Bevallen, 6 weken te vroeg
dinsdag 10 mei 2011 om 05:34
dinsdag 10 mei 2011 om 07:05
Hoi! Gefeliciteerd! Mijn zoontje is vorig jaar ook 6 weken te vroeg geboren na een plotselinge bevalling van 2 uurtjes, wat een schrik! Hij heeft 2 weken op neonatologie gelegen en mocht toen met ons naar huis. Het gaat allemaal goed met hem! Ik lag ook een paar uurtjes na de bevalling klaarwakker in het bed met een luid snurkende man naast me... Alles goed met je dochtertje?
dinsdag 10 mei 2011 om 08:18
dinsdag 10 mei 2011 om 08:23
Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.
Ik hoop dat alles goed met jullie gaat.
Geniet maar lekker van alle aandacht en neem de tijd om lekker te wennen aan elkaar. Zet desnoods grote strepen in je agenda om tijd te nemen voor elkaar. Bezoek heeft daar heus alle begrip voor.
Nog veel geluk samen!
Ik hoop dat alles goed met jullie gaat.
Geniet maar lekker van alle aandacht en neem de tijd om lekker te wennen aan elkaar. Zet desnoods grote strepen in je agenda om tijd te nemen voor elkaar. Bezoek heeft daar heus alle begrip voor.
Nog veel geluk samen!
dinsdag 10 mei 2011 om 09:04
dinsdag 10 mei 2011 om 10:33
Bedankt voor de lieve reacties! Met ons dochtertje gaat niet alles voorspoedig; ze heeft moeite met ademen, haar ademhaling gaat veel te snel en ze haalt er te weinig zuurstof uit. Ze krijgt nu uit voorzorg antibiotica, omdat er een mogelijkheid op een infectie bestaat. Dat zou dan ook de reden van de vroeggeboorte kunnen zijn. Het ziet er zo zielig uit, zo'n klein hummeltje in een couveuze dat naar adem snakt. Als ik haar zie kan ik alleen maar huilen. Maak me zo'n zorgen. Maar er is geen reden tot paniek zeiden ze, dit zijn geen ongewone dingen bij een prematuurtje.
Ik moest inderdaad nog twee weken werken, dus heb nog geen verlof gehad. Je weet dat het kan gebeuren en toch hou je er geen rekening mee. Er moest nog vanalles gebeuren thuis...geen grote dingen, maar wel nesteldrang-achtige taferelen. En de naam was nog niet definitief, maar die knoop hebben we gister toch maar meteen doorgehakt. Wisten ook nog niet wat het zou worden. Ivm privacy hou ik die liever voor mezelf.
Ik lees graag ervarringsverhalen van andere moeders die te vroeg bevallen zijn...liefst wel alleen succesverhalen
Ik moest inderdaad nog twee weken werken, dus heb nog geen verlof gehad. Je weet dat het kan gebeuren en toch hou je er geen rekening mee. Er moest nog vanalles gebeuren thuis...geen grote dingen, maar wel nesteldrang-achtige taferelen. En de naam was nog niet definitief, maar die knoop hebben we gister toch maar meteen doorgehakt. Wisten ook nog niet wat het zou worden. Ivm privacy hou ik die liever voor mezelf.
Ik lees graag ervarringsverhalen van andere moeders die te vroeg bevallen zijn...liefst wel alleen succesverhalen
dinsdag 10 mei 2011 om 10:43
Hai Mayala, allereerst gefeliciteerd met je dochter! Ik heb geen ervaring met kindjes die zo vroeg geboren zijn, maar wel een knuffel voor jou! Kan me voorstellen dat het door merg en been gaat je meisje nu zo te zien, maar dat gaat vast elke dag iets beter en voor je het weet mogen jullie samen naar huis! Sterkte voor nu!
dinsdag 10 mei 2011 om 10:43
dinsdag 10 mei 2011 om 10:46
Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie dochter !
Mijn zoontje kwam ook plotseling 5 weken te vroeg. Hij "mankeerde" niets na de bevalling maar omdat hij zo klein was mochten we pas naar huis als hij goed ging drinken. Hij heeft een dag of 6 in een warmtebedje gelegen en daarna in de wiegenkamer en toen hij 10 dagen was mochten we naar huis.
Als je bv geeft mag je gewoon bij je kindje blijven, je krijgt alleen dan geen kraamhulp meer als je thuis bent. Zo ging het bij mij in elk geval. Het is nu een stoere kerel van 5, hij is wel kleiner en lichter dan de gemiddelde jongen van 5. En is kno-patientje wat wel te maken kan hebben met een prematuur maar dat hoeven ze niet allemaal te hebben. Hopelijk gaat het snel zo goed met haar dat je ze lekker mee naar huis mag nemen.
Mijn zoontje kwam ook plotseling 5 weken te vroeg. Hij "mankeerde" niets na de bevalling maar omdat hij zo klein was mochten we pas naar huis als hij goed ging drinken. Hij heeft een dag of 6 in een warmtebedje gelegen en daarna in de wiegenkamer en toen hij 10 dagen was mochten we naar huis.
Als je bv geeft mag je gewoon bij je kindje blijven, je krijgt alleen dan geen kraamhulp meer als je thuis bent. Zo ging het bij mij in elk geval. Het is nu een stoere kerel van 5, hij is wel kleiner en lichter dan de gemiddelde jongen van 5. En is kno-patientje wat wel te maken kan hebben met een prematuur maar dat hoeven ze niet allemaal te hebben. Hopelijk gaat het snel zo goed met haar dat je ze lekker mee naar huis mag nemen.