Liegen jullie wel eens?

14-05-2011 11:24 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben wel benieuwd of jullie wel eens liegen.. En hoe vaak je dan liegt..

Daar bedoel ik niet alleen in de relatie met je partner mee. Maar gewoon in relaties met anderen. Dus liegen in het dagelijks leven..

Wat was jouw ergste leugen? Wat vind jij ( echt) een leugen?

En wat vind je er van als andere mensen liegen?

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Yesorno
Lieg jij wel eens? Hoe vaak? Ergste leugen? Wat vind jij een leugen? Wat vind jij er van als anderen liegen?

Het lijkt wel een onderzoek.
Ah know`t, tha shunt
Ik lieg eigenlijk nooit, ik zou ook niet iets kunnen bedenken waarover ik zou moeten liegen.

Ik zwak wel eens mijn mening af, maar zou nooit iets zeggen wat compleet anders is dan wat ik denk. Ik probeer wel rekening te houden met andermans gevoelens.
This is not kosher!
En nu jij.
This is not kosher!
Iedereen liegt, dat is al in onderzoeken aangetoond.
Niet in het dagelijks leven, maar gewoon in relaties met anderen? Wat is het verschil?
Wat eten we vanavond?
quote:yesorno schreef op 14 mei 2011 @ 11:24:Daar bedoel ik niet in het dagelijks leven mee. Maar gewoon in relaties met anderen. In het dagelijks leven heb je toch relaties met anderen?
Nee, niet bewust. En als ik het eens bewust doe, dan straalt het er aan alle kanten vanaf. Ik hou niet van liegen en ik hou er niet van als er tegen mij gelogen wordt. Als ik iets niet wil vertellen, dan zeg ik dat liever, dan dat ik ga liegen.
quote:Wellhello schreef op 14 mei 2011 @ 11:29:

Ik lieg eigenlijk nooit, ik zou ook niet iets kunnen bedenken waarover ik zou moeten liegen.

Ik zwak wel eens mijn mening af, maar zou nooit iets zeggen wat compleet anders is dan wat ik denk. Ik probeer wel rekening te houden met andermans gevoelens.Bestaat niet. Iedereen liegt regelmatig.
quote:pearle schreef op 14 mei 2011 @ 11:33:

[...]

Bestaat niet. Iedereen liegt regelmatig.Nou als jij het zegt. Maar ik zou echt niet weten waarover of waarom.
This is not kosher!
Ik lieg nooit. Behalve nu.
Ga in therapie!
Ik lieg wel eens. Behalve nu.
Misschien om een verhaal sterker te maken? Ik weet niet...
quote:dubiootje schreef op 14 mei 2011 @ 11:35:

Ik lieg nooit. Behalve nu. Ik lieg wel eens en nu?
Ik lieg bijna nooit. In beginsel vind ik liegen gewoon niet kunnen. Dan zeg ik liever dat ik geen antwoord wil geven (zoals nike). Ik vind het ook echt verachtelijk als mensen liegen. Ik voel me dan zo bedonderd. Al is het maar over kleine dingen. Ik vind het zo respectloos.

Wel verzwijg ik wel eens dingen. Maar ronduit liegen lukt me eigenlijk niet eens.

Maar dat gezegd hebbende, ik heb niet zo lang geleden gelogen. (hypocriet, ik weet het). Er was een goede vriend die verliefd op mij was. Ik had een relatie. Maar in het verleden (voor die relatie) had ik wel eens wat vage gevoelens voor goede vriend gehad. Goede vriend probeerde mij toen steeds te versieren. Na een aantal afwijzingen en gesprekken erover zei hij dat als ik met 100% zekerheid kon zeggen dat hij nooit een kans maakte, dat hij dan op zou houden. Dat kon ik eigenlijk niet, want ik had ooit gevoelens voor hem gehad, was nu met vriend, maar je weet nooit wat de toekomst brengt. En toen heb ik willens en wetens, weloverwogen recht in zijn gezicht gelogen. Omdat mij dat echt het beste leek voor alle betrokkenen.

Ik was verbaasd dat het liegen me zo makkelijk afging, maar ik heb er (nog) geen spijt van gehad.
quote:MEFunny schreef op 14 mei 2011 @ 11:38:

Misschien om een verhaal sterker te maken? Ik weet niet...Oh ja, sterke verhalen maak ik wel eens sterker. Maar dan geef ik er niet de garantie bij dat ze waar zijn. (mijn vrienden weten wel eens dat ik overdrijf, maar daar ben ik ook wel weer eerlijk over)
nee, niet, waarom zou ik.
En TO komt ook niet meer reageren?
Ik lieg niet veel, bijna nooit eigenlijk.

De echte reden hiervoor is vooral dat ik niet goed kán liegen.

Wel verzwijg ik soms dingen, maar meestal lukt dat niet want ik ben een echte kletskous...
Everybody lies.

(House)
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik lieg wel eens, tsja...
Ja ik lieg wel eens. Over kleine dingen. Over de belangrijke dingen in het leven ( ) lieg ik niet. Volgens mij, ik kan in elk geval geen voorbeeld bedenken nu.
quote:noodles schreef op 14 mei 2011 @ 11:53:

Ik lieg niet veel, bijna nooit eigenlijk.

De echte reden hiervoor is vooral dat ik niet goed kán liegen.

Wel verzwijg ik soms dingen, maar meestal lukt dat niet want ik ben een echte kletskous...En iets met opzet verzwijgen is geen liegen?
quote:Wellhello schreef op 14 mei 2011 @ 11:35:

[...]

Nou als jij het zegt. Maar ik zou echt niet weten waarover of waarom.

Het hoeven geen grove leugens te zijn. Bijvoorbeeld

Je komt een kennis tegen op straat, je hebt eigenlijk geen zin om met haar hem te praten, want het is 'maar' een oud collega en je bent moe/hebt een beetje een baaldag. Dan vraagt de kennis: 'alles goed?' Ik zeg dan gewoon "ja alles goed, even wat lekkers voor het weekend kopen. Jij ook een fijne dag etc etc." Geef jij dan eerlijk antwoord en zeg je dat niet alles goed is? Dat wil die kennis ook helemaal niet horen, want die vraagt het alleen omdat het de sociale conventie is.
Nooit nooit nooit! :o (ok dat was gelogen).

Iedereen liegt ja, gewoon omdat we zo op elkaar's tenen niet trappen. Stel je voor dat je /altijd/ eerlijk zou zijn en tegen iedereen jouw ongezouten mening zou geven en mensen dus ook enorm kwetst op deze manier omdat je hun ego afkraakt...; Liegen heeft een egodefensieve functie, niet alleen voor diegene die liegt, maar ook voor diegene waar tegen wordt gelogen, want die blijft dan langer in de illusie dat er niets loos is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven