Geld & Recht alle pijlers

Ruilen zonder bon?

29-04-2011 13:04 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooooo ik voel me zo stom. Ik heb gisteren een vestje gekocht bij de Bristol, maar wil het graag terugbrengen omdat de kleur bij nader inzien toch niet helemaal past bij het jurkje wat ik al heb.

Nu kijk in de tas en het bonnetje zit er niet in!

Overal gekeken, en alles binnenste buiten gekeerd, maar nergens de bon!!

Kan ik evengoed terug gaan, of zou dit zonder bon een kanslose missie zijn?
mag je uberhaupt ruilen bij Bristol?
quote:feeks schreef op 29 april 2011 @ 13:06:

mag je uberhaupt ruilen bij Bristol?Ja, dat mag, heb er wel eens eerder wat teruggebracht. Maar toen had ik wel de bon.
Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis!

Als je geluk hebt tref je de kassiere van gister, en weet ze heus nog wel dat jij dat gekocht hebt!

(heb zelf jaren in een winkel gewerkt, en wij deden daar nooit moeilijk over, tenzij het een artikel was wat afgeprijsd was, dan had je de bon wel nodig om te kijken wat de juist betaalde prijs is geweest)
bel ze even en leg het uit.

dikke kans dat ze het nog op de bonrol van gisteren kunnen terugvinden.

weet je nog de tijd en welke kassa het was?
heb je het gepind?

Dan ff print screen van je afschrift maken en meenemen!
Tja, bij ons zou het niet mogen. Maar succes
quote:Lisje87 schreef op 29 april 2011 @ 13:16:

heb je het gepind?

Dan ff print screen van je afschrift maken en meenemen!

Ja, ik heb het gepind. Heb printje gemaakt van het afschrift.

Hopelijk accepteren ze dat en kunnen ze daarmee de bon terugvinden in het systeem?
je bent afhankelijk van de coulance van de Bristol medewerkers (ruilen is uberhaupt geen recht maar een service waar meestal standaard de voorwaarde 'bonnetje meenemen' aan verbonden is).
quote:Tomatensoep schreef op 29 april 2011 @ 13:18:

Tja, bij ons zou het niet mogen. Maar succes Volgens mij mag je overal ruilen of terugbrengen, óók als je het bonnetje niet meer hebt (was enige tijd geleden bij Kassa/Radar, waren ook reclamespotjes op tv over).
Bedenk alvast of je iets anders nodig hebt van Bristol.

Misschien gaan ze zeggen dat je niet mag terugbrengen maar wel ruilen. (je kunt vast wel iets bedenken, sokken ofzo)

Zit de bon niet in je portemonnee trouwens?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik heb bristol al goed ervaren met ruilen zonder Bon. had een keer een paar schoenen gekocht (aantal jaren geleden) en waren na 4 weken kapot. Zonder bon terug gegaan en mocht nieuwe uitzoeken.
quote:ramiaatje schreef op 29 april 2011 @ 13:20:

[...]

Ja, ik heb het gepind. Heb printje gemaakt van het afschrift.

Hopelijk accepteren ze dat en kunnen ze daarmee de bon terugvinden in het systeem?Dan kun je het gewoon ruilen Als het prijskaartje er maar aan zit
En zelfs zónder bon moeten het kunnen. In de winkel waar ik gewerkt heb.. konden we het opzoeken in het systeem als je nog oneveer het tijdstip van de aankoop weet. (kost wel ff tijd)
quote:kriebelbeest schreef op 29 april 2011 @ 13:21:

[...]

Volgens mij mag je overal ruilen of terugbrengen, óók als je het bonnetje niet meer hebt (was enige tijd geleden bij Kassa/Radar, waren ook reclamespotjes op tv over).

Ruilen of terugbrengen is zeker geen recht. Alleen als het product niet doet wat je ervan mag verwachten dan heb je recht op een neiuw artikel of geld terug. Eerst dien je echter de verkoper in staat te stellen het defect te repareren.

Als het product gewoon goed is is ruilen of geld terug een service.
quote:kriebelbeest schreef op 29 april 2011 @ 13:21:

[...]

Volgens mij mag je overal ruilen of terugbrengen, óók als je het bonnetje niet meer hebt (was enige tijd geleden bij Kassa/Radar, waren ook reclamespotjes op tv over).Nee dat mag niet. Wel als het product niet deugt en niet te repareren is, maar niet als de kleur je niet bevalt; dan ben je afhankelijk van de service van het bedrijf (bij internetaankopen gelden andere regels).
Bij ons is zonder bon geen geld terug wel ander artikel

Succes
Ik doelde eigenlijk op het feit dat je nog steeds rechten hebt ook al ben je je bonnetje kwijt.
quote:Lisje87 schreef op 29 april 2011 @ 13:26:

En zelfs zónder bon moeten het kunnen. In de winkel waar ik gewerkt heb.. konden we het opzoeken in het systeem als je nog oneveer het tijdstip van de aankoop weet. (kost wel ff tijd)Het KAN wel, het MOET niet...
Kriebelbeest, je hebt geen rechten. Alleen als het product defect is, heb je rechten.

Bij ruilen, omdat de kleur je niet bevalt, ben je afhankelijk van de service van de verkoper.
quote:kriebelbeest schreef op 29 april 2011 @ 13:29:

Ik doelde eigenlijk op het feit dat je nog steeds rechten hebt ook al ben je je bonnetje kwijt.In ieder geval niet het recht op ruilen/geld terug omdat de kleur je niet aanstaat...
quote:GiB schreef op 29 april 2011 @ 13:31:

[...]

Het KAN wel, het MOET niet...zucht.. je weet wat ik bedoel
Of jullie wíllen mij niet goed lezen, of ik zet het blijkbaar telkens verkeerd neer?

Het gaat mij om het bonnetje, dat je dat niet perse nodig hebt. Niet om het recht.
quote:Lisje87 schreef op 29 april 2011 @ 13:34:

[...]

zucht.. je weet wat ik bedoelIk reageer er zo fel op omdat ik weet dat een heleboel mensen het fout denken en daar winkeliers mee lastig vallen die die service van ruilen niet kunnen/willen leveren. Hier op het forum bij een eerder topic (over pantys bij de Hema) bleef dit misverstand ook maar terugkomen.
quote:kriebelbeest schreef op 29 april 2011 @ 13:37:

Of jullie wíllen mij niet goed lezen, of ik zet het blijkbaar telkens verkeerd neer?

Het gaat mij om het bonnetje, dat je dat niet perse nodig hebt. Niet om het recht.Lijkt me stug, want dat zou betekenen dat iedereen een kledingstuk uit het schap kan pakken, kan "terugbrengen" en zo dus wel erg makkelijk geld kan verdienen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven