Politie bellen?

07-05-2011 21:56 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit even met het volgende:

Mijn kinderen speelden zonet gezellig bij de buurvrouw in de tuin op de trampoline. Toen ze thuis kwamen waren ze allebei overstuur. De buurvrouw naast de andere buurvrouw was erg dronken en had ze uitgescholden, en kennelijk gedroeg ze zich nogal raar. Ik zit te twijfelen of ik hierover de politie over moet bellen....Misschien hebben jullie tips?
Niet leuk voor jou buurvrouw maar ik denk dat ze gewoon lekker thuis moet blijven tot haar buurvrouw haar roes heeft uitgeslapen, er is neem ik aan geen fysiek geweld geweest? Je an altijd de politie bellen maar ik denk dat die niets kunnen betekenen nu... Succes ermee
De politie bellen? Beetje overdreven.
..popcorn?
Er is inderdaad geen fysiek geweld geweest. Ik dacht ook al dat het geen zin had maar mijn ex zei dat ik de politie moest bellen. Hierdoor begon ik te twijfelen...dus ik dacht even de dames van viva vragen :-)
Wat denk je dat de politie moet gaan doen dan?
Ik zou niet gelijk de politie bellen. Eventueel kun je die vrouw aanspreken over dit voorval als ze weer nuchter is.
Ik zou de politie niet bellen. Die mevrouw is in haar eigen huis. En wat is raar... een dronken vrouw zal niet normaal kunnen reageren. Geen reden om de politie in te lichten lijkt me.
wat heeft ze dan gedaan dat strafbaar is?
Wat precies is "gedroeg zich raar"?

Zolang ze niks strafbaars (aanstootgevend/seksueel/fysiek) heeft gedaan zou ik niet weten wat de politie er mee te maken heeft.
De buurvrouw van jouw buurvrouw was dronken en schold jouw kinderen uit? Waarom zou je daarover de politie moeten bellen? En wat bedoel je met raar gedrag? Wat zou je volgens je ex dan aan de politie moeten doorgeven?

Er rijzen alleen maar vragen merk ik :-)
Waarschijnlijk zijn er andere buren geweest die de politie wilden bellen omdat een stel kinderen hun rust in de tuin hebben verstoord, door de halve avond op een trampoline te springen ?

Ik zou de politie niet bellen voor deze dronken buurvrouw.
Ik zou morgen, als ze weer nuchter is, zelf even naar die buurvrouw toelopen. Eerst even goed aan de kinderen vragen wat er is gebeurd en wat er gezegd is.

Waar was de eigenaar van de tuin? En wat zegt zij/hij hierover?

Zolang er geen fysiek geweld is, zou ik de politie niet bellen, alleen bij bedreiging.
Zwaar overdreven hoor. En wat wou je ermee bereiken?
Eens met Gala. Morgen even langsgaan (niet op hoge poten) en vragen wat er precies gebeurd is en het proberen uit te praten.
Sorry zal toelichten.. Dat de buurvrouw van de buurvrouw dronken is vind ik geen reden om de politie te bellen.

Dat de buurvrouw kinderen uitscheld is ook geen reden om de politie te bellen.

De politie zal het daar hoogstwaarschijnlijk zelf ook mee eens zijn.

De buurvrouw zelf aanspreken is nu geen optie haar dr roes uit laten walmen wel. De politie heeft denk ik wel belangerijkere dingen te doen.

Ze heeft de kinderen uitgescholden, je weet niet eens wat er werkelijk gezegd is.

Lekker laten doen, laat haar maar gaan, zo leren de kinderen dat de wereld ook uit volwassenen bestaat die niet altijd aardig zijn. Hoort er ook bij he.

Uiteraard vind ik de buuf van de buuf een tokkie maar de politie bellen? Jeetje.. overdreven.
..popcorn?
Ik zou eerst proberen te praten met deze buurvrouw. Morgen, als ze weer nuchter is.

Nu te politie bellen lijkt me niet nodig.
Alleen bij geweld of dreiging zou ik meteen bellen. Bij overlast zou ik eerst eens op een geschikt moment met haar gaan praten over hoe je kinderen schrokken en bij herhaaldelijke overlast zou ik alsnog hulp van de politie inroepen.
De politie bellen? Geen leuke actie van de buuf, maar hiervoor de politie bellen vind ik echt ontzettend overdreven.
I am surrounded by morons
Als het een probleem is wat vaker voorkomt en het wordt vrij onleefbaar/ dreigend door het gedrag van je buurvrouw, dus als dit vaker voorkomt en jullie buurt/gezin hier echt last van heeft, dan kan je altijd de wijkagent eens bellen. Die is hiervoor.
Zolang er geen geweld is, en jouwn kinderen veilig zijn bij jou heeft het inderdaad geen zin om te bellen.
Kan me voorstellen dat je kinderen geschrokken, maar zolang er niet gedreigd is zou ik het laten gaan. De buurvrouw is dronken, maar doet dat in haar eigen huis/tuin. Daarnaast slaat ze grove taal uit en daar kun je een gesprek over aanknopen, maar als kinderen tegen tienen nog op de trampoline springen moet je misschien ook even stilstaan wat voor overlast dat de buren geeft.
Je kunt het ook positief bekijken, als een levenslesje voor je kinderen.

Wij hadden vroeger ook zo'n idioot (v) in onze wijk die ons (kinderen) helemaal verrot schold. Leert je te relativeren wat betreft bedreigingen. Je beseft tevens dat volwassenen ook maar wat doen met hun leven. En dat jij wel even uitkijkt met drank en drugs later.
Welja, breng als bedankje voor die prachtige les aan je kinderen, morgen gezellig een flesje van het een of ander langs

Serieus Friia, wat jij al jong van die mafkees leerde, kan je altijd nog leren. Daarvoor hoef je echt niet als kind overstuur gemaakt te worden.
[quote]borderwalk schreef op 07 mei 2011 @ 22:18:

Kan me voorstellen dat je kinderen geschrokken, maar zolang er niet gedreigd is zou ik het laten gaan. De buurvrouw is dronken, maar doet dat in haar eigen huis/tuin. Daarnaast slaat ze grove taal uit en daar kun je een gesprek over aanknopen, maar als kinderen tegen tienen nog op de trampoline springen moet je misschien ook even stilstaan wat voor overlast dat de buren geeft.quote]

Iets om over na te denken!

Trampolinespringen tot 10 uur! En misschien als de buuf niks gezegd had tot ....? Wie weet elke avond als het weer het toelaat?

Je zal er inderdaad maar naast wonen.

Misschien willen de buren ook wel even rustig in de tuin zitten.

Was de buurvrouw wel dronken of zit ze zich elke avond te ergeren aan de overlast en ging ze nu even uit haar pannetje?
Neuh handig is het niet van de buurvrouw van de buurvrouw (immers: als de wijn is in de "man" is de wijsheid in de kan). Maar niet een gevalletje '112' denk ik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven