Geld & Recht alle pijlers

Rare afschrijving

03-05-2011 14:36 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op mijn ING-bankrekening een afschrijving staan die ik niet herken

een bedrag van 58,74

BETAALAUTOMAAT

*plaatsnaam bij mij in de buurt* 7867 / *plaatsnaam*

007 123031

ING BANK NV GMP-BTL BEHEERREK

Iemand hier een idee wat dit voor soort afschrijving is? Ik kom al googlend het alleen maar tegen bij afschrijving in het buitenland, de plaatsnaam is echter gewoon in NL en in een plaats waar ik vaker kom.
En pin je niet te veel vast op de datum, die klopt niet altijd (zeker niet met 'gekke' dagen zoals pasen en koninginnedag er tussen door)
quote:vivadiva85 schreef op 03 mei 2011 @ 15:11:

En pin je niet te veel vast op de datumSorry flauw maar
quote:_jessie_ schreef op 03 mei 2011 @ 15:08:

[...]

Je kan niet met Skype 0900 nummers bellen. Dus ik heb maar even gemaild, de webcare van ING op twitter kon ook nog, maar ik moet dan een nieuwe twitter account aanmaken.Ok, weer wat geleerd! Ik hoop dat ze je goed kunnen helpen en je snel bericht terug krijgt.
Ik zal ook nog maar even mijn vriend vragen of hij misschien een keer mijn pasje heeft gebruikt de afgelopen tijd. We wonen naast een supermarkt (die normaal gesproken gewoon met naam vermeld staat op het rekeningafschrift) en soms pakt hij mijn portomonnee mee als die dichterbij de deur ligt om boodschappen te doen. Wie weet is het gewoon zoiets.
Ik heb zelf ook een rekening bij de ING en ik had laatst ook zo'n vreemd bedrag op mijn rekening staan, dat was afgeschreven eind april. Ik heb naar de Klantenservice gebeld en er bleek op 12 (of 13?) april een storing te zijn geweest bij de pintransacties van ING waardoor alle pintransacties die die dag waren gedaan pas eind april afgeschreven werden. Dat zou het misschien kunnen zijn?
herken het met een omschrijving dat je het niet kan vinden waarvan. Denk ook even aan abonnementen (zoals hier een fietsenstalling abo wat mij dus hoofdbrekens heeft gekocht omdat ik het niet herkende_.

Google daarom even op de naam en plaatsnaam, misschien kom je daar nog everder mee...
quote:moi1978 schreef op 03 mei 2011 @ 15:27:

herken het met een omschrijving dat je het niet kan vinden waarvan. Denk ook even aan abonnementen (zoals hier een fietsenstalling abo wat mij dus hoofdbrekens heeft gekocht omdat ik het niet herkende_.

Google daarom even op de naam en plaatsnaam, misschien kom je daar nog everder mee...Er staat juist geen naam bij. Dat maakt het lastig googlen.
Ik zie dit bij mij bij de Kruidvat staan (de laatste regel)

dus ING BANK NV GMP-BTL BEHEERREK
O en ook bij de Wibra.

Het is volgens mij dan een rekening van een bedrijf..
quote:eennaam schreef op 03 mei 2011 @ 15:53:

Ik zie dit bij mij bij de Kruidvat staan (de laatste regel)

dus ING BANK NV GMP-BTL BEHEERREKMaar bij mij staat er bovenaan geen "kruitvat" of een ander bedrijf, enkel "betaalautomaat".
Misschien een betaalautomaat in een AH ofzo??

Zit toevallig bij de ing te kijken, zal kijken of ik bij automaat ook zoiets tegen kom.
Er staat mij ook iets van bij dat zo'n vermelding ook het geval kan zijn als je op de nieuwe manier pint (dus met je chip ipv magneetstrip) en/of wanneer het gepinde bedrag niet direct wordt afgeschreven maar even gereserveerd wordt.
Ik neem aan dat ING het me wel vertellen kan... heb alleen nog geen mail terug
(Trouwens: ik weet dat het mijn eigen topic is, maar telkens lees ik deze titel in de lijst als "Rare afscheiding" Sukkel die ik ben)
Betaalautomaat houdt in dat je bij de kassa hebt gepind.

Tenminste als ik mijn rekening na kijk dan zie ik het bij de Kruidvat\ Wibra\ BP etc staan.

Maar ik zie dus wel altijd Bedrijf/ Plaatsnaam.

Misschien een benzinestation?
De term beheerrekening staat trouwens niet voor een aparte rekening naast je gewone rekening. Ik krijg bovenstaande melding inderdaad als ik in het buitenland gepind heb of als ik bij een zaak als Kruidvat wat met mijn pasje heb betaald.
quote:restlesswithin schreef op 03 mei 2011 @ 16:00:

Er staat mij ook iets van bij dat zo'n vermelding ook het geval kan zijn als je op de nieuwe manier pint (dus met je chip ipv magneetstrip) en/of wanneer het gepinde bedrag niet direct wordt afgeschreven maar even gereserveerd wordt.zal best kunnen , als we bij AH pinnen staat er ook beheerrekening en nog bij meer winkels , ik denk zelf dat het door de nieuwe manier van pinnen komt
Of misschien heb je (of je vriend) bij de AH betaald met pinpas en nog ¤ 50,- extra cash gepind? Misschien krijg je dan een andere code op je afschrift te zien ofzo.
lijkt me toch dat je niet vergeet dat je zoveel extra hebt gepind?
lijkt me toch dat je niet vergeet dat je zoveel extra hebt gepind?
quote:_jessie_ schreef op 03 mei 2011 @ 16:02:

Ik neem aan dat ING het me wel vertellen kan... heb alleen nog geen mail terug

bel even de klantenservice

Klantenservice voor particuliere klanten 0900 0933 (10 cent per minuut)
quote:_jessie_ schreef op 03 mei 2011 @ 15:39:

[...]

Er staat juist geen naam bij. Dat maakt het lastig googlen.Ik bedoelde eigenlijk te zeggen: google even op de plaatsnaam en het nummer 7867 om te zien of je verder kunt komen.... sorry voor onduidelijkheid...
het is overigens niet zo dat je in die plaatsnaam geweest moet zijn. hier met ik geloof de readshop (net zoiets als bruna). daarvan zit (weet niet precies waar, maar als voorbeeld) het hoofdkantoor in Den Haag, terwijl ik in Enschede ging betalen.

Willekeurig voorbeeld, maar kan dus zijn dat niet perse in die plaats is gepind, dat maakt het zo lastig helaas....
Bij onze supermarkt moet je sinds kort pinnen door de pas erin te steken ipv door te halen.

Dan staat het bedrag een dag of 2 als gereserveerd bij je afschrijvingen en daarna staat er bij de boeking ook iets als GMP-BEHEERREK.

De dag van het pinnen is dan altijd een dag of 3 eerder dan wanneer dat verschijnt.

Dus misschien bij een supermarkt de 26e/27e iets op de nieuwe manier gepind???
Aangezien winkels altijd het bedrag afronden (dan zou het dus 58,75 of 59,70 moeten zijn) lijkt het me sterk dat je iets van 58,74 betaald hebt in een winkel. Ik zou gelijk denken aan tanken ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven