Geld & Recht alle pijlers

belasting aan slagen omdat ex niet uitgeschreven was

10-05-2011 19:37 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

In aug 2008 vertel.
quote:[message=9055807,noline]Dickens schreef op 10 mei Snap niet dat men zoiets basaals als adreswijziging bij gemeente niet gewoon regelt.

Tja, dat is iets wat ik ook niet snap en toch was dat precies wat mijn ex deed, of liever gezegd niet deed. Toen ik het hem meerdere malen had verzocht dat te doen, ben ik zelf naar de gemeente gestapt en heb hem uit laten schrijven. Daar gaat wel minimaal 6 weken overheen omdat ze eerst onderzoek moeten doen of hij er daadwerkelijk niet meer woont. Van zijn kant was het gewoon een gevalletje dwars zitten.....niet dat hij er veel mee opgeschoten is.

Wat TO nu kan doen? Ik heb helaas geen idee? Weet je zijn nieuwe adres is dat toevallig een koopwoning? Kan je dan niet wat via het kadaster te weten komen?
Als hij nog bij jou ingeschreven stond kwamen toch ook al zijn belastingpaieren bij jou?! Het adres bij de belastingdienst wijzigt namelijk vanzelf als je je overschrijft naar een nieuw adres. Wat heb je gedaan met zijn belastingpapieren, altijd naar hem doorgestuurd of zelf gehouden?
Nou ik ben net gebeld met een mr van de belastig

Die was heel aardig en erkend gelukkig toch de huurovereenkomst en convenant hij had wat gespit voor mij dus dat loopt gelukkig goed af en krijg ipv te betalen zelfs nog geld terug...

Ben erg blij vind dit altijd zo een gedoe
quote:kwestievanlef schreef op 10 mei 2011 @ 21:22:

Zo makkelijk is het overigens ook niet om je ex zélf uit te laten schrijven, dit moet dan via onderzoek gaan wat ook lang kan duren

Het kost wat moeite om zelf een ex van jouw adres uitte schrijven (been there...done that!!)maar het loobt zeker de moeite!

De gemeente gaat dan een woononderzoek doen en vaak in de regel staat dan na 8 weken(in mijn geval duurde het 8weken) bij jou uitgeschreven.

Je kunt zelfs schriftelijk een bewijs van uit de gemeente krijgen dat jij je ex hebt uit laten schrijven.

Ja, hetb kost wat tijd en ja het kost wat moeite. Maar na heffingen en gezeik met de belasting is dat meer dan waard!
Pf idd wat een gezeik 3 jaar na dato heb je nog de naweeen letterlijk en figuurlijk van de scheiding.

als ik nog terug denk aan al het papperassen gedoe jak wat een geregel en gezeik hoop dat t zo klaar is nu
quote:Rainbow01 schreef op 11 mei 2011 @ 13:14:

Nou ik ben net gebeld met een mr van de belastig

Die was heel aardig en erkend gelukkig toch de huurovereenkomst en convenant hij had wat gespit voor mij dus dat loopt gelukkig goed af en krijg ipv te betalen zelfs nog geld terug...

Ben erg blij vind dit altijd zo een gedoe

Gelukkig dat het goed is afgelopen!

Maar dit was wel een goede les voor in de toekomst!

Al heb je nog zóóó veel aan je hoofd.....je hebt nóóit genoeg aan je hoofd om zaken als uitschrijving bij de gemeente te regelen!!
mijn ex is verhuisd per 1 april 2010. In juni kwam ik er achter dat hij zich (ondanks toezegging) nog niet had uitgeschreven. Heb een procedure opgestart. tijdens deze procedure heeft gemeente contact met hem gehad op zijn nieuwe adres en heeft hij verklaart dat hij zich niet uitschreef omdat het huis nog voor 50% van hem was. Gemeente heeft daarom het onderzoek gestopt. tegen mij hadden ze gezegd dat we het mij zouden laten weten als hij was uitgeschreven. Ik heb in de tussen meerdere keren nagevraagd, maar "procedure loopt nog" kreeg ik steeds te horen. Tot het september was. Toen wisten ze ineens van niets bij de gemeente. Heb dus toen de procedure weer opnieuw opgestart.

Ex heeft deze procedure zolang weten te rekken dat het nog tot maart heeft geduurd voor hij uiteindelijk was uitgeschreven, bijna een jaar na dato. En dan heb ik er WEL vanaf het begin opgezeten.... procedures duren ZOOOO lang.
Ex heeft waarschijnlijk zo lang gewacht om langer van de hypotheekrenteaftrek te kunnen profiteren. Vanaf 2011 is de regeling echter gewijzigd. Degene die het huis verlaat heeft nog twee jaar recht heeft op hypotheekrenteaftrek nadat de advocaat de aanvraag voor echtscheiding naar de rechtbank heeft gestuurd. Tot 2011 was dit: twee jaar nadat de woning was verlaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven