maat armbandje.
dinsdag 10 mei 2011 om 07:53
Ik heb een nieuwe baan en wil als afscheidscadeautje een armbandje voor mijn collega's maken.
Maar ik twijfel over de maat. Ik wil het nog niet verklappen dat ik dit ga doen, dus even opmeten bij de collega's kan niet. Ik heb er gisteten 1 met een verlengkettinkje gemaakt, maar das geen gezicht.
Wat zou ik als gemiddelde maat kunnen gebruiken?
Ik heb zelf brede polsen, dus niet echt een maat om aan te houden.
Maar ik twijfel over de maat. Ik wil het nog niet verklappen dat ik dit ga doen, dus even opmeten bij de collega's kan niet. Ik heb er gisteten 1 met een verlengkettinkje gemaakt, maar das geen gezicht.
Wat zou ik als gemiddelde maat kunnen gebruiken?
Ik heb zelf brede polsen, dus niet echt een maat om aan te houden.
dinsdag 10 mei 2011 om 07:59
Kun je niet een rondje horloges passen/ruilen doen? Dan kun je zien hoe in vergelijking met jouw horloge hun horloges zijn. Begin gewoon een (slijm) verhaal over dat je het horloge van je collega zo mooi vindt, en altijd al zoiets hebt willen hebben en of je het even mag passen om te zien of het jou wel staat.....
dinsdag 10 mei 2011 om 09:14
Barbabella, maak je ze met een slotje of moeten ze om de pols heen glijden?
Als met slotje, dan kun je er een kettinkje met oogjes aan maken zodat hij op verschillende lengtes vast te maken is (zoals halskettingen vaak hebben), en kun je ter plekke de overbodige oogjes eraf knippen.
Als hij om de pols geschoven moet worden, wordt het lastiger, omdat niet iedereens hand even breed is... daar weet ik even geen oplossing voor.
Als met slotje, dan kun je er een kettinkje met oogjes aan maken zodat hij op verschillende lengtes vast te maken is (zoals halskettingen vaak hebben), en kun je ter plekke de overbodige oogjes eraf knippen.
Als hij om de pols geschoven moet worden, wordt het lastiger, omdat niet iedereens hand even breed is... daar weet ik even geen oplossing voor.
dinsdag 10 mei 2011 om 10:29