vliegen met 2-jarige

27-04-2011 15:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

volgende maand gaan we vliegen met mijn neefje van bijna 2 jaar.

wie heeft er goede tips voor als hij last van zijn oren krijgt

alvast bedankt voor jullie tips
Op rozijntjes laten kauwen?
Lolly?

Heeft hij snel last van zijn oren?

Zowel mijn dochter (5) als zoon (1) hebben met vliegen nooit oorpijn. Terwijl zoon de hele winter oorontsteking na oorontsteking heeft gehad (en we toen ook hebben gevlogen).
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Lolly
Idd, lolly geven. Mijn kinderen hadden ook geen last van hun oren, ondanks dat ze allebei snotverkouden waren en normaal ook al vrij snel last van hun oren hebben. Viel mij mee!
..
voor zover ik weet heeft hij nooit last gehad van zijn oren. hij gaat nu voor de eerste keer vliegen.

dus in ieder geval meenemen lollies en rozijnen.
beetje off topic, maar vliegen zijn ouders ook mee?
Aan de steward(es) 2 bekertjes met natte watten vragen. Deze het kindje op de oren houden, nergens last van. Onze 5 jarige had vorig jaar erg veel last van oorpijn, tot huilends aan toe. Kreeg op ons vakantieadres deze tip, op de terugweg geprobeerd, werkte fantastisch! Kind viel in slaap tijdens het landen.
Plastic bekertjes over zijn oren doen. Maar ja, zie dat maar eens vol te houden
Mcnick: die bekertjes werken niet. Is echt het welbekende placebo effect. Ik heb gewerkt als stewardess en het enige wat naast goed slikken werkt is neusspray. Dat is ook altijd aan boord en echt effectief. Als je er om vraagt krijg je het altijd.
Op het moment van landen en opstijgen iets laten drinken. Onze oudste gaat over 2 maanden voor de 3e keer mee naar Australie. De eerste 2 keer was hij baby en dreumes en ook toen heeft hij nooit geen last gehad van oorpijn. Hij sliep gewoon door op onze schoot.

groetjes..
Tmaar, onzin.

KNO-arts heeft me deze tip gegeven en het werkt echt wel.

Ik heb door beschadigingen in mijn oren echt heel veel pijn bij landen en opstijgen. Door de bekertjes vermindert het echt gigantisch. Neusspray, kauwgom kauwen, slikken, speciale oordoppen, pijnstilling, ik had alles al geprobeerd... de tip van de bekers is geniaal.
Reizen zijn ouders ook mee?
Laten eten en drinken.

Bij mijn dochter (2 jr) is het probleem nooit de oren, maar dat ze vliegen gewoon niet leuk vindt.. Hoop dat dat bij jullie niet aan de orde is!
Sosofie, fijn dat het werkt bij jou, maar medisch gezien is het echt nutteloos, die bekers.

Zoals je vast weet ontstaat oorpijn door drukverschil in en buiten je oor. Door vocht in de buis van eustachius kun je je oor soms niet meer goed klaren, en krijg je pijn door de druk op je trommelvlies. Dmv neusspray slinkt je neusslijmvlies en dus ook de druk op de oren.

Ik ben medisch onderlegd, en vind het dan ook apart dat je kno arts de bekertjes als tip geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven