Mode & Beauty alle pijlers

maat armbandje.

10-05-2011 07:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe baan en wil als afscheidscadeautje een armbandje voor mijn collega's maken.

Maar ik twijfel over de maat. Ik wil het nog niet verklappen dat ik dit ga doen, dus even opmeten bij de collega's kan niet. Ik heb er gisteten 1 met een verlengkettinkje gemaakt, maar das geen gezicht.

Wat zou ik als gemiddelde maat kunnen gebruiken?

Ik heb zelf brede polsen, dus niet echt een maat om aan te houden.
Kan je misschien van dat elastische draad gebruiken?
Nee, het word een soort bedelarmandje met bedeltjes die met de collega en mij te maken heeft
Kun je niet een rondje horloges passen/ruilen doen? Dan kun je zien hoe in vergelijking met jouw horloge hun horloges zijn. Begin gewoon een (slijm) verhaal over dat je het horloge van je collega zo mooi vindt, en altijd al zoiets hebt willen hebben en of je het even mag passen om te zien of het jou wel staat.....
Op zich een goed idee, maar niet iedereen draagt een horloge en ik zie niet alle collega's meer voordat ze af moeten zijn
Kun je niet gewoon in de winkel kijken naar wat een gemiddelde maat is? Of desnoods een goedkoop armbandje kopen als maat?
Dat vind ik een goed idee!
Fijn! Succes. Lief trouwens dat je dat doet voor je collega's.
Barbabella, maak je ze met een slotje of moeten ze om de pols heen glijden?

Als met slotje, dan kun je er een kettinkje met oogjes aan maken zodat hij op verschillende lengtes vast te maken is (zoals halskettingen vaak hebben), en kun je ter plekke de overbodige oogjes eraf knippen.

Als hij om de pols geschoven moet worden, wordt het lastiger, omdat niet iedereens hand even breed is... daar weet ik even geen oplossing voor.
Ik maak ze met een slotje en heb er gisteren zo'n verleng kettinkje erop gezet en dat was niet mooi.
Misschien een gemiddelde maat nemen en dan een paar iets groter en iets kleiner, kunnen ze eventueel onderling ruilen? (als dat kan, als de bedeltjes bij iedereen een eigen betekenis hebben lukt dat natuurlijk niet)
Ik maak armbandjes. Een normale maat voor een armbandje is 19 tot 20 cm. Ik heb zelf een smalle pols en vind 19 cm het fijnste zitten. Met een bedelarmband wil je niet dat de armband te groot is, omdat hij door het gewicht dan erg ver over je hand komt. Succes!
Ik zou 20 cm aanhouden. Ik heb polsen van gemiddelde breedte en (smalle) armbandjes van 20 cm zitten bij mij het fijnste.
Waar ik werk verkopen ze ook armbandjes. De standaard maat is 21 cm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven