Waddeneilanden

11-05-2011 12:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil met Hemelvaart een paar dagen kamperen op een van de Waddeneilanden. Samen met mijn man. Gewoon een beetje boekjes lezen, koffie/ biertje drinken, rondje fietsen, rondje zwemmen in de zee.

Ik ken de Waddeneilanden helemaal (nog) niet!

Dus mijn vraag aan jullie: welk eiland moet ik kiezen? Waar zijn jullie geweest? En hebben jullie dan toevallig ook nog een tip voor de camping?
Terschelling en dan op West.

Leuke plaats met een leuke strandtent en leuke kroegjes/restaurantjes
Texel vond ik erg leuk. Heb er in 'n B&B gezeten in Cocksdorp. Erg leuk plaatsje en vlakbij de vuurtoren. Kun je heerlijk in de duinen liggen met je boekje.
Ik ben helemaal verzot op Texel!

Een mooie camping aan zee is Kogerstrand.Die hebben ook trekkershutten.Je loopt de duin over en je staat met je voeten in de zee.
Ik vind Schiermonnikoog tot nog toe het leukste eiland (ook op ameland en texel geweest). Bijna alles is op loopafstand. Het dorpje is gezellig (hotel van der werff is een echte aanrader ouderwetse prijzen, historisch pand, lekker appelgebak, heerlijk menu, leuke ouderwetse hotelsfeer). Schiermonnikoog is echt prima voor een paar dagen ontspannen, want je er is precies genoeg te doen. Je hoeft je voor je gevoel niet te haasten om alles te zien. Er is geloof ik maar 1 camping op het eiland, maar daar ben ik niet geweest.
Texel, Kogerstrand.
ameland! Camping klein vaarwater. ( pssst....als je nog een stacaravan zoekt.....)
Terschelling: camping De Kooi (klik)

Vlieland: camping Stortemelk (klik)
Ik ben alleen maar op Texel geweest, en had daar, behalve bij de vuurtoren, geen eiland-gevoel bij. Eén van de kleinere eilanden is volgens mij geschikter, maar dat is persoonlijk . . . . .
Hier een absolute Terschelling fan. Ik heb alleen niet op een camping gestaan maar in een hotel overnacht.
Alle Waddeneilanden zijn mooi! Mijn favoriet is Vlieland, vooral de natuurcamping (De Lange Paal, ja, zo heet hij echt ) is een aanrader! Als je maximaal twee nachten blijft, kan je op het trekkersveldje gaan staan (natuurlijk niet met een enorme tent) en dan hoef je niet te reserveren.

Ik ben er net afgelopen weekeinde geweest en ik zou zo wel weer willen!
Ik ben op alle waddeneilanden geweest en ik vond vlieland het leukst. Camping lange paal.
Ik vind Schiermonnikoog erg leuk, maar het is wel klein, dus misschien is voor meerdere dagen een groter eiland geschikter?
Texel geeft mij geen eilandgevoel, net als Ameland. Wel een aanrader Schiermonnikoog en Vlieland. Op Terschelling ben ik nog nooit geweest.

Geen tips wat betreft kamperen, daar ben ik niet zo dol op ....

Heerlijk om even naar de eilanden te gaan!
Ameland! Mijn favoriete waddeneiland. Schiermonnikoog en Vlieland zijn ook heel mooi.

Hollum vind ik het leukste dorpje en heeft het mooiste strand. Eten bij 'Onder de vuurtoren' of bij 'De Piraat' (bij de veerboot).

Kamperen doe ik niet aan, wij huren altijd een huisje of een caravan.
Terschelling West!
ik had eigenlijk een poll moeten maken...
Vlieland! Camping Stortemelk, is nu ook nog niet zo druk.
oh en op Terschelling hebben wij in een erg leuk hotel gezeten: de Walvisvaarder.

Hebben een uitgebreide site
Ik vind Schiermonnikoog het mooist. Heeft ook een leuke camping (er is er maar een).
quote:Josje75 schreef op 11 mei 2011 @ 13:28:

Texel geeft mij geen eilandgevoel, net als Ameland. Dit vind ik dus ook. Texel is te groot voor het 'eilandgevoel', dan kan je net zo goed op het vasteland naar de kust gaan. Ik vind Terschelling erg leuk. Vriend is weg van Vlieland.
Ameland Ameland oh ja Ameland . Ben op alle eilanden geweest en vind met name Ameland en Terschelling het leukst. Nadeel van Texel (in mijn ogen dan he) is dat het zo groot is, het eilandgevoel verdwijnt dan. Vlieland en Schiermonnikoog zijn prachtig, maar voor mij net even iets te rustig. Blijft over Ameland en Terschelling, deze eilanden lijken quav sfeer en natuur op elkaar. Maar het voordeel van Ameland is dat de overtocht korter en daarmee goedkoper is. Kies je voor Ameland, dan zou je zeker moeten gaan dineren bij Het Witte Paard in het dorpje Nes. Super lekker eten bij een heerlijk informele sfeer. Oh ja, en zeker weten even gaan lounchen bij strandtent Sunset. Okay, terwijl ik dit type, ga ik gauw MeneerPientje overhalen voor een weekend Ameland. Laat je nog even weten wat het wordt
Het is Ameland geworden, camping Duinoord

Ik vond Vlieland met camping Stortemelk of Lange Paal ook superleuk klinken, maar dan zouden we wel goed moeten inpakken en eerst de camping spullen uit zoeken omdat de auto niet op het eiland mag.

We hebben lang niet gekampeerd en alle spullen liggen ongesorteerd op zolder, nu doen we gewoon achterklep open en alles erin. Dan op de camping uit je auto leven.

Dank voor alle tips!
Ben net terug, 4 dagen op Ameland geweest!

Het was super, echt een mooi eiland. Allerlei tips van jullie opgevolgd trouwens. Waarvoor dank!

We kampeerden bij Duinoord in Nes. Hebben gegeten bij het Witte Paard. Strandtent Sunset was echt te druk, daar konden we nog niet in de schaduw zitten als we zouden willen.

Andere aanraders: Zee van Tijd in Nes, en hotel Nobel in Ballum (heel lekker gelunchd).
Leuk! Ameland is echt leuk hé!

Zee van tijd is idd leuk. En Neighbours in 't dorpje buren is ook leuk!

En een drankje doen bij Nes Café in Nes of op het strand bij De Buren van Nes

Oh en ik heb ook wel eens lekker spareribs gegeten in Nes, maar weet even niet meer hoe dat restaurantje heet. Tegenover de brandweer. (Niet ver van Zee van Tijd)

Nou, ik krijg helemaal zin om ook naar Ameland te gaan!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven