Taart
donderdag 5 mei 2011 om 13:26
donderdag 5 mei 2011 om 13:43
Ik denk dat er marsepein of fondant over de cake ligt en dat daar met een spuitzak rode glazuur over gespoten is. De bolvormige cake maak je door biscuitgebak in reepjes te snijden, deze in een met plasticfolie bedekte schaal te leggen, slagroom, jam en fruit ertussen, weer een laag cake tot de schaal vol is. Deze laat je een uurtje staan en haal je daarna uit de schaal, dan heb je een bolvormige cake. Op vrije tijd tv ( ) was er een uitzending waar ze een bolvormig taartje maken:
http://www.uitzendinggemi ... 5a43ee7a5ab410924249307dd
http://www.uitzendinggemi ... 5a43ee7a5ab410924249307dd
donderdag 5 mei 2011 om 13:52
donderdag 5 mei 2011 om 20:13
Gewoon een vierkante biscuitcake bakken. Deze in repen snijden. Deze doe je in de saladeschaal van de IKEA, die hebben van die RVS ronde schalen. Eerst plastic folie, dan de repen biscuitcake. Vullen met een vulling en verder vol stoppen met de biscuitcake. Even laten stijven in de koelkast.
UIt de vulling halen. Plastic folie eraf, insmeren met botercreme, bekleden met witte fondant en decoreren met rode icing of glazuur. Vlinder is nep.
UIt de vulling halen. Plastic folie eraf, insmeren met botercreme, bekleden met witte fondant en decoreren met rode icing of glazuur. Vlinder is nep.
donderdag 5 mei 2011 om 20:15
quote:Maja82 schreef op 05 mei 2011 @ 14:13:
Van de site:
Caketaartje met frisse frambozenvruchtenvulling en gedecoreerde met en een dopje crème met vlinder decoratie
■luchtige cake
■frambozenvruchtenvulling
■witte glazuur
En marsepijn vind ik sowieso te zwaar op de maag.Dit is ook geen marsepein, marsepein krijg je nooit zo wit. DIt is fondant of glazuur, maar glazuur krijg je zelf moeilijk zo mooi strak.
Van de site:
Caketaartje met frisse frambozenvruchtenvulling en gedecoreerde met en een dopje crème met vlinder decoratie
■luchtige cake
■frambozenvruchtenvulling
■witte glazuur
En marsepijn vind ik sowieso te zwaar op de maag.Dit is ook geen marsepein, marsepein krijg je nooit zo wit. DIt is fondant of glazuur, maar glazuur krijg je zelf moeilijk zo mooi strak.