en nu?

08-05-2011 11:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
He ladies...ik zit met iets in mijn maag en heb jullie advies/mening nodig. Ik heb lange tijd een SV gehad, wat uiteindelijk groeide naar Friends with benefits. Ben in die tijd hevig verliefd op hem geweest, tot ik mijn ex ontmoette en wij alleen de Friends bleven. We hebben weer veel contact, zien elkaar 2 keer per week, ondernemen veel leuke dingen, en gaan samen op vakantie. Alleen...ik zit momenteel niet zo heel lekker in mijn vel, heb therapie en werk hard aan mezelf. Hij is helemaal op de hoogte en steunt me heel erg. Van de week kregen per sms hier een gesprek over. Ik had bij hem geslapen en smorgens werd ik wakker en slingerde ik een rot opmerking naar zijn hoofd in de trant van of hij zijn nieuwe collega leuk vond. Niet leuk en totaal onterecht. We kregen het daar over en hij zei mij toen dat hij vond dat ik stabieler moest worden en dat er een groot verschil was met mijn persoontje van vorig jaar en dit jaar en dat toen vroeg hij hoe ik onze relatie/vriendschap zag. Ik antwoordde : Gewoon, niks en dat ik wist dat hij verder zoekt en dat dat geen probleem was. En toen kreeg ik als antwoord dat hij niet verder zoekt, dat hij mij lief, zorgzaam en aantrekkelijk vind, dat het hem echt pijn doet dat ik verdriet heb of het moeilijk heb en dat hij er zeker als vriend voor me is en misschien meer, als ik dat aankan, maar dat opmerkingen zoals van die collega het er moeilijk op maakt. Verder zei hij dat hij misschien niet zoekt, maar ook iets niet af slaat maar dat dat los staat met betrekking op onze vriendschap en dat hij mij al het geluk, geld en liefde wil geven omdat ik dat verdien.

Ik weet nu niet wat ik moet, wat ik moet denken, wat ik wil. Ik ben echt heel gek op hem geweest, maar dat gevoel heeft nu wel plaatsgemaakt voor het houden van..maar ik weet niet in hoeverre ik moet denken wat hij wil etc...ben beetje van in de war...
Ik denk vooral dat je geen gesprekken moet voeren per sms!

Zou ik gewoon lekker doen met een fles wijn en een hapje..

Praat zoveel makkelijker
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Eens met summerdance.

Verder: geef het wat tijd, dit lijkt me niet iets waar je nu op dit moment meteen een beslissing over moet nemen. Misschien beter je aandacht en energie op jezelf richten en zorgen dat je weer wat lekkerder in je vel zit?
Klopt en we gaan het er van de week over hebben...ben alleen bang dat als ik het tijd wil geven, dat hij inderdaad iets anders niet af slaat en ik dan mezelf wel voor de kop kan slaan
Dat kan Suus, maar dat is het risico van een keuze maken

Soms maken we de juiste keuze, en soms niet.

Maar daar kom je dan ook wel weer overheen

Het is ook weer niet zo dat het leven dan ineens ophoudt toch?

Risico van keuzes maken dus
Ja, Summerdance, helemaal waar! Aan de andere kant, ken hem nu bijna twee jaar en hij heeft nog nooit iets met een ander gedaan...dus...
Ja maar jij wel toch? Jij hebt tussendoor een vriend gehad.
Ja dat klopt een paar maandjes...dat weet hij ook...
suus je kunt er zoveel over bedenken als je wilt, je kunt je van alles in je hoofd halen, maar ga in godsnaam met hem persoonlijk en privé een goed gesprek hebben.

Zoals ik het bekijk, staat hij voor je klaar en wenst hij je oprecht het beste. Hij laat jou vrij, maar is wel zo eerlijk erbij te vertellen dat hij die vrijheid ook voor zichzelf voorbehoudt.

Hij zegt ook dat hij om je geeft, maar jou op dit moment niet erg stabiel vindt. Met andere woorden: geen relatiemateriaal. Dat is althans wat ik ervan begrijp.

Dat jij claimt 'al lang' van hem te houden, terwijl je in therapie zit en je tussentijds een relatie met een ander hebt gehad, dat lijkt mij meer een gevalletje 'wens vader van gedachte'.

Staar je niet blind op deze man, staar je niet blind op het 'moeten hebben' van een relatie. ga een goed en open gesprek aan met hem, kijk naar wat voor jou het meest belangrijke is, kijk naar wat hij wil. Wees eerlijk in wat je wel en niet voelt voor elkaar.

Leun niet op deze man alsof hij 'de enige ware' zou zijn, puur en alleen omdat hij je steunt nu je het nodig hebt. Bedenk dat je ook na deze rottijd een gelijkwaardige relatie moet kunnen bouwen, en niet een van een verzorger en een verzorgde.
Vlammetje, wat een ontzettend mooie post!
'op dit moment niet erg stabiel' hoeft m.i. niet hetzelfde te betekenen als geen relatiemateriaal.

Ik bedoel: dat zou kunnen, dat dat de reden is om geen relatie te willen.

Maar dat staat er niet echt, in dit verhaal, toch?

Ik ben benieuwd wat het antwoord zou zijn als je hem vraagt wat hij nou echt wil. Ongeacht van wat jij wilt.

Misschien zegt hij wel dat ie gewoon jou wil. Maar dat ie zich aanpast naar iets los-vasts omdat hij nooit uitgesproken hebt hem te willen.

Maar inderdaad, praat er eens over als volwassen mensen, face to face.

Dat je niet helemaal stabiel bent hoeft niet te betekenen dat je geen relatie aan kunt gaan. Je moet alleen geen beslissingen nemen die je in stabiele toestand niet zou nemen. (dus dat je een vriend wilt omdat je niet alleen kunt zijn op dat moment, bijvoorbeeld)
Klinkt niet leuk, hoe dat tussen jullie gaat. En hij geeft duidelijk aan dat hij hoewel niet op zoek, iets leuks zeker niet af zou slaan én dat dat jou zaken niet zijn en dat soort opmerkingen jullie vriendschap in de weg staan.

Doe normaal of doe niet, want nu maak je jezelf in de war door er meer van te willen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven