moederdag is niet leuk..

27-04-2011 23:12 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben ik nu de enige die moederdag echt niet leuk vind?? Of eigenlijk al die reclames ervoor? want mijn moeder is al een aantal jaren overleden.

niet dat die reclames van zichzelf zo vervelend zij, maar de focus op moeders en moederdag enz begint mij behoorlijk de keel uit te hangen...
Mijn kinderen vinden Moederdag geweldig, niet omdat ik nu zelf de beste moeder ben ofzo, maar dan zijn zij de baas in de keuken, (ze zijn van 4 tot 14 jaar) 's morgens met de warme broodjes en jus persen, koffie zetten, eitjes koken, vorig jaar hebben ze pannenkoeken gebakken. En dan naar boven komen (met wel beetje hulp van vaders) en van de kleintjes krijg ik dan hun zelfgemaakte cadeautjes.

Of ze maken de ontbijttafel extra mooi, al met al een leuke dag, maar nu ik dit opschrijf, bedenk ik mij: al onze leuke dagen hebben te maken met eten, dit is iets wat bij ons hoort.

(en ik denk wel aan mijn eigen moeder, maar krijg er geen huilbui om ofzo, maar gewoon een gemis, een extra gedachte aan haar)
quote:Marahbloem schreef op 28 april 2011 @ 08:10:

Mijn zoontje is nog heel klein, 4,5 maand, en blijkt op mijn eerste moederdag bij mijn ex te zijn. Toch wel een raar idee, ga nu met een vriendin naar de sauna. Zonder kind dus.Kun je niet met je ex afspreken dat jullie een uitzondering voor speciale persoonlijke dagen à la moederdag, vaderdag, je eigen verjaardag, opa en oma's verjaardag maken? Dat je hem dan een dagje weer op haalt? Of is de band met je ex daar te slecht voor? (Alhoewel dit voor hem ook voordelen heeft)
Ik heb ook niets met alle reclames.. Die duizenden harten (over van valentijn?).. We weten na 1 reclame ook wel dat moederdag komt.. Waarom iedereen daar constant aan herinneren? Inderdaad vervelend voor alle mensen zonder moeder.

Mijn moeder krijgt een cadeautje (want ik heb niet het geld om haar tussendoor eens een kleinigheidje te geven) en mijn peetmoeder (Jaja die heb ik XD .. Zo een met vleugels en een staf!... = Mams beste bewustkinderloze en hele lieve vriendin) krijgt elk jaar een kaartje + iets lekkers.
Ik heb een moeder en ben zelf moeder, maar och wat zou ik graag een keer een ontbijtje op bed van ze krijgen!

Mijn man is niet echt zo en vind kruimels in bed niet fijn, niet dat hij het bed gaat verschonen ofzo......maarja andere discussie.

Dit jaar ga ik met kids naar pretpark op die dag, lekker rustig!
Natuurlijk is het voor iedereen anders, maar ik ben er ook van overtuigd dat je als mens zelf de keuze hebt tussen lopen kniezen over alles wat je niet (meer) hebt, of datgene wat je wél hebt (gehad) eren. Die schakel is niet voor iedereen even makkelijk om te zetten, maar het kán wel!

Bovendien is de manier waarop ik invulling geef aan moederdag geheel in de stijl van mijn moeder: ik kom uit een katholiek dorp en was als een van de weinigen niet gedoopt. Toen al mijn klasgenootjes de Eerste Communie mochten doen, hebben wij op initiatief van mijn moeder gevierd dat ik géén Communie deed. Inclusief nieuw gekocht communiekleed, fiets en cadeau's

quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 28 april 2011 @ 07:57:

s7rin, het is mooi dat je er zo tegenaan kan kijken maar ikzelf merk echt het verschil in emotie over vaderdag, overleden toen ik 3 was. Mijn moeder overleed toen ik 20 was en daar heb ik veel meer moeite mee. Op die dag weet ik precies wat ik mis en weet ik hoe we andere moederdagen doorbrachten. Dit kan ik niet vergelijken met vaderdag waar ik die herinneringen niet aan heb.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ach, het stelt toch allemaal niet zoveel voor. Moederdag, vaderdag, secretaressedag, oma/opadag, pasen, kerstmis, hemelvaart.

Aan de andere kant... als we het zouden afschaffen blijven er weinig tradities over. Tradities zijn, over het algemeen, wel belangrijk om te handhaven. Het bindt je toch!
Arme moeders die een vibrator krijgen van hun partner . . . . . . er zullen vast wel een paar van die weirdo's op het idee komen
quote:Bergje65 schreef op 28 april 2011 @ 09:04:

Ach, het stelt toch allemaal niet zoveel voor. Moederdag, vaderdag, secretaressedag, oma/opadag, pasen, kerstmis, hemelvaart.

Aan de andere kant... als we het zouden afschaffen blijven er weinig tradities over. Tradities zijn, over het algemeen, wel belangrijk om te handhaven. Het bindt je toch!

Ik vind secretaressedag toch wel wat anders dan pasen hoor. Met pasen vieren wij de wederopstanding van jezus, en nee, ik ben niet zwaar gereformeerd maar vind het verhaal, de symboliek etc heel mooi en inspirerend. Met secretaressedag heb ik wel eens bloemen gekregen maar vond het een beetje gênant voor de rest van het personeel. Je doet gewoon je werk en je salaris en beoordelingen laten wel zien of je het goed doet of niet.

Dit wordt mijn derde moederdag als moeder en mijn zoontje heeft al een cadeautje klaarliggen dat hij op de peuterspeelzaal heeft gemaakt. Hij gaat samen met zin vader nog iets kopen en vind het geweldig.

Wij hebben allebei onze moeder nog en grijpen deze dag aan om nog eens extra te zeggen hoeveel we van ze houden. Ik kan me voorstellen dat als je geen moeder of vader meer hebt, dat deze dag dan extra wrang is. En al die zooi in de reclames hoeft van mij ook niet.

M.
Ik vind het verdrietig dat zo veel mensen zich rot voelen op moederdag, vanwege overleden moeders. Denk zelf ook altijd éxtra aan de vriendinnen die geen moeder kúnnen worden, en dat deze weken extra ingewreven krijgen.

Gelukkig heb ik een moeder die moederdag altijd maar onzin heeft gevonden (nou ja, vanaf dat wij groot genoeg waren om ook geen knutsels en zo meer mee naar huis te nemen) en ik heb er dan ook nooit veel mee gehad.

Dit jaar ben ik echter zelf net wel of net nog niet moeder, en dat vind ik dan ineens toch wel weer leuk... De komende jaren mag van mij moederdag dus wel gevierd worden, maar dat hoeft echt niet zoals bij mijn man thuis, waar moeders een week of twee vantevoren door haar volwassen kinderen om een verlanglijstje wordt gevraagd en we geacht worden die dag toch écht wel even moederdag 'te komen vieren'... brrr!
Spannend Kastanjez!!!!
hi, ik heb ook moeite met moederdag. Herkenbaar jullie berichtjes. Mijn moeder woont in een psychiatrische woon vorm, dat is voor definitief. ik mis mijn moeder. Door omstandigheden kan ik zelf geen kinderen krijgen. En met moederdag voel ik dat heel erg, groetjes Faisa
quote:SanneK schreef op 28 april 2011 @ 07:14:

Heb op zich geen probleem met moederdag, maar de reclames vind ik zeer irritant. Mijn moeder is ruim 6 jaar geleden overleden en sindsdien vallen de reclames mij erg op. Het lijken er steeds meer te worden en ook de inhoud vind ik vaak irritant. Ze houden geen rekening met de optie dat je geen moeder meer hebt.precies!! Dit is wat ik bedoel!
Mijn moeder is zelf op vakantie met moederdag
Voor iedereen die zijn moeder niet meer heeft
Moederdag is leuk als je kleine kinderen hebt. Ik vind het kinderachtig en doe niet mee aan die commercie.
@2010viva. Ja, ik vind wel dat ze daar rekening mee mogen houden. Vooral vorig jaar vielen de reclames mij op. Ik heb ook geen kinderen, maar heb nog nooit door een reclame het gevoel gehad dat dat zou moeten. Vaderdag reclames zijn er ook, maar niet zo aanwezig. Maar afgelopen jaar heb ik zoveel reclames zien langskomen waarin werd gezegd dat je je moeder in het zonnetje moet zetten en verwennen op die dag.

Zoals ik al zij ben ik niet meer verdrietig dan normaal op die dag, maar door die reclames wordt je wel overdreven veel eraan herinnert.
Maar is dat dan niet met meer dingen, waardoor je aan overledenen denkt? Ze kunnen toch niet met zaken zoals dat iemand geen moeder meer heeft rekening houden, of bij valentijnsdag dat je geen geliefde meer hebt. Ik denk dat je het minder persoonlijk moet opvatten. Neemt niet weg dat ik het heel verdrietig vind voor mensen die geen vader/moeder of dergelijke meer heeft hoor.
Ik ben zelf moeder en geniet nu al van de knutselfrutsels die ze gemaakt hebben en die ik van twee stralende gezichtjes ga krijgen!

Heerlijk!
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Mijn zoon liet me gisteren op school zijn plantje zien die hij moest laten groeien. Toen we later naar de auto liepen zei hij: "Mam, da's voor moederdag". He, nu weet ik het al... Dat vind ik zo grappig!

Je ziet het ook met Valentijnsdag... eerst moest je dan een kaartje kopen of een bloemetje maar nu schijn je ook uit eten te moeten en heb je ook thema cadeautjes. Ik ben samen met iemand die nooit er wat aan doet, ook niet aan trouwdagen of wat dan ook, dus aan ons verdienen ze bijna niets.
Ik heb geen vader, ben zelf geen moeder, en n geliefde heb ik ook niet. Dus weg vader-moeder en valentijnsdag. En oja die zwangere vrouwen, moeten ook maar niet in de buurt komen, want dan voel ik me ook weer zielig.

En wegens de mensen met beestenallergie dan dierendag ook maar afschaffen.

Internationale vrouwendag mag ook niet meer, want dat is zo confronterend voor de mannen, dat zij niet belangrijk genoeg zijn voor een speciale dag .

Ps voor TO: nee je bent vast niet de enige, ieder jaar komt er wel een topic over deze dagen, van mensen die zich daardoor gekrenkt of verdrietig voelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb sinds 6 jaar geen moeder meer, moederdag is niet moeilijker/pijnlijker dan andere dagen.

Ik ben erg blij met het ontbijtje en de knutsels van mijn meiden op moederdag. Middelste dochter van 3 kwam thuis met haar cadeautje en wist dat ze het moest verstoppen, het ligt nu dus al ruim een week onder de keukenkast en mag niet ergens anders liggen.

Mijn oudste van 5 wilde het gedichtje nog even oefenen, maar niet met papa, dat moest met mij.

Mama, jij bent helemaal van mij,

je maakt me altijd zo blij.

Dit cadeautje is voor jou,

omdat ik zoveel van je hou.
Dubbel.
Mijn moeder wordt maandag begraven, dus voor mij zijn al die reclames heel confronterend. Aan de andere kant, toen mijn eigen kinderen klein waren en met hun zelf gemaakte knutsels en "ontbijt"

mij "wakker" maakte, vond ik het geweldig.
Sorry,nogmaals dubbel.
quote:positivodo schreef op 27 april 2011 @ 23:40:

Moederdag als je moeder is overleden, dat gaat voor mij ooit ook vast komen. Ik kan me indenken dat je op die dag terugdenkt aan je moeder, hoe ze was en wat je met haar hebt meegemaakt. Dat je een kaarsje brand, een wandeling maakt die zij zo mooi had gevonden etc. Gewoon, terugdenken aan dat wat was.

Dit wordt mijn eerste moederdag zonder moeder, en ik ga absoluut niet terugdenken aan wat was. Daar ben ik nl. al jaren klaar mee. Ze wordt hier niet gemist.

Sterkte voor alle vrouwen hier die hun moeder wel missen en er verdriet van hebben dat ze er niet meer is.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven