vraagje mobile simlockvrij

09-05-2011 16:39 5 berichten
ik zag dat je daarvoor op internet gratis codes kan downloaden en zo zelf je mobile simlock vrij kan maken.

nu ben ik een internet-en-technisch drama, en mijn vraag is of dat handig/makkelijk is...
Alle reacties Link kopieren
Nee , het is niet makkelijk (tenminste niet las je een technisch drama bent) Als je die telefoon al langer dan 2 jaar hebt kun je een berichtje naar provider sturen, dan maken zij hem simlock vrij voor je (of sturen je een stappenplan hoe het moet)
Ik heb het een tijd geleden ook gedaan en vond het ontzettend makkelijk. Het makkelijkste: Als je je toestel een jaar of langer hebt kun je bij je provider een code aanvragen. Voor die code moet je wat gegevens invullen en er staat duidelijk aangegeven hoe je die gegevens moet krijgen uit je telefoon. Vervolgens stuur je dat formulier op en krijg je na (ik dacht) 10 werkdagen je code. Bij die code krijg je dan ook weer uitleg. Je volgt de uitleg op waarbij je je die code in je telefoon zet en klaar is kees!
Of je gaat naar de markt en doet t voor 5 eu
Pas op met gratis unlock-codes via internet, deze kunnen virussen bevatten. Meestal kan je er ook niet allle types van een toestel mee unlocken en vaak ook geen touchscreen toestellen.

Als je er echt geen "verstand" van hebt, laat het dan doen, bijv op de markt. die mensen hebben vaak een kabel die op jouw telefoon past en waarmee ze jouw telefoon kunnen unlocken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven