Goede dag, slechte dag.. Deel 2
maandag 21 februari 2011 om 11:58
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )
Heb je goede maar ook slechte dagen?
Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?
Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?
Schrijf dan lekker mee
Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Heb je goede maar ook slechte dagen?
Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?
Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?
Schrijf dan lekker mee
Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
zaterdag 30 april 2011 om 23:21
Moon ik kom niet meer aan de bak. Bij mijn vorige baan hebben ze me 3 x gevraagd of ik terug wilde komen. Niet gedaan. Ik heb nu zo'n akelig ritme ontwikkeld dat het me zwaar zou vallen om weer vast werk te hebben. Ik weet dat het een kwestie van wennen is. Maar dan nog. Ik hou de boel hier draaiend. Ik heb een oud vadertje die ik na moet lopen. Doe vrijwilligerswerk 2 x per week. En financieel is het niet nodig dat ik ga werken. Cursussen heb ik geprobeerd, ben een paar jaar geleden aan een cursus Spaans begonnen. Ik merk dat ik me niet echt goed kan concentreren. Ik begin altijd overal enthousiast aan, maar volhouden lukt me slecht. Ik voel me niet echt depressief, maar toch ook niet optimaal. Een beetje opgebrand zeg maar. Ik schaam me wel voor mijn ontevreden gevoelens. Ik heb werkelijk alles om gelukkig te zijn. Toch ben het met tijd en wijle niet. Misschien is het wel een hormoonkwestie. Wisselende stemmingen. Eén verkeerde opmerking en mijn bui kan omslaan. Het zal er misschien bijhoren. Ik moet nog ff geduld hebben met therapie. Eind juli ben ik aan de beurt. Als ik dan goed kan verwoorden wat er aan scheelt word ik misschien weer weggestuurd. Hoop toch wat handreikingen te krijgen eerlijk gezegd. Of een schop onder mijn kont.
zaterdag 30 april 2011 om 23:46
Ok, ik wilde zeggen ben je als eens bij de huisarts geweest hiervoor, maar als je schrijft dat je therapie bijna begint dan zal dat wel.
Ik weet niet of je veel anders kunt doen dan je nu doet. Je hebt al best wat geprobeerd. Als je je slecht kunt concentreren, zou je dan misschien iets creatiefs kunnen gaan doen? Voor schilderen bijv. hoef je je niet te concentreren.
Of een beetje in de tuin werken als je een tuin hebt. In deze tijd van het jaar zie je het per dag groeien.
Misschien is het idd iets lichamelijks. Lastig dat je dat niet altijd weet.
(terwijl ik schrijf over die tuin realiseer ik me dat ik de laatste dagen nauwelijks oog heb voor de natuur, wat ik eerder wel had. Heb niet eens gekeken of ik lammetjes zag toen ik op de fiets zat. Ben een beetje uit mijn doen)
Ik weet niet of je veel anders kunt doen dan je nu doet. Je hebt al best wat geprobeerd. Als je je slecht kunt concentreren, zou je dan misschien iets creatiefs kunnen gaan doen? Voor schilderen bijv. hoef je je niet te concentreren.
Of een beetje in de tuin werken als je een tuin hebt. In deze tijd van het jaar zie je het per dag groeien.
Misschien is het idd iets lichamelijks. Lastig dat je dat niet altijd weet.
(terwijl ik schrijf over die tuin realiseer ik me dat ik de laatste dagen nauwelijks oog heb voor de natuur, wat ik eerder wel had. Heb niet eens gekeken of ik lammetjes zag toen ik op de fiets zat. Ben een beetje uit mijn doen)
zaterdag 30 april 2011 om 23:56
Ik weet niet wat ik heb Moon. Bedankt trouwens voor je reacties. Waardeer het echt. Ik ben altijd overal voor te porren. Zit overal op of in. Ik sport 2 x per week. Dat vrijwilligerswerk. Ik loop veel met de hond. Doe mijn huishouden, verzorg mezelf goed, verslons niet en toch is er die onvrede. We gaan in de weekenden vaak naar de camping aan de kust, wat ik heerlijk vind. Ik lees veel, op creatief gebied heb ik kilometers gehaakt. Ik functioneer best goed. Echt ik kan mezelf best vermaken, maar toch is er iets. Die herrie in mijn hoofd kan ik niet stilzetten. De gedachtenstroom gaat maar door. Ik heb weleens aan adhd gedacht. Maar wil zelf geen diagnoses stellen. Ik word gewoon zo moe van al dat denken....
zondag 1 mei 2011 om 00:04
zondag 1 mei 2011 om 00:05
Misschien is er dan toch met medicijnen wel wat aan te doen.
Ik mag het eigenlijk niet promoten, maar ben erg blij met lorazepam. Het maakt mijn hoofd gewoon rustiger. En bepaalde dingen die ik eerst als een probleem zag, zijn met lorazepam beter te 'behappen'.
Maar dat is geen middel om altijd te slikken. Je mag er ook niet mee autorijden bijv. Het werkt verslavend en wordt door iedereen afgeraden... maar ik vind het fijn spul.
Bedoel alleen aan te geven dat medicijnen wel degelijk verschil kunnen maken tussen een heel druk hoofd en een gewoon hoofd.
En mindfullness schijnt goed te zijn. Ik heb daar informatie voor aangevraagd maar het zou geloof ik begin mei beginnen... dus daar ben ik al te laat mee voor deze cursus.
Zelf wil ik iig iets doen aan 'ontspanning'.
Ik mag het eigenlijk niet promoten, maar ben erg blij met lorazepam. Het maakt mijn hoofd gewoon rustiger. En bepaalde dingen die ik eerst als een probleem zag, zijn met lorazepam beter te 'behappen'.
Maar dat is geen middel om altijd te slikken. Je mag er ook niet mee autorijden bijv. Het werkt verslavend en wordt door iedereen afgeraden... maar ik vind het fijn spul.
Bedoel alleen aan te geven dat medicijnen wel degelijk verschil kunnen maken tussen een heel druk hoofd en een gewoon hoofd.
En mindfullness schijnt goed te zijn. Ik heb daar informatie voor aangevraagd maar het zou geloof ik begin mei beginnen... dus daar ben ik al te laat mee voor deze cursus.
Zelf wil ik iig iets doen aan 'ontspanning'.
zondag 1 mei 2011 om 00:11
Kut ik zit wat te mijmeren over de toekomst en merk dat ik MSN-man er weer automatisch bij denk. Dat moet ik niet doen. Moet gewoon die ontmoeting afwachten en daarna nog in kleine stapjes denken als het klikt.
(zit mezelf toe te spreken nu)
Als ik denk aan dat studeren en het feit dat hij dicht bij de universiteit woont dan is 1 + 1 al 2 in mijn hoofd, denk ik: oh dan kan ik vaak bij hem slapen.
Maar ik moet uitzoeken of dat studeren haalbaar is, er vanuit gaande dat ik geen vent heb waar ik kan logeren, dat ik reistijd heb van ruim een uur, dat ik reiskosten maak. NIET aan hem denken. Dat slaat nergens op.
(mijn broertje wil overigens wel in die stad gaan wonen en denk dat ik in noodgevallen best eens bij hem kan aankloppen. Maar verder nergens vanuit gaan)
(zit mezelf toe te spreken nu)
Als ik denk aan dat studeren en het feit dat hij dicht bij de universiteit woont dan is 1 + 1 al 2 in mijn hoofd, denk ik: oh dan kan ik vaak bij hem slapen.
Maar ik moet uitzoeken of dat studeren haalbaar is, er vanuit gaande dat ik geen vent heb waar ik kan logeren, dat ik reistijd heb van ruim een uur, dat ik reiskosten maak. NIET aan hem denken. Dat slaat nergens op.
(mijn broertje wil overigens wel in die stad gaan wonen en denk dat ik in noodgevallen best eens bij hem kan aankloppen. Maar verder nergens vanuit gaan)
zondag 1 mei 2011 om 00:13
Mika, ik ben eigenlijk verbaasd dat psych ze altijd voor blijft schrijven. Ik durf er niks over te vragen, bang dat hij dan zegt dat het idd tijd wordt om af te bouwen.
(ik slik ze in principe voor de nacht en een enkele keer een halfje of heel overdag)
Misschien moet mijn hele medicatie ooit wel anders maar nu houd ik het even zo.
(ik slik ze in principe voor de nacht en een enkele keer een halfje of heel overdag)
zondag 1 mei 2011 om 00:14
Chat wat heftig allemaal.
Heb je dat al lang of kan het wel degelijk met de overgang te maken hebben? Ik heb geen vergelijking. Ik kwam meteen na Nienkes overlijden in de overgang (als reactie daarop) en ben er goed doorheen gerold. Ik had toen ook wel andere dingen aan mijn hoofd.
Ik heb een rare dag achter de rug. We kregen nadat de Koninklijke familie weg was onze middelste op bezoek en die waren in Weert geweest, dus we hebben de uitzending nog eens bekeken en we zagen schoondochter best lang in beeld. Toen zij weg waren ben ik achter de pc in slaap gevallen door de Tramadol. Goed spul zeg. Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik vannacht om half vier pas naar bed ging en niet heb geslapen van de pijn. Vanmorgen dus maar meteen die medicijnen ingenomen en de pijn is al een stuk minder. Ik ben nu ook weer erg slaperig dus ik ga naar bed. Hopend op eindelijk weer eens een goede nacht.
Slaap lekker allemaal.
Heb je dat al lang of kan het wel degelijk met de overgang te maken hebben? Ik heb geen vergelijking. Ik kwam meteen na Nienkes overlijden in de overgang (als reactie daarop) en ben er goed doorheen gerold. Ik had toen ook wel andere dingen aan mijn hoofd.
Ik heb een rare dag achter de rug. We kregen nadat de Koninklijke familie weg was onze middelste op bezoek en die waren in Weert geweest, dus we hebben de uitzending nog eens bekeken en we zagen schoondochter best lang in beeld. Toen zij weg waren ben ik achter de pc in slaap gevallen door de Tramadol. Goed spul zeg. Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik vannacht om half vier pas naar bed ging en niet heb geslapen van de pijn. Vanmorgen dus maar meteen die medicijnen ingenomen en de pijn is al een stuk minder. Ik ben nu ook weer erg slaperig dus ik ga naar bed. Hopend op eindelijk weer eens een goede nacht.
Slaap lekker allemaal.
zondag 1 mei 2011 om 00:16
Mika, vast wel, maar ik moet mezelf een halt toeroepen.
Misschien zie ik hem op de date en is het helemaal niks. Misschien vindt ie mij helemaal niks (ik denk dat ie me wel leuk vindt hoor, op chat wel iig en ik heb gezegd dat ik heel lelijk ben dus t kan alleen maar meevallen voor m)
Ik moet nu voor mijn toekomstplannen en kostenplaatje daarvan gewoon even nergens vanuit gaan. Denken vanuit hoe het nu is.
Misschien zie ik hem op de date en is het helemaal niks. Misschien vindt ie mij helemaal niks (ik denk dat ie me wel leuk vindt hoor, op chat wel iig en ik heb gezegd dat ik heel lelijk ben dus t kan alleen maar meevallen voor m)
Ik moet nu voor mijn toekomstplannen en kostenplaatje daarvan gewoon even nergens vanuit gaan. Denken vanuit hoe het nu is.
zondag 1 mei 2011 om 00:24
quote:Moonlight82 schreef op 01 mei 2011 @ 00:13:
Mika, ik ben eigenlijk verbaasd dat psych ze altijd voor blijft schrijven. Ik durf er niks over te vragen, bang dat hij dan zegt dat het idd tijd wordt om af te bouwen.
Moon ik belde gewoon elke keer de herhalings receptenlijn van de HA en kreeg gewoon waar ik om vroeg.
Ik ging op een keer naar de HA en vertelde hem toen het verhaal dat ik de pammetjes op internet illigaal kocht. Toen heeft hij ze verhoogd met de mededeling dat ik ze over een tijdje ging afbouwen. Nadat ik vorig jaar ben opgenomen kreeg ik niks meer en ben er cold turkey vanaf gekomen.
De HA blijft ze wel gewoon voorschrijven hoor Moon, die kijken er niet naar om
Moon ik belde gewoon elke keer de herhalings receptenlijn van de HA en kreeg gewoon waar ik om vroeg.
Ik ging op een keer naar de HA en vertelde hem toen het verhaal dat ik de pammetjes op internet illigaal kocht. Toen heeft hij ze verhoogd met de mededeling dat ik ze over een tijdje ging afbouwen. Nadat ik vorig jaar ben opgenomen kreeg ik niks meer en ben er cold turkey vanaf gekomen.
De HA blijft ze wel gewoon voorschrijven hoor Moon, die kijken er niet naar om
zondag 1 mei 2011 om 00:40
Ik krijg ze via de psychiater. Die kijkt altijd goed wat hij uitschrijft. Maar kennelijk vindt hij het in deze dosering ok.
Ja ik heb van hem een foto gezien. Hij van mij niet. In het begin hadden we helemaal geen foto's uitgewisseld. Hij vond het niet belangrijk zei hij, foto's.
Het leek mij superspannend om geen foto's uit te wisselen en dan te gaan daten. Gewoon zeggen ik sta daar en daar met deze kleur jas. Dat leek me echt leuk.
Maar toen had ie ineens wel foto's op zn hyves (kennelijk voor iemand anders) en dat vond ik wel jammer.
Maar hij heeft dus nog steeds niks gezien van mij
Ja ik heb van hem een foto gezien. Hij van mij niet. In het begin hadden we helemaal geen foto's uitgewisseld. Hij vond het niet belangrijk zei hij, foto's.
Het leek mij superspannend om geen foto's uit te wisselen en dan te gaan daten. Gewoon zeggen ik sta daar en daar met deze kleur jas. Dat leek me echt leuk.
Maar toen had ie ineens wel foto's op zn hyves (kennelijk voor iemand anders) en dat vond ik wel jammer.
Maar hij heeft dus nog steeds niks gezien van mij