Jouw hypochondrische dingen
maandag 9 mei 2011 om 10:54
Zo stom, ik heb net dat topic 'zoo druk in mijn hoofd' gelezen en daarbij herkende ik wel wat dingen. En hoewel ik me serieus nog nooit had afgevraagd of het wel normaal is om tegen jezelf te kletsen en liedjes te zingen in je hoofd, zit ik nu al de hele tijd te denken 'hee, zou dit wel gewoon zijn?' waardoor het alleen maar erger wordt
Slaat natuurlijk nergens op. Hebben jullie ook wel eens dat je je opeens zorgen maakt over iets waarvan je normaal gesproken echt zou denken 'doe normaal'?
Slaat natuurlijk nergens op. Hebben jullie ook wel eens dat je je opeens zorgen maakt over iets waarvan je normaal gesproken echt zou denken 'doe normaal'?
maandag 9 mei 2011 om 11:01
Meer andersom. Ik dacht dat iedereen tegen mezelf te praten. Ik dacht dat iedereen dat deed. Nu blijkt dus niet het geval te zijn. Mefsknul wordt op ADD getest en bij de intake zei de therapeute dat ik misschien ook aan ADD lijd, niet alleen door die eeuwige gekletst in mijn kop. Toch kan ik me niet voorstellen dat het niet iedereen doet. Zo raar ben ik ook niet, zeg!
maandag 9 mei 2011 om 11:05
Zolang ik ergens geen last van heb, ga ik ervan uit dat het normaal is. Ik hoor soms ook hele liedjes in mijn hoofd voorbijkomen, met muziek en al, en als ik in slaap probeer te vallen hoor ik stemmen praten; niet dat ze echt iets zeggen, maar meer de cadans van een hoop stemmen tegelijk. Ik heb er geen last van, dus is het heel normaal
maandag 9 mei 2011 om 11:06
maandag 9 mei 2011 om 11:09
quote:AlettaJacobs schreef op 09 mei 2011 @ 11:05:
Zolang ik ergens geen last van heb, ga ik ervan uit dat het normaal is. Ik hoor soms ook hele liedjes in mijn hoofd voorbijkomen, met muziek en al, en als ik in slaap probeer te vallen hoor ik stemmen praten; niet dat ze echt iets zeggen, maar meer de cadans van een hoop stemmen tegelijk. Ik heb er geen last van, dus is het heel normaal Heb jij ook dat je in je hoofd dan het liedje precies zo hoort als het moet, en dat als je het dan voor iemand gaat zingen het opeens heel anders klinkt?
Zolang ik ergens geen last van heb, ga ik ervan uit dat het normaal is. Ik hoor soms ook hele liedjes in mijn hoofd voorbijkomen, met muziek en al, en als ik in slaap probeer te vallen hoor ik stemmen praten; niet dat ze echt iets zeggen, maar meer de cadans van een hoop stemmen tegelijk. Ik heb er geen last van, dus is het heel normaal Heb jij ook dat je in je hoofd dan het liedje precies zo hoort als het moet, en dat als je het dan voor iemand gaat zingen het opeens heel anders klinkt?
maandag 9 mei 2011 om 11:18
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe iemand denkt die niet druk in zijn hoofd is, er moet toch altijd wat gaande zijn daarzo? Al zitten er bij mij geen liedjes of gedachten die ik 'hoor', ze zijn er by the way wel, sterker nog, in mijn hoofd spelen zich de meest interessante discussies af, onafgeleid door inbreng van anderen
Maar goed, hypochondrie dus. Geen last van, voor zover ik kan benoemen. Heb wel een zeer moeilijke relatie met mijn hoofd in de zin van hoofdpijn (of hoofdpijndreiging die ik niet durf te negeren).
Maar goed, hypochondrie dus. Geen last van, voor zover ik kan benoemen. Heb wel een zeer moeilijke relatie met mijn hoofd in de zin van hoofdpijn (of hoofdpijndreiging die ik niet durf te negeren).