belasting aan slagen omdat ex niet uitgeschreven was

dinsdag 10 mei 2011 om 19:57
quote:Rainbow01 schreef op 10 mei 2011 @ 19:47:
[...]
Ik had toen zoveel aan mn hoofd na 29 jaar samen aan de kant gezet Ik zat overal bovenop maar hier niet aangedacht,
Vooral ivb met de belastingdienst moet je zelf hier super allert op wezen!
Hij is nu de lachende 3e...je kunt zijn bank afschrift wel vergeten ben ik bang!
[...]
Ik had toen zoveel aan mn hoofd na 29 jaar samen aan de kant gezet Ik zat overal bovenop maar hier niet aangedacht,
Vooral ivb met de belastingdienst moet je zelf hier super allert op wezen!
Hij is nu de lachende 3e...je kunt zijn bank afschrift wel vergeten ben ik bang!

dinsdag 10 mei 2011 om 20:03
Avril, een huurcontract kun je van internet downloaden, convenant krijgt een creatieveling ook wel voor elkaar. De belastingdienst gaat niets doen, dat is de omgekeerde bewijslast, to mag bewijzen dat zij ongelijk hebben. Maar ik snap dat ze wantrouwig zijn, alles geregeld maar geen adres overschrijving, kan zelfs digitaal.
dinsdag 10 mei 2011 om 20:04

dinsdag 10 mei 2011 om 20:14
dinsdag 10 mei 2011 om 20:24
dinsdag 10 mei 2011 om 20:33
quote:biebje schreef op 10 mei 2011 @ 20:07:
Als fiscaal parter is hij toch ook aansprakelijk voor de aanslag?
Iemand hier die dat weet?
Misschien voor hem een reden om mee te werken.Ja wel aansprakelijk, maar de belastingdienst gaat pas bij de fiscaal partner halen als degene die de aanslag op naam heeft echt niet betaald. Voor die tijd gaat er eerst nog inhouden van geld dat je terug zou moeten krijgen, loonbeslagen etc aan vooraf.
Als fiscaal parter is hij toch ook aansprakelijk voor de aanslag?
Iemand hier die dat weet?
Misschien voor hem een reden om mee te werken.Ja wel aansprakelijk, maar de belastingdienst gaat pas bij de fiscaal partner halen als degene die de aanslag op naam heeft echt niet betaald. Voor die tijd gaat er eerst nog inhouden van geld dat je terug zou moeten krijgen, loonbeslagen etc aan vooraf.

dinsdag 10 mei 2011 om 21:22
Dit komt helaas veel voor. Niet dat het uitmaakt, maar je bent zeker niet de enige.
Zo makkelijk is het overigens ook niet om je ex zélf uit te laten schrijven, dit moet dan via onderzoek gaan wat ook lang kan duren.
Voor zover ik weet kan de gemeente ook niet met terugwerkende kracht uit laten schrijven.
Ga in bezwaar, leg duidelijk uit hoe het zit en voeg alles bij wat je hebt. (maak overal een kopie van, schrijf alle namen, tijdstippen, data op)
Heb je bewijzen van de rechtbank of iets dergelijks?
Heb eens meegemaakt dat een exman een straatverbod daar had, en dat dat diende als voldoende bewijs.
Het is inderdaad lastig, het enige bewijs dat de BD heeft is de GBA, en het is aan jou om aan te tonen dat hij er echt niet woonde.
Echt een klote-situatie, succes, ik hoop dat je er uit komt!
Zo makkelijk is het overigens ook niet om je ex zélf uit te laten schrijven, dit moet dan via onderzoek gaan wat ook lang kan duren.
Voor zover ik weet kan de gemeente ook niet met terugwerkende kracht uit laten schrijven.
Ga in bezwaar, leg duidelijk uit hoe het zit en voeg alles bij wat je hebt. (maak overal een kopie van, schrijf alle namen, tijdstippen, data op)
Heb je bewijzen van de rechtbank of iets dergelijks?
Heb eens meegemaakt dat een exman een straatverbod daar had, en dat dat diende als voldoende bewijs.
Het is inderdaad lastig, het enige bewijs dat de BD heeft is de GBA, en het is aan jou om aan te tonen dat hij er echt niet woonde.
Echt een klote-situatie, succes, ik hoop dat je er uit komt!

dinsdag 10 mei 2011 om 21:27
To, bedenk maar iets anders dan belastingdienst ex laten bellen, dat gaan ze echt niet doen. Jouw aanslag, jouw ex, jouw probleem, jouw klus, niet die van hun. Onderbouw je verhaal met zoveel mogelijk documenten waaruit blijkt dat hij al eerder verhuisd is dan 2009. Wellicht dat ze dat wel meewegen.
dinsdag 10 mei 2011 om 21:59
Ik zit ineens te denken: betaalt ex alimentatie aan je of heeft ie ooit wat anders via de bank aan je betaald in die periode? Ik weet niet zeker of de stad er nog bij staat op een afschrift als je overmaakt, maar ik dacht van wel? Als hij in een andere stad is gaan wonen, zou daar dan wat anders moeten staan.