Welk cadeau afscheid hulpverlener?
donderdag 12 mei 2011 om 10:29
Hoi,
N.a.v. mijn vorige topic 'overdrachtgevoelens hulpverlener' heb ik nog een vraag.
Het moment zit er aan te komen; binnenkort ga ik afscheid nemen van mijn hulpverlener. Wat vinden jullie ervan om een cadeau te geven? En zo ja, aan wat voor iets zou ik kunnen denken?
Als jullie ideeën of ervaringen hiermee hebben hoor ik het graag, ben zelf een beetje inspiratieloos namelijk...
N.a.v. mijn vorige topic 'overdrachtgevoelens hulpverlener' heb ik nog een vraag.
Het moment zit er aan te komen; binnenkort ga ik afscheid nemen van mijn hulpverlener. Wat vinden jullie ervan om een cadeau te geven? En zo ja, aan wat voor iets zou ik kunnen denken?
Als jullie ideeën of ervaringen hiermee hebben hoor ik het graag, ben zelf een beetje inspiratieloos namelijk...
donderdag 12 mei 2011 om 10:33
donderdag 12 mei 2011 om 10:40
Hoi,
Ik ben zelf hulpverlener. Daarom dacht ik...toch even reageren. Ik denk dat je jou hulpverlener het beste iets zelfgemaakts kunt geven. Idd een gedicht, een brief, mooie kaart....Dat is namelijk echt iets van jezelf. Ik snap best dat je iets als bedankje wilt geven en dat mag. Ik heb je vorige topic niet gelezen maar ik weet van veel clienten dat het een soort van afsluiting is. Maar dure cadeaus zijn niet nodig. Iets van jezelf!
Ik ben zelf hulpverlener. Daarom dacht ik...toch even reageren. Ik denk dat je jou hulpverlener het beste iets zelfgemaakts kunt geven. Idd een gedicht, een brief, mooie kaart....Dat is namelijk echt iets van jezelf. Ik snap best dat je iets als bedankje wilt geven en dat mag. Ik heb je vorige topic niet gelezen maar ik weet van veel clienten dat het een soort van afsluiting is. Maar dure cadeaus zijn niet nodig. Iets van jezelf!
donderdag 12 mei 2011 om 10:46
Met een 'cadeau' bedoel ik ook niet echt iets van heel grote waarde of zo, maar iets waarvan ik denk dat ik mijn hulpverlener daar blij mee kan maken. Waar zou de grens liggen tussen wat wel en net niet aangenomen 'mag' worden? (Ik begrijp dat dit overal verschilt natuurlijk, ben alleen benieuwd naar jullie mening)
donderdag 12 mei 2011 om 10:46
eens met tassie iets persoonlijks maken en geven is het beste. Ben zelf ook hulpverlener en iets heel kleins, en bij hoge uitzondering dus bij afsluiten contact en niet tussendoor, mag ik wel wat aannemen. Denk aan 1 losse bloem leuk verpakt of een heel klein plantje. Bij mijn werk is de regel dat je het aan mag nemen wanneer je zelf denkt dat het minder dan 2,50 gekost heeft.
Maar dit verschilt echt per instelling want zelfs dat ik het eigenlijk wel aan mag nemen voelt het nooit goed om te doen. Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen en je hulpverlener niet in verlegenheid brengen.
Maar dit verschilt echt per instelling want zelfs dat ik het eigenlijk wel aan mag nemen voelt het nooit goed om te doen. Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen en je hulpverlener niet in verlegenheid brengen.
donderdag 12 mei 2011 om 10:47
Maar wat voor de ene instantie gepast is, is dat bij de ander niet. Wij mogen niks aannemen , een kaartje wel bijv. Maar geen dingen die voor "ons" gekocht zijn. Wat iemand hier al zei het is zonde als to een duur kado koopt en de hulpverlener moet het weigeren. Dan voelen ze zich beide rot.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
donderdag 12 mei 2011 om 10:49
donderdag 12 mei 2011 om 10:50
Wat bij ons niet mag worden aangenomen zijn: Geld, dure cadeau's (bv sieraden enzo) en eigenlijk alles wat niet gepast is. dat is natuurlijk een heel breed begrip....dat besef ik me.
Wat wel aangenomen mag worden zijn kaarten, brieven en gedichten, bloemen, maar dan niet meteen overdrijven met een enorme bos!
Ik denk dat je met een mooie kaart waarop je je hulpverlener bedankt een heel erg mooi gebaar is. Dat is passend, iets wat bewaard kan worden en van jezelf!
Wat wel aangenomen mag worden zijn kaarten, brieven en gedichten, bloemen, maar dan niet meteen overdrijven met een enorme bos!
Ik denk dat je met een mooie kaart waarop je je hulpverlener bedankt een heel erg mooi gebaar is. Dat is passend, iets wat bewaard kan worden en van jezelf!
donderdag 12 mei 2011 om 10:52
quote:the_blue_sky schreef op 12 mei 2011 @ 10:50:
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Als ik dit zo lees lijkt me het beste om iets persoonlijks te geven. Ik weet dat dit alleen al voldoende zou moeten zijn, maar ergens voelt het alsof dit te weinig is. Wil graag wat meer geven...Heeft dit te maken met je gevoelens voor de die hulpverlener? En is het dan werkelijk om te bedanken of wil je wat anders bereiken met het geven van een kado?
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Als ik dit zo lees lijkt me het beste om iets persoonlijks te geven. Ik weet dat dit alleen al voldoende zou moeten zijn, maar ergens voelt het alsof dit te weinig is. Wil graag wat meer geven...Heeft dit te maken met je gevoelens voor de die hulpverlener? En is het dan werkelijk om te bedanken of wil je wat anders bereiken met het geven van een kado?
donderdag 12 mei 2011 om 10:54
quote:liselore schreef op 12 mei 2011 @ 10:52:
[...]
Heeft dit te maken met e gevoelens voor de die hulpverlener? En is het dan werkelijk om te bedanken of wil je wat anders bereiken met het geven van een kado?Ik zie het wel als een bedankje. Weet dat ik er verder niks mee zal bereiken en dat is ook niet mijn bedoeling.
[...]
Heeft dit te maken met e gevoelens voor de die hulpverlener? En is het dan werkelijk om te bedanken of wil je wat anders bereiken met het geven van een kado?Ik zie het wel als een bedankje. Weet dat ik er verder niks mee zal bereiken en dat is ook niet mijn bedoeling.
donderdag 12 mei 2011 om 10:54
Blue sky realiseer je wel dat jij heel anders tegen je hulpverlener aankijkt, als zij tegen jou. Ik begrijp je gevoel, maar voor haar ben je een client, haar werk. Ik denk juist dat een persoonlijk kado als een kaartje oid een mooier gebaar is als een "duur" kado. Het klinkt heel hard, maar zodra jij op dinsdagmorgen 10.30 niet meer komt word jou plaats ingenomen door een andere client waar ze zich op gaat richten.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
donderdag 12 mei 2011 om 10:56
Ik heb van mijn client een bos bloemen gekregen en een doos merci toen de hulpverlening stopte. Had natuurlijk echt niet gehoeven, maar heb het wel aangenomen. Vond het een erg lief gebaar. Van een gedicht zou ik denk ik meer het ' beladen' vinden, dan een algemeen gebaar. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
donderdag 12 mei 2011 om 10:56