Fruit in de blender

14-05-2011 14:30 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok. Ik voel me dus heel erg dom. Man en ik hebben nl. een nieuwe blender, we hebben deze speciaal gekocht zodat ik fruithapjes kan maken voor onze baby (6 maanden). Nu dacht ik gisteren, ik gooi er wat meloenstukjes in met wat water, doe de blender aan en dan krijg ik een mooi papje.

Maar... er gebeurt helemaal niets! Het water gaat schuimen, maar de meloenstukjes zijn nog precies hetzelfde, worden niet gepureerd!

Wat doe ik verkeerd? Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Bovendien is het meloen, vrij zacht dus dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om te pureren?

Tips anyone?
Een staafmixer.

Een blender is daar niet geschikt voor.
Heb je de plasticjes van de messen afgehaald?

Als je alleen de meloenen erin doet,, zonder water wat gebeurt er dan?

Anders even de staafmixer gebruiken.
Ik gebruik ook een (10 jaar oude) staafmixer en dat werkt perfect!

Overigens denk ik niet dat je bij meloen nog water hoeft toe te voegen, zit genoeg vocht in waardoor het niet dik zal worden.
Ik heb zelfs nooit een staafmixer gebruikt voor fruit. Bananen steeds geprakt, andere fruitsoorten gewoon geraspt.

Water hoeft er volgens mij inderdaad nooit bij.
Bananen prak ik idd ook, maar ik dacht: doe eens gek en blend!

Plastic verwijderd.. Als ik alleen de meloen erin doe, gebeurt er ook niets. Pas later heb ik er water bij gedaan toen bleek dat het niet ging zoals ik wilde..
Ik vind een staafmixer ook wel zo praktisch, neemt niet zoveel ruimte in, je hoeft niet zoveel schoon te maken en je kunt naarmate je kindje wat beter kan eten het ook wat grover maken.
Ik heb trouwens deze:

http://www.comprafacil.co ... SqXRuKDhz2kykFcSbCpWOA%3D

Misschien moet ik niet de blender gebruiken maar dat andere grotere ronde ding. Ik ga het proberen.
Heb ik ook wel eens, dan ligt het fruit niet goed voor de messen.

Even schudden en dan moet het lukken.
kan gewoon in de blender hoor. eerst de meloen met een heel klein beetje water doen en daarna pas de rest van det water erbij. ook lekker met een blaadje munt of wat citroen erdoor!
quote:Jes2010 schreef op 14 mei 2011 @ 14:45:

Ik vind een staafmixer ook wel zo praktisch, neemt niet zoveel ruimte in, je hoeft niet zoveel schoon te maken en je kunt naarmate je kindje wat beter kan eten het ook wat grover maken.Hmm.. speciaal deze multiprocessor gekocht omdat zoooo gemakkelijk zou zijn en dan blijkt een staafmixer uiteindelijk de beste oplossing.. Ik geef nog niet op en ga nog even verder met proberen :-)
Haha, je moet ook niet opgeven hoor, ik denk echt wel dat het werkt, gewoon even alles uit proberen.

Ik wist in het begin ook niet wat ik fijn zou vinden en aangezien ik de staafmixer nog had (stond stof te vangen in de kast) heb ik het geprobeerd en nu gebruik ik hem voor al het eten van m'n zoontje (9 maanden).
edit: ik gebruik dus gewoon zo'n ding:

Bij te weinig fruit wil het vaak ook niet goed omdat het dan niet genoeg beweegt.
Op mijn blender kan je verschillende standen kiezen. Bijvoorbeeld noten of ijsblokjes hakken. Fruit snijden. Gewoon mixen.

Staat dat er bij die van jou ook op?
Ik heb een blender-achtig ding en die doet het gewoon met fruit. Soms moet ik wel een keer doorroeren tussendoor omdat er anders te veel aan de rand blijft zitten (en dus niet geblenderd wordt).

Heb je al geprobeerd met meer of minder fruit erin, grotere en kleinere stukken?

Bij een goede blender moet dat niet uitmaken, maar t valt te proberen met die van jou.
Ik heb een hele goedkope blender van het merk breston, gekocht bij de kijkshop( 20 euro)

Dat ding blend alles, van fruit tot ijsblokken.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Vork?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 14 mei 2011 @ 14:55:

Op mijn blender kan je verschillende standen kiezen. Bijvoorbeeld noten of ijsblokjes hakken. Fruit snijden. Gewoon mixen.

Staat dat er bij die van jou ook op?Ja, heb 3 verschillende standen en heb ze allemaal uitgeprobeerd. Misschien moet ik er wat meer fruit in doen, zoals iemand zei..
quote:_Webs_ schreef op 14 mei 2011 @ 14:49:

edit: ik gebruik dus gewoon zo'n ding:

[afbeelding]

Ok! Als het jou lukt met deze, dan moet het die van mij ook lukken! Ik ga vanmiddag weer even wat uitproberen.

Baby is wakker, bedankt allemaal voor de tips tot dusver!
Dit lukt mij ook prima met mn blender.. Vraag me af of je er niet teveel water bij hebt gedaan..
een blender is juist voor dit soort dingen.. je hebt er gewoon te weinig in gedaan .. dan blend ie ook niet goed
Wat raar dat het niet lukt. Hier kan ik ook alles gewoon fijnmalen in de blender. Behalve misschien als je er zo'n mini beetje ingedaan hebt dat de messen er niet bij kunnen...? Maar als dat zo is moet je gewoon een voorraadje maken denk ik.
Gek dat hij het niet doet.

Heb ook een blender en maak er gewoon fruit smoothies mee.

Wat zegt de gebruiksaanwijzing?
Het gras aan de overkant is niet groen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven