Het mysterie van de wasmiddelen

02-08-2010 21:21 158 berichten
Ik ging net boodschappen doen en wilde wasmiddel halen. Ik stond voor het schap en ging écht goed "kijken". Ik dacht dat ik gek werd Er is zoveel keus dat ik niet meer weet wat ik "nodig" heb

Dus, een topic op het forum dan maar

Eerst de eeuwige hamvraag: Waspoeder of vloeibaar?

Volgens mij wassen ze toch allebei even goed?? Ik gebruik tegenwoordig alleen maar vloeibaar, want dan heb ik niet zo gedoe met rondvliegend poeder en kliederboel in het doseerbakje.

Wat is nou het nut en het verschil van waspoeder en wasmiddel?

Ik vraag me af, of er zoveel verschillende soorten wasmiddelen nodig zijn om fatsoenlijk je was te kunnen wassen. Als ik even zo opsom, een wasmiddel voor je witte was, bonte/gekleurde was, zwarte was, fijne (wol)was en hypo-allergeen wasmiddel. Hebben we dat allemaal nodig?? Kan ik met een wasmiddel voor gekleurde was, mijn zwarte was wassen en blijft het dan ook mooi zwart?

En dan de kwestie 'less is more'. Er zijn merken die een geconcentreerde variant van vloeibaar wasmiddel in hun assortiment hebben. Met oog op het milieu wordt er minder verpakkingsmateriaal gebruikt, zijn er minder vrachtwagens nodig etc etc. Maar als dat allemaal zoveel beter is, waarom zijn er nog gewone, grote verpakkingen die niet geconcentreerd zijn? Zou toch logisch zijn als grote verpakkingen uit het assortiment verdwijnen?

En een polletje omdat een poll altijd leuk is

Hebben we zoveel verschillende soorten wasmiddel nodig?

Totaal aantal stemmen: 108

Nee, zolang het maar schoon wordt (76%)
Ja, want verschillende wasmiddelen gebruiken heeft nut (24%)
anoniem_82224 wijzigde dit bericht op 02-08-2010 22:24
Reden: Zoveel verschillende soorten wasjes :-P
% gewijzigd
Ik heb een doorbraak!!

Ik ben er achter gekomen dat Ariel veel beter en langer geurt dan Robijn Zelfs als je het een tijdje opgeborgen hebt, ruik je nog vaak de heerlijke geur van wasmiddel.

Zoveel fijner en lekkerder dan wanneer je het alleen ruikt bij het ophangen......

Nee, is geen reclame. Even een constatering
Ik ga voor vloeibaar van de Lidl. Doet wat het doen moet, is zuinig in gebruik en bovendien komt het goed uit consumenten-tests!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ste_ schreef op 02 augustus 2010 @ 21:36:

Wat jij nu aankaart is precies wat de reclame doet. Die creërt problemen waar je zelf nooit opgekomen was, maar is dan vervolgens wel weer zo aardig om met een oplossing op de proppen te komen, lees: wasmiddel voor de zwarte was, deodorant voor 'mooiere' oksels, inlegkruisjes met geur.

Kassa!

.

Dat laatste vind ik anders heel nuttig.Sinds ik aan de Naturella zit heb ik geen last van luchtjes en irritaties, maar goed, dat terzijde.

Ik vind het nadeel aan goedkopere wasmiddelen dat ze minder sterk ruiken dan de duurdere, terwijl ik juist de geur heel belangrijk vind. Maar qua schoonmaakskills doen ze het allemaal even prima. Zeep is zeep.

Maar ben het wel helemaal eens met de starter van dit topic: je word knettergek van het grote assortiment aan middelen!
Tegenwoordig heb ik gewoon een wasmiddel voor wit, kleur en donker: klaar! Geen wasverzachter, want water is niet hard hier. Ik probeer mijzelf niet te veel mee te laten slepen.

Interessant punt:

Ik vertelde aan huisgenoot dat was nooit te lang buiten moeten hangen, ander "verhang" je de geur weg uit je wasgoed. Dat vind ik ook zo jammer, want niks lekkerder dan kleding, beddengoed ed waar je nog wasmiddel van ruikt

Maar zij zei dat het niet alleen zozeer aan hoelang je het laat hangen, maar ook dat je af en toe moet wisselen van wasmiddel. Je raakt namelijk gewend aan de geur. Ik ben hier niet mee eens, want geur van wasmiddel vervliegt gewoon snel.

Wat vinden jullie?
Up!

Wil graag reacties horen
Gebruik altijd Ariel (variant met downy erin, lila verpakking) en dan wasverzachter van hetzelfde merk. Downy dus. Kan geen robijntje tegenop. Bij mij gaat het dan ook puur om de geur. Wil gewoon dat de hele kast er naar ruikt, en als ik desnoods weken later een handdoek pak moet ie nog gewoon naar schone was ruiken. Mijn moeder heeft zelfs 2 flessen wasverzachter mee naar NL genomen.
Gewoon het goedkoopste huismiddel gebruiken

Wasmiddelenkartel

Andere dan maar.
quote:mocy schreef op 05 mei 2011 @ 00:39:

Gewoon het goedkoopste huismiddel gebruiken

WasmiddelenkartelDe link komt heel ergens uit bij mij......
Oeps....waar kwam jij dan uit Lovestar gezien die ......
Iets vaags.....Heb je er zelf al op geklikt?
Hmm, is het goedkoopste wasmiddel dan ook het lekkerst ruikende en was het goed?
quote:Lovestar schreef op 05 mei 2011 @ 00:50:

Iets vaags.....Heb je er zelf al op geklikt?

Ja kwam gelukkig uit op ''niks'', haha.

Als je je was buiten hangt, ruikt het altijd lekker (vind ik).
Echt waar?? Was die bij mij te lang hangt, "verhangt" als ware de geur eruit.Waardoor het dus nergens naar ruikt
quote:Lovestar schreef op 05 mei 2011 @ 01:03:

Echt waar?? Was die bij mij te lang hangt, "verhangt" als ware de geur eruit.Waardoor het dus nergens naar ruikt

Jaaa, er ruikt niks zo lekker, als was die buiten gehangen heeft. Een licht wasmiddelgeurtje en verder vooral buitenlucht. (moet je wel beetje fris wonen...)

Ik koop huismerken AH meestal, vooral omdat ik niet wil denken over wat ik kopen moet. Kleur/Wit/Donker/Verzachter (tegenwoordig ook in een 'langer fris'-formule te koop, iets voor jou TO?)
Als je wasverzachter van Lenor gebruikt, blijf je de geur ect lang ruiken (of je het nu buiten hangt of niet). Heb in het kader van bezuiniging tijdelijk andere gebruikt, maar die kunnen niet tippen aan Lenor. Als ik daar de was mee doe en ophang, ruikt het hele huis fris, heerlijk. Ze zouden mij moeten gebruiken voor hun reclame, haha.
Ik gebruik de laatste tijd de waspoeder van de puur en eerlijk serie van de Appie, ecologisch en parfumvrij. Puur en eerlijk is vast duur? Nou nee, deze kost iets van 2,65 per pak.

Ik hou juist niet van giga geurende lakens en vind deze zalig om de witte lakens en witte handdoeken in te wassen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Ik ga maar eens een keer AH huismerk proberen Waarom niet? Proberen doet geen pijn.

Hoor overigens vaker positieve dingen van Lenor. Ik ga dat ook maar eens proberen. Misschien icm een simpel wasmiddel

@Jas

Hou jij niet van geurend dekbed en lakens ed??
quote:lilalinda schreef op 05 mei 2011 @ 09:16:

[...]

Ik koop huismerken AH meestal, vooral omdat ik niet wil denken over wat ik kopen moet. Kleur/Wit/Donker/Verzachter (tegenwoordig ook in een 'langer fris'-formule te koop, iets voor jou TO?)Ja, die langer-fris-formule ruikt heerlijk, nog lekkerder dan het 'gewone' huismerk van de AH .
Ik heb altijd fleuril. Vloeibaar, ook omdat ie zo lekker ruikt. Maar hoe weet je nou of je hard water hebt? Schijnt ook weer uit te maken voor de dosering.
Hard water heeft toch iets met de hoeveelheid kalk te maken dat in het water zit van het gebied waar je woont?? Volgens mij wordt je was dan iets "hardig/stijviger"
Ik gebruik alleen Neutral, zowel vloeibaar als poeder. Van alle andere wasmiddelen krijg ik jeuk/bultjes/erger. Dus.
Ik was naar de AH geweest voor de wasmiddel, maar heb besloten het te gaan kopen wanneer er een goede aanbieding is. Ik ben tenslotte een (beetje) vrek
Ik koop altijd het vloeibare wasmiddel van Lidl voor kleur en voor wit. Ik heb geen wasmiddel voor zwart omdat ik nooit een trommel vol met alleen maar zwarte was heb. Ik zie niet helemaal voor me hoe anderen dat doen? Ik ga die twee zwarte broeken niet apart wassen. Azijn heb ik als wasverzachter, als ik de handdoeken te stijf vind worden. Je ruikt er niks van
ik heb ook de parfumloze varianten, van AH, klok of Neutral, ik varieer een beetje, poeder voor kleur en poeder voor wit, verder gebruik ik niks (in de winter nog wolwasmiddel)

ik hou niet zo van geparmueerd, en met 2 eczeemkinderen ook wel noodzakelijk
quote:Lovestar schreef op 06 mei 2011 @ 09:51:

Hard water heeft toch iets met de hoeveelheid kalk te maken dat in het water zit van het gebied waar je woont?? Volgens mij wordt je was dan iets "hardig/stijviger"Heb gewoon eens gegoogled, bij ons is het gemiddeld. Dat ik me dat nou al jaren afvroeg en nooit de moeite heb genomen eens te googlen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven