingen.... Maar ik ben gewoon verbaasd!

Daarvoor liepen er genoeg mensen voorbij, stopten even, lazen wat er op stond en liepen weer verder. De plaatjes moét ze gezien hebben...

En ja ik wilde er achter aan gaan maar da's nu, op dat moment was ik meer perplex, t gebeurde zo snel.
quote:Maja82 schreef op 28 april 2011 @ 13:25:

Er zijn zelfs mensen die na 4 mei de kransen van monumenten jatten. Zo laf.En daar daarmee over straat lopen .. Mafkezen zijn het!
En ik hoop eerlijk gezegd dat ze géén plezier heeft van de bloemen...
misschien zitten er wel beestjes in de rozen die al haar andere plantjes opvreten. Net goed!
Ik kan niet quoten klaasje

Eigenlijkheb ik niet een zin om te reageren, want als je goed zou Le-zen zou je zien dat ik het niet goedkeur, totaal niet zelfs!

Maar ik kan wel m'n gezond verstand gebruiken en daarmee concludeer ik dat het makkelijker is om op een rustige begraafplaats iets weg te halen dan midden in een druk winkelgebied. Ik herhaal als je al zon zieke geest hebt dat je dit soort dingen bewust doet.......
Ja het verbaasd me ook steeds meer, wat er voor egoistische mensen op de wereld zijn. Wellicht kon het haar niks schelen waarom die daar lagen. Zij heeft nu wel "lekker" de rozen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven