stemmingswisselingen

11-05-2011 20:24 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn stemming verandert meerdere malen per dag. Is dat met therapie te genezen? Voel me niet zo vaak euforisch toch heb ik dat eens in de zoveel tijd. Lukt me niet om me echt super te voelen, dat denk ik tenminste. Me super voelen heb ik weleens ervaren, maar ja...het duurde niet zo lang. Voel me nu wel goed. Is dit met therapie te behandelen?
Geen flauw idee.... Dat kunnen wij toch helemaal niet zeggen van achter onze computer?

Waarom ga je niet eens naar de huisarts om het hier over te hebben?
Klinkt niet raar hoor. Zit het je dwars, heb je er last van? En hoe dan?
Kan ook met je hormonen te maken hebben. Ik zou zeggen praat er eens met je huisarts over
Dat heeft volgens mij toch te maken met wat je jezelf voorhoudt over het leven. Als je jezelf voortdurend vertelt dat alles zinoos is, mensen niet te vertrouwen zijn, we toch allemaal doodgaan en je relativeert jezelf kapot, dan krijg je een rotleven. En het hoeft helemaal niet, want leven dat moet je toch dus je kan het jezelf beter zo aangenaam mogelijk maken terwijl je hier toch bent.

Ik weet dus niet of jij dit bedoelt maar je kan altijd wat therapieën proberen, baat het niet dan schaadt het niet,
@novina : ben al bij de huisarts geweest. Heb therapie voorgesteld en hij is het ermee eens. Ik weet alleen niet wanneer ik moet beginnen.
quote:malvado schreef op 12 mei 2011 @ 14:05:

@novina : ben al bij de huisarts geweest. Heb therapie voorgesteld en hij is het ermee eens. Ik weet alleen niet wanneer ik moet beginnen.Heb je dan een doorverwijzing gekregen naar een psych of t riagg oid? Heb je daar al contact mee gehad?
Hoe bedoel je dat? Heb je nog geen therapie gevonden of sta je op een wachtlijst?
ik snap het niet helemaal, je begint met stemmingswisselingen maar vervolgens zeg je dat je niet vaak super voelt.

Wat voor wisselingen heb je dan wel?

Ik heb zelf ook enorme stemmingswisselingen op een dag, van hyper/euforisch tot superdepri en medicijnen die ik nu heb maken het wel minder, maar ik heb niet het idee dat het bij jou zo erg is?
Hoi malvado,

Ik heb ook heel eg last van stemmingswisselingen. Ik heb hier al een jaar last van en het wordt steeds erger. Ik ben een paar maanden geleden naar de huisarts gegaan omdat mijn lichaam tegen mijn stemming/piekeren/depri gevoelens, begon te protesteren. Ik ging dingen op mijn werk vergeten, presteerde niet goed meer op mijn werk, trok me sociaal terug en ga zo maar door. Ik realiseerde me op een gegeven moment dat ik zo niet verder kon en wilde en ben door mijn huisarts doorverwezen naar de psycholoog. Ik heb nu 3 gesprekken bij haar gehad, het is hard, confronterend en moeilijk... Morgen heb ik een gesprek bij de psychiater over medicatie. Ondanks dat ik nu praat over mijn problemen blijven mijn stemmingen erg wisselen van euforisch naar zwaar down in een paar uur. Ik noem het een mindfuck. Er bestaat naar mijn idee geen grotere pijn dan emotionele pijn. En het jammere is ook dat je vaak op onbegrip stuit bij mensen in je omgeving.... Je bent in ieder geval niet de enige met dit probleem! Pas goed op jezelf en trek zeker aan de bel als het je allemaal te zwaar wordt! X Annemarie
Loop met je hoofd in de zon, dan valt de schaduw achter je!
Zie je een patroon in de stemmingswisselingen? Komen zij op momenten dat er iets vervelend gebeurd, of bij een gedachte? Zijn er dingen op dit moment in je leven die je dwars zitten of die zwaar voor je zijn... Voel je je ontevreden over iets in je dagelijks leven?

Ik heb ook last gehad van stemmingswisselingen maar ik heb het nu veel meer onder "controle". Het is beter gegaan sinds ik ging bijhouden wanneer ik de stemmingswisselingen kreeg.

Als je er zelf niet uitkomt, kan je hiervoor altijd proffesionele hulp zoeken! maar niet meteen aan de medicijnen gaan hoor.

Succes!
Love my life!
hoi malvado ,heb je al eens gedacht aan adhd ,het zijn veel gelijkennissen ,succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven