Tips auto verkopen.
donderdag 28 april 2011 om 16:09
Hallo allemaal,
Ik heb onze auto al vanaf januari te koop staan via marktplaats.nl.
Maar tot nu toe nog geen serieuze reacties gehad van geintreseerde kopers.
Ik heb duidelijke foto's en omschrijving erbij staan over de auto.
En ik ben zelfs al 300,- in prijs gezakt, Maar we krijgen de auto niet verkocht.
Nu de zomer eraan komt, Willen wij echt zo snel mogelijk onze auto verkopen. Omdat wij namelijk al een jaar bezig zijn met onze oldtimer te restaureren. Deze is bijna klaar en daar willen we dan in de zomer mee gaan rijden.
Alleen het probleem is dus dat we onze huidige auto eerst moeten verkopen, Voordat we de oldtimer helemaal rijlkaar kunnen maken. Dit ivm financieen.
Onze vorige auto hadden we vrij snel verkocht, via een soort veilingsite. Daar konden mensen bieden op onze auto.
En wij konden dan zelf besluiten of we ermee akkoord gingen of niet.
Maar ik kan die site nergens meer vinden.
Heeft iemand nog tips hoe wij onze auto z.s.m verkocht krijgen?
Hij staat al op marktplaats, en autoscout.
En ik heb ook al verschillende autodealers in de buurt gebeld, Maar die geven echt veel te weinig terug voor onze auto.
alvast bedankt. (sorry voor de typfouten maar ik forum vanaf mijn mobiel)
Ik heb onze auto al vanaf januari te koop staan via marktplaats.nl.
Maar tot nu toe nog geen serieuze reacties gehad van geintreseerde kopers.
En ik ben zelfs al 300,- in prijs gezakt, Maar we krijgen de auto niet verkocht.
Nu de zomer eraan komt, Willen wij echt zo snel mogelijk onze auto verkopen. Omdat wij namelijk al een jaar bezig zijn met onze oldtimer te restaureren. Deze is bijna klaar en daar willen we dan in de zomer mee gaan rijden.
Alleen het probleem is dus dat we onze huidige auto eerst moeten verkopen, Voordat we de oldtimer helemaal rijlkaar kunnen maken. Dit ivm financieen.
Onze vorige auto hadden we vrij snel verkocht, via een soort veilingsite. Daar konden mensen bieden op onze auto.
En wij konden dan zelf besluiten of we ermee akkoord gingen of niet.
Maar ik kan die site nergens meer vinden.
Heeft iemand nog tips hoe wij onze auto z.s.m verkocht krijgen?
Hij staat al op marktplaats, en autoscout.
En ik heb ook al verschillende autodealers in de buurt gebeld, Maar die geven echt veel te weinig terug voor onze auto.
alvast bedankt. (sorry voor de typfouten maar ik forum vanaf mijn mobiel)
donderdag 28 april 2011 om 16:34
quote:vida83 schreef op 28 april 2011 @ 16:27:
Social media! zet het op je hyves, facebook, twitter, personeels intranet, de hele mikmak!
Er is zoveel aanbod dat prijs nauwelijks concurreerd. Kopen in vertrouwen daarentegen, is nog altijd belangrijk.
Succes!
Dit wordt hem niet, Dit hebben we namelijk een keer gedaan met een scooter die wij te koop hadden.
2 dagen later was er ingebroken bij ons en jawel de scooter was gestolen!
En de site van de anwb lukt niet, Want je auto moet jonger zijn dan 10 jaar. En onze auto is van eind 1997.
Social media! zet het op je hyves, facebook, twitter, personeels intranet, de hele mikmak!
Er is zoveel aanbod dat prijs nauwelijks concurreerd. Kopen in vertrouwen daarentegen, is nog altijd belangrijk.
Succes!
Dit wordt hem niet, Dit hebben we namelijk een keer gedaan met een scooter die wij te koop hadden.
2 dagen later was er ingebroken bij ons en jawel de scooter was gestolen!
En de site van de anwb lukt niet, Want je auto moet jonger zijn dan 10 jaar. En onze auto is van eind 1997.
donderdag 28 april 2011 om 16:38
Even zoeken of er een merkenclubsite is van jullie auto.
Meeste merken hebben dat wel, mss slecht voorbeeld in deze tijd maar ik ben Saabgek en daar heb je oa het Saabforum van
Daar worden ook Saab's te koop aangeboden.
Zo is er ook een forum voor BMW en nog wel meer denk ik zo.
Even zoeken op het juiste merk, daar gebruikers naam aanmaken
en daar dan even op zetten,
Geheid dat als het een goede/leuke is er wel een liefhebber
op af komen
Meeste merken hebben dat wel, mss slecht voorbeeld in deze tijd maar ik ben Saabgek en daar heb je oa het Saabforum van
Daar worden ook Saab's te koop aangeboden.
Zo is er ook een forum voor BMW en nog wel meer denk ik zo.
Even zoeken op het juiste merk, daar gebruikers naam aanmaken
en daar dan even op zetten,
Geheid dat als het een goede/leuke is er wel een liefhebber
op af komen
donderdag 28 april 2011 om 18:02
En op een forum aanmelden.. Dat kun je doen, alleen als het een echt 'liefhebbers' forum is, zullen ze niet blij zijn dat jij je alleen aanmeld om je auto te verkopen.
Maar goed, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
Je kan hem ook nog op Speurders zetten. Een briefje maken op de computer, met foto en telefoonnummer, zodat je dat briefje op kan hangen in de supermarkt oid.
Is het een diesel of benzine? Grote zware auto's verkopen moeilijker, als het dan ook nog een diesel is al helemaal natuurlijk.
Maar goed, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
Je kan hem ook nog op Speurders zetten. Een briefje maken op de computer, met foto en telefoonnummer, zodat je dat briefje op kan hangen in de supermarkt oid.
Is het een diesel of benzine? Grote zware auto's verkopen moeilijker, als het dan ook nog een diesel is al helemaal natuurlijk.
anoniem_86877 wijzigde dit bericht op 28-04-2011 18:07
Reden: Das beter
Reden: Das beter
% gewijzigd
donderdag 28 april 2011 om 18:05
quote:Rozigst schreef op 28 april 2011 @ 18:02:
Ik vraag me af wat voor auto het is, als je hem voor 300 euro al niet kwijtraakt? quote:_Strawberry86_ schreef op 28 april 2011 @ 16:09:
Ik vraag me af wat voor auto het is, als je hem voor 300 euro al niet kwijtraakt? quote:_Strawberry86_ schreef op 28 april 2011 @ 16:09:
donderdag 28 april 2011 om 18:18
Wij vragen al veel te weinig voor de auto.
Dezelfde auto met meerdere km en ouder model staan te koop voor 1800,-.
Wij hebben het nieuwere model met net 100.000 op de teller te koop staan voor 1000,-.
Dus wij zijn wel reeel met onze vraagprijs! Voor minder ga ik hem dan ook niet weg doen.
Ik denk dat het aan de kleur ligt. Hij is namelijk metallic groen.
En dat verkoopt niet makkelijk.
Dezelfde auto met meerdere km en ouder model staan te koop voor 1800,-.
Wij hebben het nieuwere model met net 100.000 op de teller te koop staan voor 1000,-.
Dus wij zijn wel reeel met onze vraagprijs! Voor minder ga ik hem dan ook niet weg doen.
Ik denk dat het aan de kleur ligt. Hij is namelijk metallic groen.
En dat verkoopt niet makkelijk.
donderdag 28 april 2011 om 19:13
Een kleur als zwart of blauw heeft natuurlijk ook een soort van waarde dus dat is lastig vergelijken met zo'n metallic groene kleur...
Heb je ikwilvanmijnautoaf punt nl al geprobeerd? Wij wel maar was uiteindelijk nog te laag, bij ons was het vervolgens via MP best snel rond - was ook courant model 307 in veilig donkerblauw...
Heb je ikwilvanmijnautoaf punt nl al geprobeerd? Wij wel maar was uiteindelijk nog te laag, bij ons was het vervolgens via MP best snel rond - was ook courant model 307 in veilig donkerblauw...