Politie bellen?
zaterdag 7 mei 2011 om 21:56
Hallo,
Ik zit even met het volgende:
Mijn kinderen speelden zonet gezellig bij de buurvrouw in de tuin op de trampoline. Toen ze thuis kwamen waren ze allebei overstuur. De buurvrouw naast de andere buurvrouw was erg dronken en had ze uitgescholden, en kennelijk gedroeg ze zich nogal raar. Ik zit te twijfelen of ik hierover de politie over moet bellen....Misschien hebben jullie tips?
Ik zit even met het volgende:
Mijn kinderen speelden zonet gezellig bij de buurvrouw in de tuin op de trampoline. Toen ze thuis kwamen waren ze allebei overstuur. De buurvrouw naast de andere buurvrouw was erg dronken en had ze uitgescholden, en kennelijk gedroeg ze zich nogal raar. Ik zit te twijfelen of ik hierover de politie over moet bellen....Misschien hebben jullie tips?
zaterdag 7 mei 2011 om 22:00
zaterdag 7 mei 2011 om 22:04
zaterdag 7 mei 2011 om 22:04
Ik zou morgen, als ze weer nuchter is, zelf even naar die buurvrouw toelopen. Eerst even goed aan de kinderen vragen wat er is gebeurd en wat er gezegd is.
Waar was de eigenaar van de tuin? En wat zegt zij/hij hierover?
Zolang er geen fysiek geweld is, zou ik de politie niet bellen, alleen bij bedreiging.
Waar was de eigenaar van de tuin? En wat zegt zij/hij hierover?
Zolang er geen fysiek geweld is, zou ik de politie niet bellen, alleen bij bedreiging.
zaterdag 7 mei 2011 om 22:06
Sorry zal toelichten.. Dat de buurvrouw van de buurvrouw dronken is vind ik geen reden om de politie te bellen.
Dat de buurvrouw kinderen uitscheld is ook geen reden om de politie te bellen.
De politie zal het daar hoogstwaarschijnlijk zelf ook mee eens zijn.
De buurvrouw zelf aanspreken is nu geen optie haar dr roes uit laten walmen wel. De politie heeft denk ik wel belangerijkere dingen te doen.
Ze heeft de kinderen uitgescholden, je weet niet eens wat er werkelijk gezegd is.
Lekker laten doen, laat haar maar gaan, zo leren de kinderen dat de wereld ook uit volwassenen bestaat die niet altijd aardig zijn. Hoort er ook bij he.
Uiteraard vind ik de buuf van de buuf een tokkie maar de politie bellen? Jeetje.. overdreven.
Dat de buurvrouw kinderen uitscheld is ook geen reden om de politie te bellen.
De politie zal het daar hoogstwaarschijnlijk zelf ook mee eens zijn.
De buurvrouw zelf aanspreken is nu geen optie haar dr roes uit laten walmen wel. De politie heeft denk ik wel belangerijkere dingen te doen.
Ze heeft de kinderen uitgescholden, je weet niet eens wat er werkelijk gezegd is.
Lekker laten doen, laat haar maar gaan, zo leren de kinderen dat de wereld ook uit volwassenen bestaat die niet altijd aardig zijn. Hoort er ook bij he.
Uiteraard vind ik de buuf van de buuf een tokkie maar de politie bellen? Jeetje.. overdreven.
..popcorn?
zaterdag 7 mei 2011 om 22:14
zaterdag 7 mei 2011 om 22:18
Kan me voorstellen dat je kinderen geschrokken, maar zolang er niet gedreigd is zou ik het laten gaan. De buurvrouw is dronken, maar doet dat in haar eigen huis/tuin. Daarnaast slaat ze grove taal uit en daar kun je een gesprek over aanknopen, maar als kinderen tegen tienen nog op de trampoline springen moet je misschien ook even stilstaan wat voor overlast dat de buren geeft.
zaterdag 7 mei 2011 om 22:28
Je kunt het ook positief bekijken, als een levenslesje voor je kinderen.
Wij hadden vroeger ook zo'n idioot (v) in onze wijk die ons (kinderen) helemaal verrot schold. Leert je te relativeren wat betreft bedreigingen. Je beseft tevens dat volwassenen ook maar wat doen met hun leven. En dat jij wel even uitkijkt met drank en drugs later.
Wij hadden vroeger ook zo'n idioot (v) in onze wijk die ons (kinderen) helemaal verrot schold. Leert je te relativeren wat betreft bedreigingen. Je beseft tevens dat volwassenen ook maar wat doen met hun leven. En dat jij wel even uitkijkt met drank en drugs later.
zaterdag 7 mei 2011 om 23:28
zaterdag 7 mei 2011 om 23:45
[quote]borderwalk schreef op 07 mei 2011 @ 22:18:
Kan me voorstellen dat je kinderen geschrokken, maar zolang er niet gedreigd is zou ik het laten gaan. De buurvrouw is dronken, maar doet dat in haar eigen huis/tuin. Daarnaast slaat ze grove taal uit en daar kun je een gesprek over aanknopen, maar als kinderen tegen tienen nog op de trampoline springen moet je misschien ook even stilstaan wat voor overlast dat de buren geeft.quote]
Iets om over na te denken!
Trampolinespringen tot 10 uur! En misschien als de buuf niks gezegd had tot ....? Wie weet elke avond als het weer het toelaat?
Je zal er inderdaad maar naast wonen.
Misschien willen de buren ook wel even rustig in de tuin zitten.
Was de buurvrouw wel dronken of zit ze zich elke avond te ergeren aan de overlast en ging ze nu even uit haar pannetje?
Kan me voorstellen dat je kinderen geschrokken, maar zolang er niet gedreigd is zou ik het laten gaan. De buurvrouw is dronken, maar doet dat in haar eigen huis/tuin. Daarnaast slaat ze grove taal uit en daar kun je een gesprek over aanknopen, maar als kinderen tegen tienen nog op de trampoline springen moet je misschien ook even stilstaan wat voor overlast dat de buren geeft.quote]
Iets om over na te denken!
Trampolinespringen tot 10 uur! En misschien als de buuf niks gezegd had tot ....? Wie weet elke avond als het weer het toelaat?
Je zal er inderdaad maar naast wonen.
Misschien willen de buren ook wel even rustig in de tuin zitten.
Was de buurvrouw wel dronken of zit ze zich elke avond te ergeren aan de overlast en ging ze nu even uit haar pannetje?
zaterdag 7 mei 2011 om 23:53
Neuh handig is het niet van de buurvrouw van de buurvrouw (immers: als de wijn is in de "man" is de wijsheid in de kan). Maar niet een gevalletje '112' denk ik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.