Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Het heeft iets te maken met aangeboren criminaliteit. Hoe het precies zit weet ik niet meer maar volgens mij heeft het daarmee te maken.
Lombroso gaat inderdaad uit van 'de geboren crimineel', oftewel erfelijkheid van criminaliteit. Maar hoe kon dan worden vastgesteld dat iemand crimineel was?
Dat zou ik moeten googlen...en dat mag niet...:D
quote]girl-1983 schreef op 11 januari 2008 @ 21:07:

Rabbit proof fence[/quote]

hele mooie film, aanrader
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nee :p

maar als niemand t binnen enige tijd weet mag je hoor Ikke; je was al n eind. Zal dan nog wel ff neerzetten wat t was.

Wil wel n aanwijzing geven, maar kan t niet zo verpakken dat ik t voorzeg....
quote:girl-1983 schreef op 11 januari 2008 @ 23:49:

Lombroso gaat inderdaad uit van 'de geboren crimineel', oftewel erfelijkheid van criminaliteit. Maar hoe kon dan worden vastgesteld dat iemand crimineel was?opmeten van de schedel ofzo?
Nlies: Hij wordt idd vaak in verband gebracht met schedelmetingen. Dat is zeker niet t hele verhaal, maar vooruit, ik reken t goed.

T 'hele' verhaal:

Volgens Lombroso bestaat er zoiets als een geboren crimineel. Wie een geboren crimineel was, kon worden vastgesteld door lichamelijke kenmerken die een misdadiger aanduiden als wild of atavistisch.

Fysiognomie, of gelaatkunde, was het streven naar kennis van het karakter en de en persoonlijkheid door middel van de studie van de bouw en het voorkomen van het gelaat. Criminelen zouden volgens Lombroso herkenbaar zijn aan fysieke atavistische stigmata, zoals brede kaken, diepliggende ogen, vaak doorlopende wenkbrauwen, asymmetrisch gezicht, hoge jukbeenderen, afwijkende oren, haviksneus, vlezige lippen en dergelijke.

Zijn theorie legt een verband met de evolutietheorie. Criminaliteit, zo stelde Lombroso, was iets primitiefs wat vanzelf zou verdwijnen wanneer de evolutie haar gang zou kunnen gaan. Mensen die ernstige misdaden begaan, zijn in deze opvatting individuen die (nog) erfelijke eigenschappen bezitten die de meeste mensen tijdens de evolutie zijn kwijtgeraakt. In plaats van te evolueren, degenereren zij.

Oja, ook nog 'leuk': In de Verenigde Staten zijn er onder politici nog steeds aanhangers van Lombroso te vinden. Zij menen dat misdadigheid genetisch bepaald is en dat misdaad bestreden moet worden door genetische manipulatie
klopt girl, had ik wel eens hgehoord, maar ik wist niet zo snel hoe ik het kort kon zeggen (beetje luiheid van mijn kant ;))

oke iets heel anders:

wat wil ik weten als ik vraag:

bettieakkumaai
Jeetje, echt geen idee. Zal r ns een nachtje over gaan slapen........misschien dat ik n briljante ingeving krijg
Of je Bettie mag aaien??? :-) Vast niet....

Heb je een hint voor de taal?
je komt in de buurt ikke ;)
Ow...

Bijt hij als ik hem aai?

:-)
klopt Ikke, was niet zo moeilijk dus, ;)
quote:nlies schreef op 12 januari 2008 @ 01:17:

klopt Ikke, was niet zo moeilijk dus, ;)

Ligt eraan uit welk deel van NL je komt denk ik

Wat is de overeenkomst tussen Carnaval en het Suikerfeest?

(makkie..maar inspiratie laat me in de steek....)
Carnaval vieren de katholieken na het vasten, Suikerfeest vieren de moslims na de ramadan.

Wie riep de legedarische woorden: "Ich bin ein berliner" en wanneer (welk jaar) deed hij dat?
John F. Kennedy in 1963 in Berlijn.

Maar goed dat hij niet in Hamburg was overigens ..
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:fachat schreef op 12 januari 2008 @ 08:53:

Carnaval vieren de katholieken na het vasten, Suikerfeest vieren de moslims na de ramadan.

Is niet helemaal goed. Carnaval is van oorsprong een eet/drink feest VOOR het fasten (en idd van de Katholieken) om de spullen op voorraad op te maken voor de 40 dagen fasten (oorsprong ligt nog eerder maar de Katholieken hebben dit heidense feest overgenomen) en het Suikerfeest is NA het vasten van de Rammadan idd
DS. het is goed! haha!

Ikke, dat bedoelde ik natuurlijk ook , was het wel wat je bedoelde?
Ja was wel wat ik bedoel fachat

DS aan zet nu dus met een nieuwe vraag!
quote:Ikke1971 schreef op 12 januari 2008 @ 01:04:

Ow...

Bijt hij als ik hem aai?

:-)

en dan te bedenken dat ik uit Brabant kom. En dan nog niet weten......

En ik maar denken dat t Fries, Turks of whatever was
Welke actrice speelt de dochter van de advocaat in de film "Cape Fear" ?
quote:girl-1983 schreef op 12 januari 2008 @ 14:47:

[...]

en dan te bedenken dat ik uit Brabant kom. En dan nog niet weten......

En ik maar denken dat t Fries, Turks of whatever was

Och girl, het west en oost brabants klinkt nogal anders he

Ik heb gehoord dat fdit uit de buurt van Tilburg kwam, maar zag week of wat geleden een kwis op Belgie en daar zeiden ze dat t zo uitgesproken werd in een of andere vlaamse plaats (geen idee meer de welke)
Ik zie dr zo voor me Donkey, maar kan niet op dr naam komen. Donkerhaar, lievige naam. Lullig, want best een bekende actrice!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Dat is Juliet Lewis!
Ze heet Juliette Lewis maar ik reken het goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven