Mag dat....

28-04-2011 11:11 48 berichten
een

gebruiken om vervelende marketeers (met een grote mond, had er net weer een! ''mevrouw, u laat mij niet uitpraten!'') duidelijk te maken dat ze niet meer moeten bellen?

Afgezien van het belmenietregister, daar staan we in, maar daar moet je je blijkbaar om de zoveel weken opnieuw aanmelden, en dat schiet er wel eens bij in....
Alle reacties Link kopieren
Uit de tv serie Seinfeld, ook heel effectief:

Goedemiddag, u spreekt met xxx van xxx, heeft u een paar minuten de tijd?

Nu niet, maar ik ben wel benieuwd naar wat je te vertellen hebt. Geef mij even je 06-nummer dan bel ik je vanavond terug.

Ehhh, helaas mag ik mijn 06 niet geven.

Waarom mag dat niet?

Anders word ik de hele avond lastig gevallen door vreemde mensen.

Oh, en wat doe jij nu bij mij dan?

Werkt echt, meestal hangen ze al op bij geef mij even je 06...
Ik luister meestal wel naar wat ze te zeggen hebben als ik ff tijd heb, je weet nooit. Maar als ik geen interesse heb dan zeg ik gewoon "Geen interesse! Fijne dag." en hang op voordat ze tegen kunnen sputteren.

Die mensen doen ook maar hun werk, om ze maar meteen een gehoorbeschadiging te geven vind ik wel ver gaan.
quote:vlinder12345 schreef op 28 april 2011 @ 13:32:

Uit de tv serie Seinfeld, ook heel effectief:

Goedemiddag, u spreekt met xxx van xxx, heeft u een paar minuten de tijd?

Nu niet, maar ik ben wel benieuwd naar wat je te vertellen hebt. Geef mij even je 06-nummer dan bel ik je vanavond terug.

Ehhh, helaas mag ik mijn 06 niet geven.

Waarom mag dat niet?

Anders word ik de hele avond lastig gevallen door vreemde mensen.

Oh, en wat doe jij nu bij mij dan?

Werkt echt, meestal hangen ze al op bij geef mij even je 06...

Mooi!

Was dat

?
quote:_minny schreef op 28 april 2011 @ 13:35:

Ik luister meestal wel naar wat ze te zeggen hebben als ik ff tijd heb, je weet nooit. Maar als ik geen interesse heb dan zeg ik gewoon "Geen interesse! Fijne dag." en hang op voordat ze tegen kunnen sputteren.

Die mensen doen ook maar hun werk, om ze maar meteen een gehoorbeschadiging te geven vind ik wel ver gaan.Als ik zeg: ''geen interesse, dank u wel, ik verbreek nu de verbinding'', en die gast belt binnen 20 seconden terug (zoals vanochtend)..... mwoaaah......
Zo heb ik er eentje aan de lijn gehad die mij een lening aan wou smeren.

Ik heb toen gezegd van Nou, ik hoef niets te lenen hoor, maar je mag wel wat van mij lenen tegen het gunstige rentetarief van 20%!

Dan weten ze niet meer wat ze moeten zeggen! haha, Het gesprek was heel snel klaar!
quote:bronte schreef op 28 april 2011 @ 11:17:

Kun je wel doen als het zo gaat:

Ik heb geen interesse

-Maar mevrouwtje, ik wil u alleen...

Bent u doof of zo

-Nee, maar mevrouw..

TOETER

Nu wel.
Jaaaa ken het! Mijn voicemail is ook al tig keer ingesproken. Niet met een duidelijke boodschap maar met buitenlands geroezemoes tegen collega's. Op den duur gewoon opgenomen en niks gezegd om te luisteren wie het was. Was het gewoon weer zo'n trien van een belbureau. Ja daaag ik heb gezegd niet meer gebeld wenst te worden want ik sta ook in het bel me niet register. En het lef he! Gewoon 1 minuut later weer bellen, toen heb ik inderdaad ook gezegd van één moment! en lekker laten hangen.. Doei

Ik snap best dat die mensen hun werk moeten doen maar als ik expliciet vraag mij niet meer te bellen en DEZELFDE trien belt mij nog geen minuut later terug, sorry maar dat slaat werkelijk alles.
quote:Katherina schreef op 28 april 2011 @ 11:54:

Ik doe deze: Heeft u een momentje, ik verbind u even door met degene die daarmee belast is.... En dan leg ik na een minuut of wat de telefoon weer op de haak.

Dat doorverbinden gaat vaak mis bij ons.

Die tip van doorgeven aan zoon van 3 ga ik ook doen! Die van ons kletst je de oren van je kop... wedden dat de andere kant het eerste ophangt!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:bronte schreef op 28 april 2011 @ 11:17:

Kun je wel doen als het zo gaat:

Ik heb geen interesse

-Maar mevrouwtje, ik wil u alleen...

Bent u doof of zo

-Nee, maar mevrouw..

TOETER

Nu wel.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 april 2011 @ 13:39:

[...]

Als ik zeg: ''geen interesse, dank u wel, ik verbreek nu de verbinding'', en die gast belt binnen 20 seconden terug (zoals vanochtend)..... mwoaaah......

Die goze heeft wel lef inderdaad.

Ik zeg altijd standaard geen interesse en dan hang ik op. Het is onaardig, maar ja, je kunt niet aardig zijn tegen de hele wereld en als je ze een vinger geeft, nemen ze je hele hand...
quote:SeptemberGirl schreef op 28 april 2011 @ 11:21:

[...]

vorig jaar was ik op vakantie, in frankrijk, lekker ontspannen, werd ik constant gebeld door een anoniem nummer. Op een gegeven moment werd ik bang dat mijn ouders in het ziekenhuis lagen ofzo, dus ik toch maar opnemen, was het de bankgiroloterij (of de postcodeloterij, weetikveel). Die heb ik me toch een partij de huid vol gescholden!Oh da's wel heel vervelend dat ze je stalken op je mobiel! Ik ben nog nooit door 'n ongewenste beller lastig gevallen op m'n mobiel, want ik geef m'n nummer niet zomaar aan iedereen. En doe vooral ook nooit mee aan sms-acties, want dan ben je volgens mij de lul wat teleterreur betreft.
sms-acties vind ik prima: je stuurt een sms en je hebt een goed doel gesteund. Maar daarna gaan ze je bellen. Waarom?
http://www.youtube.com/watch?v=a1lSspiLwfM

Dit is echt mijn held als het aankomt op reacties op vervelende telefoontjes... Dit hoop ik ook ooit nog eens te kunnen doen... (Weet eigenlijk niet of het echt is, maar dat maakt me eerlijk gezegd ook niet uit)
quote:Mac123 schreef op 28 april 2011 @ 17:47:

sms-acties vind ik prima: je stuurt een sms en je hebt een goed doel gesteund. Maar daarna gaan ze je bellen. Waarom?

Ooit eens gehad met SOS Kinderdorpen. Na de 3e keer met oplopende pissigheid verteld te hebben dat ik niet meer lastig gevallen wilde worden, belden ze me de volgende dag om 8 uur 's ochtends op een zaterdag!

Dan ben ik niet op m'n best. Ze hebben nooit meer gebeld
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
Sinds ik in het belmeniet register ben opgenomen word ik eigenlijk nooit meer gebeld, behalve inderdaad door goede doelen die ik via een sms actie gesteund heb. Dan gebruik ik altijd het ultieme argument dat ik alleen aan eenmalige donaties doe en daar hebben ze nooit wat tegenin te brengen, dus ben ik snel klaar.

Als ik toch ongewenst gebeld word, dan zeg ik meestal meteen dat ik geen interesse heb en dat ik het daar graag bij wil laten, waarna ik ophang. Vriendelijk en daadkrachtig.
quote:gember999 schreef op 28 april 2011 @ 21:53:

http://www.youtube.com/watch?v=a1lSspiLwfM

Dit is echt mijn held als het aankomt op reacties op vervelende telefoontjes... Dit hoop ik ook ooit nog eens te kunnen doen... (Weet eigenlijk niet of het echt is, maar dat maakt me eerlijk gezegd ook niet uit)

Errug goed!
Ik vraag altijd het telefoonnummer zodat ik kan bellen als het míj uitkomt. Negenennegentig van de honderd keer kan dat niet. Tja, dan houdt het op...
Ik heb zelf ook gewerkt als call center agent, maar ons werd altijd ingepeperd dat de bestaande relatie belangrijk was en dat we dus niet irritant mochten doen. Tegenwoordig is dat helaas niet zo...

Tip: zeg dat je gaat emigreren. Werkt als een tierelier want dan begrijpen ze ook dat je niet op de aanbieding in kunt gaan, hoe mooi deze ook is. Werkt aan de telefoon, maar ook aan de deur of in de winkelstraat als een student een krantenabootje komt aansmeren. Verzin wel even waar je naartoe gaat emigreren.
Net als bij Dignity ben ik (op één uitzondering na) nooit meer gebeld sinds ik bij het bel-me-niet-register sta ingeschreven. Laatst kreeg ik een mailtje dat ik de inschrijving moest verlengen. Volgens mij was dat na een jaar of 4. Degenen die desondanks wel nog worden gebeld, moeten hun registratie echt even controleren en let wel, de eerste 6 weken kun je nog gebeld worden omdat de bedrijven niet elke dag nieuwe lijsten opvragen.

Die uitzondering was de Nederlandse Energiemaatschappij. Na drie keer in twee weken gebeld te zijn, heb ik gevraagd om de manager omdat ik een klacht wilde indienen omdat zij me bleven bellen ondanks het bel-me-niet-register. Dat was hun laatste telefoontje.
Worden er ook geen enquetes ingevuld? Als iemand een enquete invult mag er weer gebeld worden ondanks een registratie in het bel-me-niet register.

Dat weet lang niet iedereen.

Ik sta ook in het bel-me-niet register/ recht van verzet en ik word eigenlijk nooit gebeld, gelukkig.
Het Viva forum is papaja.
Ik ben laatst op één dag vier keer anoniem gebeld. Elke keer was ik te laat. De vierde keer nam ik op, was het de postcodeloterij. Lekker belangrijk. Dacht dat er wat ernstigs gebeurd was. Heel irritant.
Telemarketeers beschouw ik als een zich aanbiedende boksbal. Er zijn vier mogelijkheden. Afhankelijk van mijn stemming en tijd, het te verkopen product / bedrijf en de toon van de verkoper...

1. kwak ik de telefoon er meteen op zonder 1 woord

2. hou ik de verkoper zo lang mogelijk aan het lijntje terwijl hij denkt dat 't andersom is (vooral als ik weet dat hij/zij provisie krijgt voor elke gewonnen klant)

3. ga ik terugzuigen zodat hij / zij gefrustreerd ophangt in plaats van ik

4. bedank ik beleefd voor het aanbod en hang op

Voor zover ik weet is toeteren / schel fluiten in de telefoon strafbaar als mishandeling. Kijk, als je dit bij een hijger of zo doet, dan zal die daar niet snel aangifte van doen. Maar een 'onschuldige' verkoper? Het lijkt me niet verstandig.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 28 april 2011 @ 11:14:

Bij ons komen ze regelmatig aan de deur in het appartementencomplex terwijl dat niet mag. En agressief dat ze zijn, te erg voor woorden.

Na de laatste voet tussen de deur van de NUON-meneer heb ik hem gedreigd met pepperspray. Dat werkte.

Dus ja SG, van mij mag je!

Dan woon je zeker in hetzelfde appartementencomplex als ik

Ik hoop het, want dan stond diezelfde vent met z'n hoofd half door de deur heen - en ik heb de deur dicht geknald. Tja, ik heb hem nooit toestemming gegeven om binnen te komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven