Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
*zet koffie neer*

Familiefeestje vandaag dus vandaar zo vroeg up and running. Over 20 minuten de deur uit om om mijn mama op het station te zien en dan reizen we gezamenlijk af.

Fijne zonnige zaterdag meiden!
*pakt koffie*

Ik vind Mims dr buik ook de mooiste, sorry Dames :-)

En kan er niet een stiekeme foto van de pianostemmer worden gemaakt?

Ik had gisterenavond idd al willen updaten maar er was ineens lichte paniek omdat mijn vader met mijn moeder naar de nachtdokter moest. Ze had blaasontsteking die binnen een uur veel erger werd en waarbij ze ook heel veel bloed plaste. Bij de dokter steeg, door de spanning, haar bloeddruk zo enorm (250 wow) dat ze even moest blijven. Dat was een slim plan want haar bloeddruk daalde meteen...zo hard dat ze niet goed werd en nog langer moest blijven. Maar goed, ze is thuis en heeft nieuwe antibiotica en er zijn allerlei onderzoeken gedaan waar ze volgende week de uitslag van krijgt. Men kon namelijk geen blaasontstekingsspul meer vinden dus het is een ander soort infectie. Bah ouders ziek, daar raak ik toch altijd een beetje van in paniek. Maar goed, ze voelt zich verder helemaal prima op buikpijn na en zat net alweer koffie te drinken op hun terras.

En het gesprek. Volgens mij ging het wel goed. Het was lang (een uur en een kwartier), terwijl we maar de helft van mijn opdracht hebben doorgesproken.Tussendoor enorm geschrokken toen er een werk-kennis binnen kwam wandelen en mij uitgebreid gedag begon te zeggen (' wat leuk, wat doe jij hier' ). Maar ik had dus het idee dat we wel op 1 lijn zaten. Hoewel ik daar gisterenavond uiteraard weer aan begon te twijfelen en mezelf wel voor mn hoofd kon slaan om die dingen die ik heb gezegd, maar dat is menselijk denk ik, dus ik hou maar vast aan het eerste gevoel Dat het dus wel goed

ging :-)
C/P:

Ben er weer!

Ik heb zo ontzettend genoten dat ik me afvraag of dat geen kwaad kan. Dat er dan stukjes chroom loslaten ofzo. Zojuist hebben we de Bloesjes naar hun papa gebracht voor een kampeerweek en dat is ook eeuwen geleden (dat ik ze weg bracht, dan mocht nl nooit). Voelt gek na een week van zo'n intens contact om ze dan weg te brengen.

Maar. De foto's slinger ik nog wel in de cyberspace en ik zal er ook vast een album van maken maar nu moet ik even met mijn Liefste naar de stad want die heeft kleding nodig. De schat weet dat ik ervan baal als ik mijn meiden een week moet missen en heeft een broertje dood aan winkelen dus dit moet een liefdadigheidsactie zijn. Hij heeft ook in onze afwezigheid het hele huis drie keer gepoetst omdat de klusser de voegen uit de douche heeft geslepen en een muur gestuct heeft in de badkamer dus het was hier een tyfus bende én hij heeft de was helemaal bijgewerkt omdat de Bloesjes schone kleding nodig hadden voor de vakantie. En gisteren haalden hij en Jongste ons op van Schiphol en zijn we naar een italiaans restaurantje gereden on the way home, om te voorkomen dat we bij de Mac zouden belanden voor een plakkerige hamburger.

He wat hou ik van die man!
Welkom terug lieve Bloes! Fijn dat jullie zo genoten hebben!

*zet fles bubbels koud, wie wil? Een toost op het fijne leven!
Prrost!

Heerlijk peking eend gegeten met vlakbije vriendin. Peking eend bijzonder goed gelukt en de pannenkoekjes waren van een ander kaliber als de eerste keer dus heel erg lekker.Waardoor de kinderen alles opvraten. En wij dus eigenlijk een beetje zaten te balen dat het op was.

Bloes, groot gelijk dat jij van die man houdt. Dat moet ook. Jullie horen wel zo'n beetje boel bij elkaar. En die meiden ook, en ik ben zo blij dat jullie het zo leuk hebben gehad!
Koffie!

En weer zo'n mooie weerdag.

Ik ga straks poetsen bij een vriendinnetje die een nieuw huis heeft. En nu staat de radio lekker aan, gaan er wat boterhammetjes in de rooster en blijft het leven mooi.
Hier ontbijt op bed (boterham salami, boterham K3-hagelsag en Yoki, drie keer raden wie die combinatie bedacht heeft!).

.

Soms heb je maar weinig nodig om zo intens gelukkig te zijn.

Hele fijne dag vandaag alemaal, dames.

D, ik hoop dat het met jouw moeder al een heel stuk beter gaat.

Oh, en Tila, ben je niet trots op mij? Ik heb met betrekking tot jouw vorige bericht helemaal nog geen flauwe grapjes gemaakt over zen zijn en julienne gesneden bosui. Oeps....... (fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad!).

Oh, over julienne-gesneden gesproken; wij hebben sinds deze week een nieuwe knoflookpers. Te truttig voor woorden, maar dat ding is zo fijn! Ik mieter nu voor mijn plezier overal knoflook door. Mochten jullie binnenkort dus het Kasteel uitmeuren; dat ligt aan de knoflookkeukenhulp. :bloos:
Wat wilde ik nou toch typen?
Ja, D, hoe gaat het met je moeder? Sorry, dat was ik vergeten te vragen. voor jou

Ik ben heel trots op je, Mims. En ik snap het genot van goedwerkend keukengerei

Ik heb om half 10 in de babyfoon gekucht, kreeg toen te horen - van Lief in het Engels - dat de ETA van het ontbijt-op-bed nog 10 minuten was en kreeg een heerlijk ontbijtje van 2 croissants, 2 beschuitjes met aardbeien en twee eitjes. Elk kind maakte namelijk 1 ding,dus ik moest me ook nog echt serieus volstoppen

Zo. En zo naar oma. De matriarch van de famille viert immers ook moederdag
Christ allmighty, ik heb dat stukje over de moeder van Dar helemaal gemist. Wat aso, sorry. Hopelijk gaat het nu weer goed. Urineweg-infectie kan zo gemeen zijn, hopelijk is er nu rust in haar lijf.

Vandaag geen moederdag hier, dat was vorige week hier en ik ben al enorm verwend natuurlijk. Zie de cyber-kiekjes. Wij hebben uitgeslapen en een flink eind gefietst, uiteindelijk bij het nieuwe huisje van de Barman beland, was ook leuk. Ik ben toen verdwaald op de terugweg, MM is nog een flink eind verder gefietst bij wijze van training van een of andere tourtocht. De rest van de dag hebben we in bed en de tuin doorgebracht . Glad to be home dus.

Nu even een wandeling, en even een bloempje op het graf van mijn mama leggen. Kus voor alle moeders in en bij dit kasteel!
Hier ook cyberkiekjes op FB
En ik zie dat een heel stuk voor D van gisterenin cyberspace is beland.Das niet handig. Samengevat was de reactie, wat

schrikken zeg. Hoe is het nu?
Sja, het gaat met ups and downs. Tot een uurtje of 14 ging het goed maar daarna had ze weer buikpijn en bloed bij het plassen. En ze is heel stoned van de penicilline. Ik denk dat ze gewoon nog wat meer geduld moet hebben. Ze is natuurlijk al wat ouder, het is een fikse infectie en vandaag is pas de tweede dag dat ze die medicijnen slikt. Maar voor de zekerheid heb ik de hond maar in huis genomen, voor het geval ze toch vannacht of morgen naar de de dokter wil. Bah, sjieluge mams op Moederdag

En nu ga ik vakantie Kasteel-kiekjes kijken :-)
He bah Darly

Hopelijk is het vannacht goed gegaan en slaan de medicijnen aan.

Koffie!

Ik was gisteravond geheel stoned van chemiche schoonmaakmiddelen bij vriendin. Huis was op het oog schoon, maar ondertussen zo smerig. Ik ben ruim 4 uur bezig geweest met een slaapkamer van 5 bij 5. Maar wel dankbaar werk, want het was echt zichtbaar.
Arme Darly-mama * sip * .
Hoe is het met mama, D?

**neemt koffie van Suup**

Het Gareel stond hier vanmorgen opeens op de stoep. Het leek heel gemoedelijk, dat gareel, maar nu wil ie dat ik orde op zaken ga stellen. Met opruimen enzo. En ik wil eigenlijk alleen maar iets schrijven. Over de tafel doe gisteren al gedekt stond bij mijn oma. Met haar zondagse servies. En Aspergeserviesje erbij. Mijn ouders zouden blijven eten, namelijk. En toen gaf Dochter het armbandje met wel duizend turkse blauwe oogjes aan Oma. "Met zoveel oogjes kan je wel 100 worden!' en toen besefte ik dat de kans daarop wel heel klein is.

Ik geloof dat ik haar servies wel wil erven.
Hoe oud is oma nu? En 100 kan toch best?

Suc6 met gareel.

Ik heb woensdag afspraak met huisarts om naar paar moedervlekken te laten kijken. Best wel beetje spannend.
Oma wordt volgende maand 88. Nog 12 jaar zie ik haar niet doen hoor. Daar heeft ze geloof ik ook geen zin in.

Snap ik, Suup, dat dat spannend is. Wat doen ze voor raars dat je ze onder curatele laat stellen?
Dat is zeker best spannend, Suup, maar wel verstandig dat je ze even laat bekijken!

Hoe is het met Het Gareel? Ik hoop niet dat het besmettelijk is

Moeders is nog steeds niet lekker. Ze heeft nu bijwerking 2 van de penicilline erbij: diarree. Dus de malaise is redelijk compleet. Ze heeft sowieso voor woensdag een afspraak met de huisarts gemaakt. Lastig is dat mijn moeder niet 's werelds beste communiceerder is (plus ze is nu wazig van de pillen) en ook nog wel es in een slachtofferrol kan gaan zitten dus het is nu een beetje lastig inschatten of het nou echt heel veel erger wordt of dat ze zich vooral zorgen maakt over het feit dat ze uberhaupt ziek is en het niet snel genoeg naar haar zin over gaat. Gelukkig luistert ze als een puppy naar de huisarts dus we gaan het wel zien.

*zet verse koffie neer*
Ik heb op mijn rug een rare pukkelachtige moedervlek die is nieuw. In mijn nek jeukt er 1 en op mijn arm is er 1 donkerder en dikker geworden. En daarbij heb ik zoveel moedervlekken dat het wel goed is om er naar te laten kijken.
Gareel gaat best aardig. Het gareel wil puinruimen, dus dat doe ik nu. Zooi weggooien is heerlijk

Arme mama. Ik weet niet of jouw mama het mag,maar ik mocht bij diarree door antibiotica wel gewoon diarreeremmers. Dat maakte het geheel wat draaglijker.

Slim, Suup, om het even na te laten kijken.
Da's inderdaad knap vervelend, Dar. Ik zuip altijd een fles cranberrie-sap weg en sloten rooibosthee, misschien dat dat ook een beetje helpt?

En Suup, heel verstandig om er naar te laten kijken.

Ik mag volgende week weer naar het ziekenhuis voor een foto van mijn darmen. Ik zie er erg tegenop omdat ik dat weer moet laxeren van te voren en het een kiek met bariumpap is, die ze onzachtzinnig in laten lopen via de uitgang. Ril. Nou ja, voor een goed doel en dan weet ik ook maar weer hoe het ervoor staat.

Heeft er iemand nog tips voor een goede nachtrust eigenlijk? Ik slaap wel maar heel onrustig en dat is zo vervelend voor MM en ik word zelf ook niet blij wakker. Dromen, praten, bewegen, draaien en keren, heel vermoeiend dus.
Moeders zegt dat ze niet zo veel kan drinken achter elkaar want dan wordt ze niet lekker, maar ze doet haar best en mijn vader zet continu nieuw drinken voor haar neus.

Oempf dat zijn nare onderzoeken, Bloes. *hug*

*schiet de 'baat het niet dan schaadt het niet' - vage hoek in*

Doe je al het hele riedeltje ontspanningsoefeningen voordat je gaat slapen? Tel-meditatie, body-scan meditatie, geen tv/computer vanaf een uur voor bedtijd, warme melk, voetmassage enz?
Goed drinken verstandig, cranberry helpt bij mij soms als het tegen blaasontsteking aan zit, maar als eenmaal full blown ontsteking maakt dat ook niet meer uit...

Bloes: geen, of zeer beperkt, alcohol helpt bij mij om rustiger / dieper te slapen... Maar ja, is het middel dan erger dan de kwaal, kan je je afvragen . Oordopjes voor MM? Brrr, kan me voorstellen dat je opziet tegen volgende week, wel goed dat je het doet! (En Suup ook, met de vlekkies. Beter in de gaten houden, dat vlekgebeuren.)
~komt met een gretige blik binnenrennen~

Hoorde ik hier voetmassage???

Bloes, geen alcohol wil wel eens helpen.

Oh, dat zegt Lil ook al.

Niet lezen/tv kijken in bed. Voor velen een must, maar het maakt vaak ook onrustig.

Had je al een nieuw kussen?

En is eht erger geworden sinds jullie nieuwe bed/matras?

Naar is het in ieder geval wel.

Dat onderzoek trouwens ook. En ik ben opeens nog veel blijer met MM in jouw leven. Dat was ik al, maar nu even driedubbel. Wat een horror was dat toen. Dat gaat nu niet gebeuren, mop!

En Suup, heel wijs om het even na te laten kijken.

Darly, inderdaad cranberry-sap. Niet te hachelen, maar briljant voor de blaas. Kleine beetjes ervan drinken kan ook prima. Hopelijk voelt ze zich snel weer beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven