Geld & Recht alle pijlers

En het vrekken gaat door (Deel III)

20-04-2011 18:01 2993 berichten
Het vorige topic is in sneltreinvaart gevuld met allerlei tips. Daarom hier al deel III van de Viva Vrekkenclub.

Plaats hier al je gratis tips, actiecodes en goede vrekadviezen!

Iedereen is welkom!

De oude tips zijn hier terug te vinden:

Deel I

Deel II
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al goed met de voorraad gevrekt.

Ik had een grote bos koriander over die al een beetje ging verleppen. Maar ik kook de komende dagen niet, eet voornamelijk restjes. Vroeger zou die bos zo in de vuilnisbak zijn beland.

Nu heb ik er korianderpesto van gemaakt. Met een teen knof en pijnboompitten die ik nog in huis had en een scheut olijfolie.

Onwijs lekker en kan weer een weekje mee.

Niet vrekwaardig maar eigenlijk toch ook weer wel. Beeldschone schoenen gevonden op marktplaats. Van een heel duur merk, minstens 300,- nieuwwaarde, maar 1 keer gedragen. Was direct verliefd en heb ze nu voor 50,- kunnen krijgen.

Had ik ze echt nodig? Nee!

Word ik er heeeel erg blij van? Ja!

En dit zijn van die eenmalige kansen, dus toch maar nu toegeslagen.

Ik heb mezelf wel een shop budget gegeven voor dit seizoen en daar past het nog in.
zolang het binnen je shopbudget past is er niets aan de hand toch ;)
@Hiltje: geld is ook om je leven leuker te maken. Als jij die 50 euro kunt betalen voor De Schoenen dan moet je dat doen. En er lekker van genieten!

Die korianderpesto klinkt lekker! Het is wel een kruid wat je óf lekker vindt, of vies volgens mij.

Waar doe je het nu op/doorheen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gisteren ook schoenen gekocht, van 90 voor 20 euro. slangeleren look, zomerstappertje met puntige neus. Gistermiddag zaten ze zalig, vanmorgen voelde ik twee drukpuntjes ?? Nou ja, die loop ik er wel uit.

Ze zijn superzonnig, ik heb meteen lichte kleren uit de kast getrokken.

Dit modelletje, maar dan in champagne-kleurige slangenleer-look.

Marktplaatslinkje
quote:himalaya schreef op 10 mei 2011 @ 07:47:

@Hiltje: geld is ook om je leven leuker te maken. Als jij die 50 euro kunt betalen voor De Schoenen dan moet je dat doen. En er lekker van genieten!

Die korianderpesto klinkt lekker! Het is wel een kruid wat je óf lekker vindt, of vies volgens mij.

Waar doe je het nu op/doorheen?Korianderpesto: gisteren met avocado en turks brood gegeten. Vanmiddag op de boterhammen met kipfilet en vanavond door de spinazie met feta en turks brood en morgen over de afgekoelde gegrilde aubergines met knoflook en een pepertje.
Hiltje, ik moet even kwijt dat ik je een leuke, vrekkende levensgenieter vind. Word altijd blij van je berichten. Je geld bewust uitgeven aan dingen die je écht de moeite waard vindt, dat motto hanteer ik ook. En het water loopt me altij in de mond bij de dingen die je maakt en eet, ook nu, net na negenen.
Haa thanks, Elynn....

Maar ik vind het ook wel eens moeilijk hoor. En helemaal niet leuk. Want ik moet nu echt scherp opletten en daarom zit ik dan ook met die 50,- voor schoenen in mijn maag.

Maar het zit ook weer in mijn aard om er zo positief tegen aan te kijken.

Want we hebben het ook eigenlijk allemaal zo goed.
klinkt echt heel lekker die korianderpesto
Inderdaad, ik wist niet eens dat je van koriander pesto kan maken

Ik ga vanavond maar soep met brood eten, vind ik niet erg, ik ben vrektechnisch wel blij dat ik geen grote culinaire eisen stel...

En met die soep hou ik het ook weer 3 dagen vol

Ach, nog anderhalve week, dan is er weer salaris

Ik zou nog graag naast mn werk wat losse klusjes doen, erbij (dus geen tweede baan), zodat ik wat extra kan verdienen... Maar ik weet niet wat!

En je hebt gelijk hiltje, eigenlijk hebben we niks te klagen
Ik heb goed gevrekt in de stad vanmiddag!

3 slabbers

7 rompertjes

2 zomerslaapzakjes

2 winterslaapzakjes

2 broekjes

2 polo's

totaal: 5,-

ik had nog cadeaubonnen uit mijn kraamtijd.

bij de trekpleister hadden ze nog heel veel Venus scheermesjes en scheergel van de "gratis" actie, die dus ook maar meegenomen. Alleen het bonnetje kan ik niet vinden, hopelijk ligt die in de auto anders was het niet vrekwaardig
Ik ben hard aan het studeren dus even minder voor vrektips aan het uitkijken, sorry!

het is wel fantastisch goedkoop, want ik ben zo gestresst dat ik nauwelijks eet, en ik zit in de bieb op de universiteit, dus ik kan ook niet veel roken, want dan moet ik elke keer mijn boeltje pakken omdat ik niet mijn laptop etc kan laten staan

hiltje, je recepten zien er heurlijk uit!
heb half gevrekt vandaag. Wilde een goede blender kopen want ik wil smooties gaan maken. Zag een goede en mooie voor 29,95 en een goede en nog mooiere voor 39,95 deze keer maar eens verstandig geweest en die van 29.95 gekocht.

Bij de lidl hadden ze ijsjes in een pak van 20 stuks (10 sinasappel en 10 citroen) voor 2,50 dus dat is nog geen 13 cent per ijsje. Heb ze gelijk beide geprobeerd en ik vind ze lekker verfrissend.
ooh en de Robijn wasverzachter is in de aanbieding bij de AH, nog steeds pokkeduur, maar dan heb je wel wat!
Zojuist 2 x de NTI studiegids aangevraagd dus 2 x de bladerbon twv 5,- gekregen (2 emailadressen gebruikt). En ik heb 3 tijdschriften kunnen bestellen voor nop!
Praise The Lord voor de gel-blaren-pleisters, maar de schoenen zijn écht mooi.

Eigen merk Trekpleister is de helft goedkoper dan Compeed.

quote:himalaya schreef op 09 mei 2011 @ 16:59:

[...]

Goed zo Flashy! Alleen had ik natuurlijk liever gehad dat je iets léuks er mee had kunnen doen, ipv met je hond naar de dierenarts..

Hoop dat het niets ernstigs was?Het viel mee, hij heeft een ontstoken anaalklier, prikje gehad, en een berg medicijnen. Hij heeft ook al een lekkende hartklep en daar al een berg medicijnen voor. Ik zie de rekening van proteq met angst en beven te gemoet (de rekening van de onderzoeken enz in de dierenkliniek van laatst komt ook nog binnen) we hebben een eigen bijdrage van 19% en betalen premie.
Even een tip: bij de Etos is nu alles van Dove 2e gratis. Voor de mensen die fan zijn van Dove.
quote:Mikske00 schreef op 10 mei 2011 @ 15:01:

bij de trekpleister hadden ze nog heel veel Venus scheermesjes en scheergel van de "gratis" actie, die dus ook maar meegenomen. Alleen het bonnetje kan ik niet vinden, hopelijk ligt die in de auto anders was het niet vrekwaardig

wat is dit voor actie? heb al gegoogled maar kan het zo niet vinden (ben geen google held haha)

groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
quote:adios schreef op 10 mei 2011 @ 19:01:

[...]

wat is dit voor actie? heb al gegoogled maar kan het zo niet vinden (ben geen google held haha)

groetjeshttp://www.trekpleister.n ... ekpleister/magazine.html#/zoompage/47/
Gevrekt bij de ANWB: ik wilde een bepaald outdoorjack, normale prijs 129,-, ledenprijs 99,-.

Maar hij zat in de aanbieding voor 69,- én ik kon er nog een keer een 30% korting sticker op plakken, dus nu heb ik hem voor 49,-. Ben er erg blij mee!
Ik ben nog steeds bezig om uit de vriezer en de voorraadkast te eten en ik zit me elke keer weer te verbazen hoe 'goedkoop' je een maaltijd kunt maken door bijv. een pasta of witte rijst te gebruiken ipv aardappelen of krieltjes of zo. Heb vandaag bijv. een kipfiletje uit de vriezer genomen met witte rijst een een kerriesausje uit een zakje. Hup en klaar waren we weer
Ik heb vandaag aardappelpuree gegeten met wat plakjes rollade die ik nog in de vriezer had liggen, en spinazie.

Niets hoeven kopen dus.
quote:ties84 schreef op 10 mei 2011 @ 21:00:

Ik ben nog steeds bezig om uit de vriezer en de voorraadkast te eten en ik zit me elke keer weer te verbazen hoe 'goedkoop' je een maaltijd kunt maken door bijv. een pasta of witte rijst te gebruiken ipv aardappelen of krieltjes of zo. Heb vandaag bijv. een kipfiletje uit de vriezer genomen met witte rijst een een kerriesausje uit een zakje. Hup en klaar waren we weer

Maar aardappels zijn juist helemaal niet duur. Krieltjes wel iets meer, maar normale aardappels zijn volgens mij nauwelijks duurder dan rijst of pasta.

En ik mis je groenten in het verhaal.
Maar je kunt inderdaad heel goed en lekker eten tussen de 1,- en de 2,- euro per maaltijd.

Vooral veel zelf maken.

Ik gebruik helemaal geen pakjes en zakjes meer. Maar ik ben dan ook een kookfanaat.

Een van mijn favo's is nu een zelfgemaakte tomaten/paprika soep met roomkaas. En een broodje. Vriest makkelijk in en is bevroren weer op te warmen. Dus altijd een snel klaar maaltijd.

En maiskoekjes. Een soort kleine dikke pannenkoekjes van bloem/ei/melk en een blikje mais en wat bosui of bieslook. Tomatensalade erbij en klaar.

En kipfilet in dunne reepjes die ik zelf kruid met een eigengemaakte gyrosmix en dan met veel ui en knof en nog een paprika erbij bakken. Pitabroodje erbij (kost niets) en een knofsausje van half mayo, half yoghurt en een uitgeperste teen knof.
Hiltje, jouw maaltijden klinken echt heerlijk!

Heb je van die maiskoekjes een recept of maken de hoeveelheden niet zo uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven