psychosynthese?
dinsdag 3 mei 2011 om 10:52
Een poos geleden postte ik hier een berichtje dat ik op zoek was naar een loopbaan/lifecoach. Na een tijd zoeken kreeg ik een tip door van een bekende die erg tervreden was over haar coach/therapeut, dus ik maakte meteen een afspraak met die man (de afpraak staat voor morgen).
Alleen nam ik toen eens de tijd om de website van de coach goed te lezen (had ik misschien beter eerder gedaan) en daar zie ik dat hij vooral werkt met psychosynthese. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik moet eerlijk zeggen dat het mij vooral grote lulkoek lijkt, een samenraapsel van jungiaanse theorieen en oosterse 'wijsheden'.
Ik wil de afspraak daarom niet a priori afzeggen (ik hoor hoe dan ook graag wat de man te zeggen heeft en kan daarna altijd nog beslissen of ik door wil gaan), maar het lijkt me niet een werkwijze waar ik erg in mee kan gaan. Of misschien zie ik het nu te negatief in?
Alleen nam ik toen eens de tijd om de website van de coach goed te lezen (had ik misschien beter eerder gedaan) en daar zie ik dat hij vooral werkt met psychosynthese. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik moet eerlijk zeggen dat het mij vooral grote lulkoek lijkt, een samenraapsel van jungiaanse theorieen en oosterse 'wijsheden'.
Ik wil de afspraak daarom niet a priori afzeggen (ik hoor hoe dan ook graag wat de man te zeggen heeft en kan daarna altijd nog beslissen of ik door wil gaan), maar het lijkt me niet een werkwijze waar ik erg in mee kan gaan. Of misschien zie ik het nu te negatief in?
dinsdag 3 mei 2011 om 11:28
Ik heb er zelf positieve ervaring mee, maar wat voor mij werkt hoeft uiteindelijk niet voor jou te werken. Ik zou zeggen; die intake (ik neem aan dat je een afspraak hebt voor een intake / kennismaking?) is er niet voor niets. Dan kun je je vragen stellen over de werkwijze, eventueel je bedenkingen uiten zodat hij erop kan reageren en merk je vanzelf of de persoon en de werkwijze je aanspreken ja of nee. Daarna heb je dan als het goed is voldoende input om te beslissen of je door wilt.
dinsdag 3 mei 2011 om 11:49
quote:bergkristal schreef op 03 mei 2011 @ 11:28:
Ik heb er zelf positieve ervaring mee, maar wat voor mij werkt hoeft uiteindelijk niet voor jou te werken. Ik zou zeggen; die intake (ik neem aan dat je een afspraak hebt voor een intake / kennismaking?) is er niet voor niets..
Nee, tuurlijk, de intake ga ik gewoon doen.
Fijn dat jij je er wel goed bij voelde!
Maar wat is jouw ervaring? Is het erg zweverig, of eindeloos gegraaf in je onbewuste? Ik beb namelijk meer voorstander van een praktische down-to-earthbenadering.
Ik heb er zelf positieve ervaring mee, maar wat voor mij werkt hoeft uiteindelijk niet voor jou te werken. Ik zou zeggen; die intake (ik neem aan dat je een afspraak hebt voor een intake / kennismaking?) is er niet voor niets..
Nee, tuurlijk, de intake ga ik gewoon doen.
Fijn dat jij je er wel goed bij voelde!
Maar wat is jouw ervaring? Is het erg zweverig, of eindeloos gegraaf in je onbewuste? Ik beb namelijk meer voorstander van een praktische down-to-earthbenadering.
dinsdag 3 mei 2011 om 16:16
ik ben wel bekend met psychosynthese. Het kan inderdaad zweverig zijn, maar dat hoeft niet. het is heel erg afhankelijk van de coach die je hebt. Ik had zelf erg veel baat bij een down-to-earth, confronterende coach, maar ik weet ook dat niet alle coaches zo zijn. Sommige zijn heel erg van het softe, daar kon ik helemaal niets mee.
Ik zou dus echt naar het gesprek gaan, als het je niet aanspreekt kun je het gewoon zeggen, daar kunnen ze wel allemaal tegen hoor.
Ik zou dus echt naar het gesprek gaan, als het je niet aanspreekt kun je het gewoon zeggen, daar kunnen ze wel allemaal tegen hoor.
woensdag 4 mei 2011 om 12:40