de griep en alleen...

06-05-2011 21:29 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het even kwijt..

Ik lig nu 3 dagen ziek op bed, hevige griep. Afgelopen nacht de hele nacht lang door het huis gespookt omdat ik niet kon slapen van de pijn. Vanochtend maar de huisarts gebeld en een antibioticakuur gekregen.. toen naar de apotheek en daarna naar even naar de winkel om wat fruit te halen want ik had niks huis. Maar wat voelde ik me beroerd....

En toen... ik kwam vanmiddag thuis en ineens slaat de bom weer in dat ik alleen ben. Als ik me niet lekker voel heb ik weinig behoefte aan mensen om me heen maar nu mis ik zo erg iemand die even voor me zorgt, zodat ik niet met koorts zelf door de appie hoef te dwarrelen..

Het is ineens zo confronterend om alleen te zijn nu.. en hoewel ik altijd naar de buitenwereld de 'I-don't-need-no-man-to-be-happy' additude heb, voel ik me zo verdomd klote.. Ik huil de ogen uit mn kop en weet gewoon even niet wat ik met mezelf aanmoet..

Wat ik hiermee wil...? ik weet niet, misschien kan iemand mij een schop onder mn kont verkopen..!
Gewoon vragen of je vriendin langs kan komen. Het wordt morgen nog warmer en dan moet je wel kunnen zorgen dat je je vocht binnen kan houden.

Heel veel beterschap gewenst.

( en een klein schopje onder je kont : zorgen dat je een klein noodvoorraadje hebt voor de volgende keer dat je ziek wordt )
3 dagen ziek, dat betekend dat je er bijna vanaf bent. Morgen voel je je misschien alweer een stuk beter

Beterschap!
Ja, dat vind ik echt.
dankjewel voor jullie lieve reacties.. nu ik antibiotica heb gehad gaat t al redelijk de goede kant op. Ik ga nu wel slapen zodat ik me morgen hopelijk al wat beter voel...!

dankjewel allemaal, dit lucht enorm op!
quote:llauw schreef op 06 mei 2011 @ 22:02:

een vriendin smste me of ze nog vitaminepilletjes langs zou komen brengen dus ik weet dat als ik erom vraag, de mensen om me heen willen me vast helpen als ik t vraag maar sinds ik (EINDELIJK!) bij mn ex ben weggegaan ben ik in zo'n 'I can do it alone' modus gegaan en wil er niet meer uitkomen.

Nu lig in in bed, met mn telefoon, een waterijsje, mijn laptop en jullie lieve reacties. Zo blijf ik aan het huilen dames.. Laat je boodschappen bezorgen door de aphap, bij ons zit ook een spar met bezorgdienst, misschien bij jou ook wel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
En als je vriendin morgen komt even vragen of ze je bed wil verschonen, zelf afhalen is vaak niet zo moeilijk, maar dat opmaken met je grieplijf is minder geslaagd. En als je een reserve dekbed en kussen hebt, die ook meteen laten voorzien van hoezen. Dan kun je wisselen. Een fris bed na die drie dagen is echt iets wat je jezelf best mag gunnen.
Goh, waar woon je? Ik kan ook wel even bij je Truus-de-Mieren hoor: kopje thee zetten, bedje afhalen en weer opmaken terwijl jij onder de douche stapt, dan koelkast volstoppen en weer wegfietsen. Echt, het is een plezier om voor iemand te doen! Zou jij toch ook doen voor een vriendin?
Wat eten we vanavond?
quote:makreel schreef op 06 mei 2011 @ 23:00:

Goh, waar woon je? Ik kan ook wel even bij je Truus-de-Mieren hoor: kopje thee zetten, bedje afhalen en weer opmaken terwijl jij onder de douche stapt, dan koelkast volstoppen en weer wegfietsen. Echt, het is een plezier om voor iemand te doen! Zou jij toch ook doen voor een vriendin?Wat lief!!!!
Mocht je toevallig in Eindhoven wonen (of nabije omgeving) kom ik met alle liefde morgen bij je langs met boodschappen of soep of waar je behoefte aan hebt (complete serie gooische vrouwen bijv?) . Ik weet uit ervaring hoe ontzettend kaa uu tee het is om je zo ziek te voelen en alleen te zijn. (Vriend zit veel in het buitenland, vandaar) Dikke !! Contact me maar als je wil!
Ah, mosterd zie ik, maar het aanbod staat nog steeds hoor! Wat Makreel zegt; het is een plezier om te doen en een kleine moeite als je weet dat je iemand er mee kan helpen!
Eventueel zou je je boodschappen online kunnen bestellen bij albert. Hoef je niemand tot last te zijn en ze brengen tot in je keuken.
@ wasdroger; Ja dat is ook een optie als je je zo ziek voelt, maar Albert bezorgt niet overal en bovendien kan je op zn vroegst vaak een dag of 2 later pas laten bezorgen, en niet dzelfde dag al..

Voel je je al weer wat beter llauw?
ahhh wat zijn jullie lief! Ik had gisterochtend al idd gekeken bij albert om te bezorgen maar voor mijn buurt kon dat pas vandaag ergens in de middag dus dat was geen optie.

Wat lief dat jullie me willen komen helpen, ik woon in de buurt van den haag dus niet echt in de buurt

Ik voel me iets beter, de keelpijn wordt minder maar ik heb veel last van de bijwerkingen van de antibiotica haha. Koorts is iets gezakt maar ik slaap veel... ondanks dat ik alleen maar lig en slaap en een beetje drink en eet voel ik me echt heel erg moe..!

Maar jullie hebben me er wel doorheen gesleept zeg... wat voelde ik me klote gisteren. even zo'n besef dat je alleen bent.. en natuurlijk kan ik iemand bellen maar dat is anders dan als je die 'significant other' je komt vertroetelen zonder dat je er om vraagt. pff heb net een paar weken gehad dat ik kon genieten van het alleen zijn en dat stortte gisteren zo weer in elkaar...

dankjewel lieve forummers, jullie zijn toppers!
Fijn dat het iets beter met je gaat. En slapen is heel goed voor je.
To,van mij krijg je geen schop maar een dikke knuf.

Beterschap,doe rustig aan en vooral,wees lief voor jezelf!Want dat

verdien je gewoon.
Dat je geen partner hebt betekent toch niet dat niemand even voor je kan zorgen?

Ik doe graag even boodschappen voor iemand die ziek is, ook als het de buurman is die ik verder nooit spreek. Komt ook door mijn opvoeding misschien, waar ik woonde was het gebruikelijk dat je oude of zieke mensen hielp waar het kon.

Verder zou het misschien goed zijn te investeren in wat contacten in de buurt, als je weer beter bent.

Maar voor nu: veel beterschap.

Ik was afgelopen winter een aantal dagen ziek en had ook geen behoefte aan mensen om me heen. Maar na 3 dagen was ik wel heel blij met de pizzakoerier, haha. Eerste gezelschap in een paar dagen tijd.
Oh ik begrijp nu dat je pas sinds kort alleen bent? Dan is het nog wel even slikken, dat kan ik me voorstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven