Entertainment alle pijlers

Moordvrouwen - Net5

09-05-2011 21:44 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de vierdelige portretserie Moordvrouwen staan Nederlandse vrouwen centraal die iemand hebben vermoord. Elke aflevering vertelt een vrouw haar kant van het verhaal van de moord die ze heeft gepleegd en via reconstructiebeelden is te zien hoe het zover heeft kunnen komen. De reeks is gemaakt door Jessica Villerius. Zij maakte eerder indringende reportages over anorexia (Vel over probleem), eerwraak (Code Rood: Eerwraak) en de vraagtekens die er rond het verhaal van Maria Mosterd ontstonden (Het exclusieve verhaal van een loverboy).

In de eerste aflevering vertelt Willeke M. haar verhaal. In haar turbulente jeugd belandde ze op zevenjarige leeftijd in een ongekend horrorscenario. Ze spreekt over hoe ze zowel geestelijk als lichamelijk werd mishandeld door haar moeder en later door haar werd ‘verkocht’ aan pedofielen. Haar jeugd levert Willeke een levensgroot trauma op. Ze belandt van de ene gewelddadige relatie in de andere en kan de cirkel van geweld niet doorbreken.

Als haar oudste dochtertje wordt verkracht is voor Willeke de maat vol. Ze wil niet het risico lopen dat deze man haar dochter ooit weer zal aanraken en dus brengt ze hem om het leven met vele messteken. Ze krijgt hiervoor twaalf jaar gevangenisstraf. Inmiddels is Willeke weer vrij.

Lijkt mij een bijzondere serie, gaan jullie kijken?

Ieder maandag op Net5, 22:25.
haar verhaal net in de Viva gelezen.

Heftig hoor..
Wanneer? Ik vind het namelijk wel interessant!
anoniem_89736 wijzigde dit bericht op 09-05-2011 21:49
Reden: Spatie
% gewijzigd
Ja ik ga kijken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
22.25u net5
x
Ik denk dat als het om een kind gaat, een moeder heel ver kan gaan. Ik kan mij daar wel iets bij indenken (ik zeg niet dat ik het zou doen trouwens, dat weet ik niet).
Zeker Elisabeth. In iedereen kan een moordenaar schuilen.
ik ga ook kijken
Ik ga ook kijken, erg benieuwd naar.
Ik ook!
Thanks to dit berichtje ga ik ook kijken!

Heb de promo's gezien en lijkt me heel interessant (kijk altijd wel prgramma's met dergelijke onderwerpen)...

Ik had alleen niet echt door wanneer het was, dus thanks TO!

Ik denk niet dat ik ondertussen op 't forum zal zijn, ga lekker vanuit m'n bed kijken denk ik.
Goed dat ik dit topic lees want ik wil dit ook kijken. Heb erover gelezen in de viva.

Ik denk vaak ook van hoe kun je zoiets nou doen? Maar vaak zit er een heel verhaal/voorgeschiedenis aan vast.
Oei, bedankt voor de herinnering. Ik ga ook kijken.
Ik kom ook zo kijken.
Ik schakel meteen over naar net5, ben erg benieuwd.
Ah, wat zielig :( .
Ik kijk ook mee, voor zolang ik het volhoud ;) ...

Ik ben heel benieuwd.. ik denk ook dat iedereen kan moorden, zolang er inderdaad maar vaak genoeg op de verkeerde knop wordt gedrukt zoals hierboven zo 'mooi omschreven' ....
Ik huil nu al door dat glas in haar been. Wat erg dat kinderen dit meemaken.
Wat erg dat zo oma vond wetende dat ma het heeft gedaan.
Pff, wel heftig hoor .. je kan het je toch bijna niet voorstellen dat er zulke dingen echt gebeuren, vreselijk !
Verschrikkelijk
Oh wat erg dit, ik word er misselijk van.
Wat een vreselijk verhaal!
Mijn hemel, zit met tranen in mijn ogen te kijken!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven