Gezondheid alle pijlers

Smokecaps

09-05-2011 19:45 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Via Groupdeal zie ik dat er een actie loopt voor het aanschaffen van een pot smokecaps zie http://smokecaps.nl/

Heeft iemand hier ervaringen mee? Als ik de site bekijk lijkt het mij iets te rooskleurig.

Ik ben zelf meerdere keren gestopt (herfst/winter) maar elke keer ga ik in de zomer weer voor de bijl. Helaas begin ik nu ook weer langzaamaan weer af en toe een sigaret te roken

Champix ken ik al hiermee ben ik meerdere keren succesvol gestopt. Tis alleen die stomme gewoonte zomers waardoor ik steeds weer begin!

Ben benieuwd naar eventuele ervaringen!
Ik geloof er niet zo in.

Jaren terug heb ik eens zo'n "volledig natuurlijk" middel van tell-sell gekocht om te stoppen met roken.

Resultaat: 3 weken op het toilet moeten kamperen (werkte nogal laxerend, al die "kruiden") en geen sigaret minder gerookt.

Niet lullig bedoeld maar als jij meerdere malen champix hebt gebruikt en nog steeds rookt zal dit je er zeker niet vanaf helpen.
Als jij alleen maar 's zomers rookt, dan ben je dus niet lichamelijk verslaafd en hoef je je heil ook niet te zoeken in chemische middeltjes die lichamelijke afkickverschijnselen moeten aanpakken.

Ga voor jezelf na waarom je in de zomer rookt. Wat levert het je op om die sigaret in je handen te hebben, met het pakje en de aansteker rond te lopen, de rook te inhaleren?

Als je weet wat het je oplevert, kan je gaan zoeken naar alternatieven die je hetzelfde op kunnen leveren maar minder ongezond zijn. Dat is de kern om welk soort gewoontegedrag dan ook te kunnen doorbreken.

Succes ermee!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik geloof er ook niet in. Zoals Dana zegt ben je niet lichamelijk verslaafd. Sowieso is dat niet het ergste deel van de rookverslaving. Die is na drie dagen weg.

Zolang je de zomer de 'schuld' blijft geven, blijft het moeilijk om te stoppen. Jij bent zelf verantwoordelijk. Voor roken is maar één remedie en die is heel simpel: gewoon niet doen. Maar dat lukt alleen als je écht gemotiveerd bent.

Daarom kun je beter werken aan je motivatie en je psychische verslaving. Wat mij erg hielp, is het boek De Opluchting van Jan Geurts. Het lijkt wat op Allen Carr maar het gaat veel dieper.

Ik hoop dat het lukt! Ben nu ruim ,5 jaar van het roken af en het bevalt heel goed. Heerlijk om niet meer verslaafd te zijn, niet meer te moeten, niet meer in de stress raken als het ergens niet mag, als je pakje bijna leeg is...

Succes!
De tips van het psychische gedeelte daar hebben jullie zeker een punt.

Waarom ik zomers in de fout ga is het lekker weer in combinatie met alcohol en dan kan ik de verleiding toch niet weerstaan 'zwak'

Aureel jouw boekentip neem ik ter harte ik zal het boek eens opzoeken!
Oh, 't is ook zeker niet zo dat ik het me niet héél levendig kan voorstellen...

Maar echt, de alcohol, de terrasjes en de gezelligheid blijven evengoed, ook zonder de peukjes!

Daar heb je helemaal gelijk in Aureel, maar toch trap ik er al 3 jaar in
Allenmaal onzin, gewoon cold turkey 15 juni ben ik al een jaar gestopt met roken!! Olee olee olee ohhleeeeeee !!
Kijk daarom roken paarden ook niet het bestaat uit 100% havergras
quote:mika65 schreef op 09 mei 2011 @ 21:24:

Kijk daarom roken paarden ook niet het bestaat uit 100% havergras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven