Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
@ Superwoman: Haha... ja wie weet! Wat spannend dat je volgende week aan je eerste poging gaat beginnen!!! Fijn dat het zo goed klikt met je donor!

@ Amphere: Hè... dat is balen zeg!!!

@ Lizlizzyliz: Jeetje wat ingewikkeld allemaal zeg!
Hahah ja Snoezeltje, idd.. makkelijk is het niet. Maar goed, de aanhouder wint he?

Wanneer is jouw 3e poging?
http://opinie.volkskrant. ... jn_een_beetje_te_kritisch

Dag allemaal,

Eerst bovenstaande link voor jullie.

@SW: spannend!!! Ik duim voor je!
Toch een lichtpuntje hier: vandaag een positieve LH-test, dus dinsdagochtend naar Geertgen!
Leuk stukje trouwens, van de Volkskrant. Herkenbaar!
@ Lizlizzyliz: Haha ja... dat is zeker waar!!! Ik hoop begin mei m'n derde poging te kunnen doen! Kijk er echt enorm naar uit!

@ Emmetjebee: Spannend!
@ emmetjebee: hij woont werkelijk 2 minuten fietsen bij me vandaan en heeft een eigen bedrijf dus kan ELK moment zijn goedje bij me inleveren! En ja, zodra ik zwanger ben ga we onze ouders voorstellen. Heb er zomaar schoonouders bij, brrrrr.
@ emmetjebee: hij woont werkelijk 2 minuten fietsen bij me vandaan en heeft een eigen bedrijf dus kan ELK moment zijn goedje bij me inleveren! En ja, zodra ik zwanger ben ga we onze ouders voorstellen. Heb er zomaar schoonouders bij, brrrrr.
Belachelijk! Geen apotheek in Amsterdam heeft ZI-pakketten op voorraad... Of er uberhaupt van gehoord. Nu maar hopen dat het pakket wat ik online heb besteld nog voor mijn eisprong binnen is deze week... Zucht...
Zo, iedereen goeie paasdagen gehad met het mooie weer?

Malaika, dat is inderdaad ingewikkeld allemaal... maar ook leuk dat het ingewikkeld geworden is met de Blijver. Geeft in ieder geval een bijzondere draai aan het verhaal!

SW, wat spannend dat je deze week al gaat beginnen! Je kan niet wachten lees ik :-)

Ik weet niet of je je mail onlangs hebt gecheckt, maar ik had bij de apotheek bij jou om de hoek spuitjes en urine opvangpotjes gehaald en daar kan ook iets anders in als er goed gemikt wordt . Alleen geen slangetjes. Ik heb nog een spuitje over, mocht je deze maand er niet aan kunnen komen.

Innova, nog met spanning aan het afwachten en alles in je hoofd halend?

Emmetje, jij hebt een lading binnen deze ochtend?

Amphere, ik ga ongeveer gelijk met jou op voor een volgende poging... half mei. Voor mij ook eindelijk! En dat gaat via 'gewone' inseminatie, dus niet met IUI. Eerst 6 pogingen gewoon.

Liz, klinkt niet als een hele regelmatige cyclus. Dat maakt het wel weer een extra uitdagende opdracht, niet alleen voor bloed prikken, maar ook straks timen van de ovulatie....

En Chilles, last but not least... jij bent ons voorbeeld dat het allemaal goed kan gaan!
Ha Jive!

Eindelijk starten joh! Hoera! Ben je het wel zelf eens met de eerst zes keer 'gewoon'?

Hier maak ik me niet gek, maar ik ga zaterdag op vakantie en dat wachten valt me net zo zwaar ... :-) Ik heb gewoon geen geduld, daar komt het op neer!

Ik hoop op vruchtbare maanden voor ons allemaal. Ik heb wel weer zo'n fase dat ik mijn hoofd niet van kinderen af kan houden en een kramp in mijn hart krijg als ik een kleintje slapend achterop een fiets zie zitten... Ik wil het ook ...

Succes allemaal met de boodschappen en de handelingen en tot over een week of twee!

Sjuus!
Ik heb een LH-piek, ik heb een LH-piek, ik heb een LH-piek!

En geen spuitjes en slangetjes in huis... Gelukkig is Amphere zo lief een setje aan me te geven, whoeha! Als het meteen raak is morgenochtend, dan vernoem ik mijn zoon/dochter naar jou Amphere Of ik zet op het geboortekaartje: deze baby is mede mogelijk gemaakt door Amphere!

Morgenochtend gaat het dus gebeuren: mijn eerst ZI! En donderdagochtend doen we het nog eens dunnetjes over.

OMG, ik ben in alle staten, haha!
Laten we hopen op een vruchtbare week dames! Ik ben net 350km verder en 2,6 miljoen zaadjes rijker!!
Hey Innova! Ja, ik vind 6 gewone pogingen oke, misschien na mislukte poging 3 niet meer en word dan ongeduldig. Maar voor nu vertrouw ik erop dat het zo kan lukken, wellicht was ik bij vorige donor allergisch voor zijn goedje of deed ik de ZI niet goed en geeft dit dus betere kansen. Zou kunnen natuurlijk.

Ik ben in ieder geval allang blij dat ik weer ga beginnen met pogingen. Ik word al ongeduldig als ik jullie dames zo voorvarend bezig zie, laat staan als ik kleine dreumesen om me heen heb dartelen...

Ah SW, spullen in huis! Nu nog het belangrijkste spul, maar dat wordt morgen vers afgeleverd begrijp ik! En als je je naam eer aan doet, dan zou het zomaar in één keer raak kunnen zijn he?

Succes emmetjebee!

Vinyl ! Hoe is het?? Ja, ik roep maar even, misschien hoor je het.
Spannend SW!!

En Jive: ik leef nog!

Dit weekend denk ik poging 4, oftewel de 2e realistische poging. Al hoorde ik ook dat 500.000 alsnog erg weinig is. Dus daar maak ik me wel zorgen over. Morgen ga ik even bellen met Arnhem, misschien daar voor de zekerheid toch ook maar op de wachtlijst?
Spannend SW!!

En Jive: ik leef nog!

Dit weekend denk ik poging 4, oftewel de 2e realistische poging. Al hoorde ik ook dat 500.000 alsnog erg weinig is. Dus daar maak ik me wel zorgen over. Morgen ga ik even bellen met Arnhem, misschien daar voor de zekerheid toch ook maar op de wachtlijst?
haha, Superwoman heeft vanavond de hulpstash opgehaald bij mij in de kroeg... even instructie gegeven als volleerd pro (na 2 keer..) en ze gaat zeker weten als een dolle morgenvroeg! En inderdaad wie weet doet ze haar naam eer aan.... hoop het!

Ik ben als het goed is rond 17 mei weer aan de beurt. Heb besloten dat ik deze maand twee keer wil insemineren voor de ovulatie. Ik voel die follikels gewoon knappen, dus dat moet goed komen! Dus belangrijkste is de donor voormasseren op deze nieuwe werkwijze :-)

fijn dat jij ook gaat starten jive! net als jij brand ik van verlangen.. heb net weer drie gefeliciteerd-kaartjes op de bus gedaan... IK WIL OOK!!!

Net als jullie!

succes...
Weet je wat ik zo leuk vind? Dat we ECHT flinke stappen aan het maken zijn met z'n allen. In november is het 2 jaar geleden dat ik de BAM-workshop deed en een aantal van jullie leerde kennen. Zou toch mooi zijn als we in november allemaal zwanger zijn!

@ Amphere: ik moet nog steeds lachen om die actie van daarstraks, voelde echt alsof ik spuiten bij mijn dealer kwam halen, snel in mijn tas gedaan, haha. Bedankt!

@ Jive: ik ben zooooooo blij dat je weer kan starten! Wat moet dat goed voelen zeg. Schot in de zaak.

@ Vinyl: vierde poging, wat vliegt de tijd he? Zou fijn zijn als het nu eens raak is, wat zeggen ze bij Geertgen hierover? Zijn ze optimistisch of is 500.000 magertjes?

@ Emmetjebee: buit is binnen? Top! Ik volg morgen je voetsporen en dan twee weken duimen draaien... Zal mijn eerste keer zijn, dus ik zal af en toe wel een beetje gillen op het forum van ongeduldigheid. Zwangerschapstesten zijn al binnen

@ Malaika: wat een spannende wending in jouw leven zeg, zomaar een ECHTE vent in je leven, heerlijk!

Succes allemaal dames. Ik zal morgen laten weten hoe (klungelig) mijn eerste ZI ging!
Hoi allemaal,

Na een tijdje niet gereageerd te hebben, vond ik dat ik zeker weer eens een berichtje moet posten.

Ik vind het erg leuk om jullie berichtjes steeds te lezen, maar had zelf iedere keer zo weinig te vertellen.

Nu moet ik even kwijt @ chilles GEFELICITEERD wat fantastisch!

@ alle andere voor ons gaat het ook nog wel komen. ALs we maar blijven doorzetten!

Mijn eerste poging gaat begin juni komen. Spannend! (maar ergens duurt het nog steeds zo lang)
Nou, die piek is verdwenen (letterlijk) en we hebben last minute toch besloten eerst een hiv-test te gaan doen. We zijn allebei wel recent getest, maar willen het voor het goede gevoel nog een keer doen in elkaars aanwezigheid. We kennen elkaar ten slotte pas 2 maanden...

Dus geen eerste ZI vandaag, maandje wachten en dan beter voorbereid en minder halsoverkop ervoor gaan (met contract, want daar waren we ook nog niet aan toe gekomen)! Voelt beter. Maar de verleiding was wel groot...

Fijne dag!
Ah, dat snap ik wel SW, Veiligheid voor alles!

En tsja... 500.000, Geertgen vindt het een goede grens, die hanteren zij, maar verder lees je overal: onder een miljoen kansloos.

Dus ik weet het allemaal niet zo goed...
SW, dat is nog eens een ..eh...anticlimax. Jammer, van het uitstel. Maar een verstandige beslissing natuurlijk, testen en contract is belangrijk. En jij bent natuurlijk al een heel tijd bezig met het idee en gewend. Kan me voorstellen dat het voor de donor allemaal een nogal nieuw concept is dat hij vader gaat worden, dus misschien een klein beetje cold feet nog?

Vinyl, poging 4 alweer?! Dat gaat snel toch. Enne, je hebt er eigenlijk maar 1tje nodig... je zou denken dat er vast wel één tussen zit in die 500.000. Maar het zou fijn zijn als het er nog meer waren.

Zoeter, juni starten en dan bij Geertgen?

Innova, op vakantie weet je wel waar je aan toe bent ?... qua mogelijkheid tot alcoholische versnaperingen bijv.
@ Jive: hij heeft absoluut geen cold feet, ik ben degene die uiteindelijk de rem erop heeft gezet. Hij is homo en valt dus in de risicogroep qua hiv, ik wil gewoon 100% zekerheid hebben, that's all.
Dames, ik duim nog steeds voor jullie hoor!
Good for you, SW!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven