Mode & Beauty alle pijlers

Jetske Ultee

15-02-2011 14:12 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bekend met haar producten?
en de 1 staat voor %?

En verder kreeg je er geen puistjes van?
nee, je hebt schijnbaar lanette 1 en lanette 2 creme. De 2 is echt een hele dikke creme (die ik van de huisarts had gekregen en had daar wel puistjes van gekregen) en de lanette 1 creme is een wat dunnere creme. Ik kreeg er geen puistjes van, vond 'm echt fijn. Het is echt een goede basiscreme vind ik, zitten geen onnodige ingredienten in maar ook wel weinig actieve stoffen. Hij is trouwens na openen 2 maanden houdbaar, dus je kan vragen of ze een klein tubetje voor je maken of gewoon dermatoloog om recept vragen.

ik heb afgelopen winter heel lang gereist met het ov, sochtends 2 uur en smiddags ook weer, met het constant overstappen van zeer koud naar zeer warme temperaturen. ik denk echt dat dat funest was voor m'n huid en dat ie daardoor zo uitdroogde. Gewone creme hielp echt totaal niet, had echt die lanette zalf nodig. Aankomende winter ga ik 'm dus weer gebruiken!
Gewoon als een beschermend laagje, is natuurlijk sowieso fijn.

Alleen een zalf lijkt me niet zo lekker, ik denk dat er ook creme is.
Hey Leyla,

hoe gaat het met je vitamine crempje?
Hey! haha! gaat goed hoor ik smeer het nu heel dunnetjes vanwege het warme weer. Ben er nog steeds tevreden over, ook over de cleanser maar helaas niet over de zonnebrandcreme! Echt heel jammer, had gehoopt dat deze fijn zou zijn (hij smeert gewoon heel slecht uit). Ik heb de LW ook nog niet gehaald, wil het 'veilig' houden bij mijn oude zonnecreme.

hoe gaat het met jou en je zoektocht naar de juiste cleanser?
Hey Ksenija,

ik zit te denken om deze te proberen: http://www.louis-widmer.n ... ebescherming/sun-milk-30/

in deze zitten als zonnefilters octocrylene, tinsorb M en S en avobenzone in. En daarbij 1% vitamine E. Klinkt op zich wel goed, ik hoop dat de octocrylene en avobenzone de tinsorb M en S versterken, maar denk dat het meeste octocrylene is. Maar goed, dat gaat me dit keer niet weerhouden :-) ik ga 'm gewoon halen. De prijs van LW is ook heel goed vind ik.

hoe bevalt de zonnecreme je tot nog toe?

groetjes!
Hoi hoi,

ik heb van de week de cleanser van Clinique gehaald en pas 1 x gebruikt. Maar wil er nu even niet aan, want ben bezig met een antibioticagel van de dermatoloog en wil geen contradicties uitlokken. Waarom heb je niet de door mij genoemde gekozen, maar deze? In die van mij zitten minder filters = minder zwaar.
jij hebt deze toch?: http://www.louis-widmer.n ... g/sun-protection-face-30/

Ik wil die niet omdat er alleen avobenzone en octocrylene inzitten, ik lees op internet allerlei goeie verhalen over tinosorb M en S (ook andere sites dan die van jetske :P) dus die andere spreekt me daarom iets meer aan. Heb 'm echter nog niet gehaald. Maar alsnog twijfel ik wel een beetje hoor. Mexoryl schijnt wel echt de beste filter te zijn (vnl op het gebied van uva stralen), het liefst zou ik ook van la roche posay willen maar die hebben allemaal alcohol denat enzo erin zitten, vind dat wel weer jammer. Heb ze wel een mail gestuurd daarover.

Nu ik weer een weekje aan m'n oude zonnebrandcreme zit, is m'n huid weer helemaal rustig. Alhoewel ik wel twijfel aan deze zonnefilter (nano zink). Met die van Jetske was ie iets onrustiger, maar ik ga het over een tijdje nog een keer proberen, miss dat het toeval was. Wat een vervelend gedoe die zonnebrandcreme zeg!!! zo zijn de ingredienten prima maar smeert het superslecht uit en zo zijn de ingredienten weer slecht en smeert het goed uit.....

Goed dat je idd even je huid rust geeft, is wel heftig antibioticagel. Wat voor iets is het en waar gebruik je het voor?
Ja, die heb ik.

Zo ver ga ik niet met het analyseren, hoor.

Geloof best dat hij prima beschermt (factor 30 notabene)

Perfect is haast niet te doen.

En Alcohol denat is toch niet erg (zit overal wel in)

Ik zou ook kijken naar wat je huid fijn vindt en niet alleen op ingredienten. Ik ga over een tijdje wel weer verder met die tube, maak hem waarschijnlijk wel op, want veel zit er ook niet in.

Eens kijken hoe mijn huid erop reageert en dan kan ik altijd beslissen of ik het weer koop. Voordeel vond ik wel dat het direct erg verzorgend is en je er verder geen creme naast hoeft te gebruiken. Mijn huidtherapeute gebruikte deze zelf en vind hem heel goed. Zo ben ik er ook een naar gaan kijken. Die gel is voor acne en ik moet de zon ook minimaliseren. Gebruik het ook voor mijn rug/borstkas, trouwens. Al is mijn huid nu niet zo slecht. Het was al aan het bijtrekken, maar wil toch even een kuurtje doen...
in de zomer heb ik het liefst helemaal niks op m'n gezicht, dus verzorgend of niet maakt me niet zoveel uit wat betreft een zonnecreme. Hoe dunner hoe beter in dat geval, dagen zoals vandaag breekt het zweet me gewoon uit.

Hoezo smeer je het nu niet op dan? lijkt me toch juist goed om met zo'n antibioticagel je te beschermen, omdat je meer vatbaar bent, zelfs in de schaduw.

goed dat je de zon ook vermindert, doe dat zelf ook nu. Mijn huid gaat nu zo goed, dat ik geen risico wil nemen. Ik zit dan gewoon in de schaduw. Alleen vind ik sommige mensen zoo vervelend! altijd het gezeur waarom ga je niet in de zon, je bent zo wit etc. Ik trek me er niets van aan maar sommige mensen dwingen je bijna om in de zon te zitten, maar heb daar iets op gevonden :D voortaan zeg ik gewoon dat ik een zonneallergie heb sinds kort en dat ik allemaal bultjes krijg en zo :D mijn oom heeft dat dus en niemand die raar reageert als hij niet in de zon zit (en hij heeft ook een erg blanke huid zoals mij)
Nee, want dat vergroot weer de kans op acne en kan tegenstrijdig werken. (tenzij het echt nodig is, dan doe ik het wel)

Ik heb zelf ook een lichte huid en ben er nu ook niet meer mee bezig om bruin te worden. Een kleurtje is wel leuk, maar moet geen doel op zich worden.

En ja ik zeg: wit is het nieuwe bruin, als voorbeeld de catwalk van Milaan

Vandaag wel even een kwartiertje op het balkon gezeten (na vier uur, dus de zon was niet op zijn sterkst) en mijn huid is er juist rustig van geworden.

Ik weet niet of het mogelijk is hier prive-berichten te sturen, misschien net zo makkelijk aangezien we alleen met zijn 2-en schrijven..
haha ja klopt! ik vind het wel makkelijk zo eigenlijk, weet ook niet hoe dat werkt met prive-berichten.

maar idd ik maal zelf ook totaal niet meer om dat kleurtje! vind het wel heel mooi, maar heb liever een gave huid dan bruin & onrustig. haha idd het nieuwe bruin is wit, alleen snapt niemand dat in NL!

klopt, volgens mij is het juist goed als je eventjes (wat je zegt, een kwartier-halfuur) in de zon zit, dat heeft juist een positieve werking maar langer werkt weer averechts. Maar goed met dit weer kom je toch wel in de zon, tijdens het winkelen/even boodschapje doen of in de auto/fiets etc.

Ik hoop toch wel dat er weer even wat regen komt!! al dat stuifmeel weg en dan kan ik m'n kamer weer even normaal laten luchten (komt nu allemaal stof naar binnen). Ik vind koud weer ook altijd veel beter werken voor de concentratie!
Beste Ksenija en Leyla88, even reageren...

Ik zou het wel jammer vinden als jullie prive berichtjes gaan sturen. Want ik lees altijd graag jullie berichtjes! Zo is het zelfs dat ik door jullie nu ook zonnebrandcreme van Louis Widmer ga aanschaffen. Dus het is maar dat jullie het weten haha.

Groetjes,

Mandy.
En ik heb trouwens ook een lichte huid. En ik zeg ook al een tijdje ; wit is het nieuwe bruin haha.
Hey Mandy,

mochten we eens overgaan op mailen dan zetten we jou gewoon ook in de verzendlijst, geen probleem

Is dat niet een idee, Leyla? (misschien wat makkelijker)

Groetjes

K.
Leuk om te horen Mandy

Lijkt me trouwens leuk als jij ook meeschrijft! En je ervaring met de LW of course!

@Ksenija, ik vind het prima, wil je prive-mail gebruiken of via hier?
Ik zou niet weten wat anders kan dan via prive-mail?
Beste Ksenija en Leyla88,

Leuk om te horen he.

Ben normaal niet zo van het schrijven, ben meer van het meelezen...Maar maak graag een uitzondering.

Ga altijd meteen kijken of jullie weer wat hebben geschreven haha. Steek daar ook nog wat van op. Nu dus Louis Widmer zonnebrandcreme besteld door jullie. (heb ze beide gekocht haha,voor uitproberen.) Ben benieuwd.

Ik hoor het wel he,wat we (jullie) gaan doen.

Groet,

Mandy.
Dan heb je er 1 speciaal voor je gezicht en 1 voor je lichaam. (zou zou ik het dan doen)

Ik heb anders nog wel een lijstje liggen van de derma met aanbevolen zonnebrand (moet ik gaan zoeken) Mochten jullie die eens willen lezen. Sowieso wel leuk en kennis om tips uit te wisselen. Als we maar niet doorslaan, mijn huidje zit niet te wachten op stress
Beste Ksenija,

Ja,zo zou ik het ook kunnen doen. Even kijken hoe ik het ga doen. Heb nu een zonnebrandcreme van Ladival. Op zich wel goed hoor,maar wel erg vet...(en je moet ook niet te dun smeren he) Mijn haren gaan er ook zo in plakken. Heb haar in staartje maar dan nog heb je van die haren die er in gaan hangen GRR haaha.

Ben wel benieuwd naar dat lijstje van de derma. Ga het maar eens zoeken haaha.

Nee,we moeten inderdaad niet doorslaan.

Ik ben altijd al (ongeveer vanaf mijn 13e) zeer geinteresseerd in huidverzorging. Helaas wel altijd veel last gehad van mijn huid. Gaat altijd op en af. (maar helaas nooit helemaal weg) Heb nu ook weer wat last van puisten...
Ha Mandy,

weet niet zeker of ik het nog heb, hoor.

Vision raadde ze me wel altijd aan. (factor 20)

Juist als je er last van hebt, ben je er meer mee bezig. Omdat je niet zo snel iets "fijn" vindt.
hello ladies!

mailen lijkt me leuk, miss een idee dat iemand een mailadres aanmaakt zodat we daarnaartoe onze prive adressen kunnen sturen?

Mandy ben benieuwd wat je van LW gaat vinden! Ik heb er vandaag nog even naar gekeken in de winkel, maar diegene die ik wou zat er niet bij, dus even ergens anders kijken.

oww idd van dat vette zonnebrandcreme!!! i hate it!! ik doe m'n haar ook altijd vast, vind dat sowieso gewoon lekker zitten, met name in de zomer. maar echt, ik heb ook nog steeds geen ideale zonnecreme kunnen vinden. Het probleem ligt vaak bij het uitsmeren, of het rult of laat allemaal witte strepen/vlekken achter. heel vervelend!

Ksenija, lijkt me ook leuk om kennis en tips uit te wisselen, en idd niet doorslaan heb altijd wel het idee dat jouw dermatoloog veel tips aan je geeft.
quote:Ksenija schreef op 10 mei 2011 @ 15:34:

Ha Mandy,

weet niet zeker of ik het nog heb, hoor.

Vision raadde ze me wel altijd aan. (factor 20)

Juist als je er last van hebt, ben je er meer mee bezig. Omdat je niet zo snel iets "fijn" vindt.zonnebrandcreme's hebben gewoon een hele andere structuur dan een gewone creme die je tevens dun uitsmeert. Dat zorgt er gewoon voor dat het echt niet fijn is!! hoor er wel meerdere mensen over en sommige mensen (de meeste eigenlijk) smeren zich niet eens in!
Wil jij dat adres aanmaken, Leyla?

Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben met mijn derma (ga er maandag weer heen) Staat wel open voor vragen, maar zelf is ze niet bezig met huidverzorging. (behalve creme van Eucerin Re-Balance)
Hallo dames,

Mijn oma had laatst bij de apotheek zonnebrandcreme gehaald. (Ze verbrand erg snel door haar medicijnen)

Meen dat het van het merk Eucerin was. Hadden ze haar verteld dat ze het heel DUN moest smeren. Was hier wel verbaasd over en vertelde ook meteen dat ik juist heb gehoord dat je het best wel dik moet insmeren...Of zou Eucerin dan anders zijn? Raar he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven