Bevallen, 6 weken te vroeg

10-05-2011 05:34 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nog helemaal overrompeld, beduusd...en kan de slaap niet vatten. Ik ben 5 uur geleden bevallen van een dochter, was 34 weken zwanger. Lig in het ziekenhuis naar het plafond te staren, met een snurkende man naast me

Moest het gewoon even kwijt, denk ik...
Van harte gefeliciteerd! Is alles goed met je dochtertje?
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!!!!!

Veel geluk en geniet er van.....
Van harte gefeliciteerd! Gaat alles wel goed? Ik kan me voorstellen dat je van de adrenaline niet kan slapen.

Geniet ervan en laat je maar lekker verwennen!
Hoi! Gefeliciteerd! Mijn zoontje is vorig jaar ook 6 weken te vroeg geboren na een plotselinge bevalling van 2 uurtjes, wat een schrik! Hij heeft 2 weken op neonatologie gelegen en mocht toen met ons naar huis. Het gaat allemaal goed met hem! Ik lag ook een paar uurtjes na de bevalling klaarwakker in het bed met een luid snurkende man naast me... Alles goed met je dochtertje?
Goeiemorgen! Van harte gefeliciteerd! Hoe heet jullie kleine meid?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Gefeliciteerd met je kleintje!

Wat schrikken zeg, zo vroeg.

Gaat het goed met haar?

Heftg he, die adrenaline zo net na de bevalling? Ik vond het zo gek dat mijn vriend gewoon kon slapen, ik was 2 dagen klaarwakker..

Geniet ervan en heel veel geluk samen!
van harte!! Laat het over je heenkomen en probeer te wennen aan deze waarsch onverwacht vroege ontmoeting met je dochter...

Ik hoop dat het allemaal goed gaat!!
Van harte gefeliciteerd!

kan me voorstellen dat je even moet bijkomen...

Je had misschien nog niet eens verlof?

dat is wel een grote overgang ineens...

Hopelijk gaat alles goed met jullie en neem lekker te tijd samen om te wennen!
Gefeliciteerd met je kindje!

Alles goed met jullie?

Mijn dochtertje was ook te vroeg (4 weken na remming weeen met medicatie 33 weken)

Het was even wennen maar ik zie het ook nog zo dat haar babytijd die erg bijzonder is iets langer heeft geduurd dan bij andere
Gefeliciteerd, Mayala! Kan me voorstellen dat het schrikken is. Hoop dat alles in orde is met je kindje, en met jou.
Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat.

Geniet maar lekker van alle aandacht en neem de tijd om lekker te wennen aan elkaar. Zet desnoods grote strepen in je agenda om tijd te nemen voor elkaar. Bezoek heeft daar heus alle begrip voor.

Nog veel geluk samen!

Gefeliciteerd.
gefeliciteerd!!!!
Hej Mayala!

Ik ken je nog van het "stoppen met anticonceptie in 2010 topic". Poeh dat is wel vroeg, hopelijk maken jullie het beiden goed! Ook ik ben nu 34 weken zwanger en hoop dat die van mij nog even mag blijven zitten. In ieder geval Van Harte!
Gefeliciteerd!

Het lijkt me erg schrikken, je verwacht toch nog wel een maand te hebben. Ik hoop dat het goed gaat met jullie en het genieten van jullie vlotte meid kan beginnen.
Gefeliciteerd meid! Is alles goed met je meisje?
He Mayala;

Wij kennen elkaar van het 'stoppen met anticonceptie 2010'. Van harte gefeliciteerd. Is alles goed met jou en je kindje? Inmiddels ben ik ook moeder van een 2 maanden oud dochtertje.

Groetjes en nog heel veel geluk!
Gefeliciteerd en veel geluk!
Bedankt voor de lieve reacties! Met ons dochtertje gaat niet alles voorspoedig; ze heeft moeite met ademen, haar ademhaling gaat veel te snel en ze haalt er te weinig zuurstof uit. Ze krijgt nu uit voorzorg antibiotica, omdat er een mogelijkheid op een infectie bestaat. Dat zou dan ook de reden van de vroeggeboorte kunnen zijn. Het ziet er zo zielig uit, zo'n klein hummeltje in een couveuze dat naar adem snakt. Als ik haar zie kan ik alleen maar huilen. Maak me zo'n zorgen. Maar er is geen reden tot paniek zeiden ze, dit zijn geen ongewone dingen bij een prematuurtje.

Ik moest inderdaad nog twee weken werken, dus heb nog geen verlof gehad. Je weet dat het kan gebeuren en toch hou je er geen rekening mee. Er moest nog vanalles gebeuren thuis...geen grote dingen, maar wel nesteldrang-achtige taferelen. En de naam was nog niet definitief, maar die knoop hebben we gister toch maar meteen doorgehakt. Wisten ook nog niet wat het zou worden. Ivm privacy hou ik die liever voor mezelf.

Ik lees graag ervarringsverhalen van andere moeders die te vroeg bevallen zijn...liefst wel alleen succesverhalen
p.s. Ik zou in principe naar huis mogen, maar ik laat haar toch niet alleen zeker??
Hai Mayala, allereerst gefeliciteerd met je dochter! Ik heb geen ervaring met kindjes die zo vroeg geboren zijn, maar wel een knuffel voor jou! Kan me voorstellen dat het door merg en been gaat je meisje nu zo te zien, maar dat gaat vast elke dag iets beter en voor je het weet mogen jullie samen naar huis! Sterkte voor nu!
Nee joh, natuurlijk hoef je haar niet alleen te laten! Het ziekenhuis zal je echt niet van je dochter wegsturen, en al doen ze het wel, dan schop je net zoveel stennis tot ze je laten blijven.

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Ik hoop dat ze opgroeit tot een sterkte, stoere meid!
Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie dochter !

Mijn zoontje kwam ook plotseling 5 weken te vroeg. Hij "mankeerde" niets na de bevalling maar omdat hij zo klein was mochten we pas naar huis als hij goed ging drinken. Hij heeft een dag of 6 in een warmtebedje gelegen en daarna in de wiegenkamer en toen hij 10 dagen was mochten we naar huis.

Als je bv geeft mag je gewoon bij je kindje blijven, je krijgt alleen dan geen kraamhulp meer als je thuis bent. Zo ging het bij mij in elk geval. Het is nu een stoere kerel van 5, hij is wel kleiner en lichter dan de gemiddelde jongen van 5. En is kno-patientje wat wel te maken kan hebben met een prematuur maar dat hoeven ze niet allemaal te hebben. Hopelijk gaat het snel zo goed met haar dat je ze lekker mee naar huis mag nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven