Geld & Recht alle pijlers

Outplacement op eigen verzoek

10-05-2011 11:08 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

sinds 10 jaar werk ik voor een groot bedrijf in de retail. Altijd bovengemiddeld gepresteerd/beoordeeld, ongelooflijk veel geleerd en over het algemeen met plezier gewerkt. De laatste 3j jaar veel ontwikkeling en groei doorgemaakt op diverse functiegebieden en zeer nauw samengewerkt met het management. Door een interne reorganisatie is mijn oorspronkelijke baan vorig jaar mei komen te vervallen en heb ik daarna een aantal interessante projecten gedaan en geef ik trainingen..

Toch vind ik mijn draai niet meer, bij tijd en wijle heb ik het gigadruk maar er zijn dagen genoeg dat ik uit bed kom zonder een zinvolle dagbesteding te hebben op m'n werk.

Ik word hier zacht uitgedrukt niet happy van en heb na een aantal gesprekken over de toekomstmogelijkheden binnen het bedrijf 2 weken geleden zelf de knoop doorgehakt om -op eigen verzoek- een outplacement aan te gaan.

Hoewel ze me graag willen behouden is er nu en in de nabije toekomst geen functie vacant waar ik mijn capaciteiten echt kan benutten. Wel is er werk voor me, ver onder mijn niveau.

Vanuit het bedrijf is er dan ook rexpect voor mijn beslissing.

Gisteren heb ik een outplacement voorstel gekregen.

Zonder mijn eigen mening hier te ventileren, wil ik graag weten waar ik recht op heb. Aangezien het mijn eigen keus is om op te stappen en ze wel werk hebben, is het bedrijf me volgens HR niet verplicht om me een ontslagvergoeding aan te bieden.Deze redenatie kan ik begrijpen, weet echter niet of dit reeel is.

Voorstel nu :opzegtermijn van 3 maanden waarin ik mijn vakantie-uren opneem + een outplacementbudget van XXX,- voor bemiddeling van baan naar baan. Bij de start XXX,- en indien de bemiddeling is geslaagd nogmaals XXX,-

Ik heb ondertussen een gesprek gehad met een outplacementbureau en dit klikte wederzijds met veel mogelijkheden voor de toekomst. Een van de voorstellen van het bureau was om bij diverse bedrijven enkele dagen stage te lopen.

Vanuit personeelszaken van het huidige bedrijf moet dit wel in mijn eigen tijd.

Via internetsites kan ik over een vrijwillig outplacement weinig terugvinden. Wie kan me helpen met advies, zowel wettelijk als eigen ervaring.
anoniem_111697 wijzigde dit bericht op 10-05-2011 15:58
Reden: Bedragen gewist
% gewijzigd
quote:mariap schreef op 11 mei 2011 @ 16:41:

Ritmeester, bijblijven in je vak hoeft toch geen 10000 K te kosten? Mijn vriendin schrijft boeken over HR zaken, heeft een zeer interessant netwerk, veel verschillende opdrachtgevers, waar moet je dan die 10000 k aan uitgeven? Overigens heeft ze een paar jaar geleden haar 2e univ. opleiding in deeltijd afgerond. Maar zelfs dat kost geen 10000 k per jaar.

Wat zie ik over het hoofd?

Dat schrijven van boeken is, mag ik hopen, gebaseerd op kennis die ze ergens opdoet? Dat schrijven kost haar overigens 125 per uur he.

Het zal niet altijd out of pocket zijn, maar 5 tot 10K zal je echt wel maken, als je tenminste serieus wil bijblijven.
Ja, formeel heb je gelijk, dat schrijven kost natuurlijk uren, maar zij doet het erbij als hobby.

Ach we houden erover op: zij is er blij mee en dus ik ook voor haar. En ik ben blij met mijn vaste hr baan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven