Succesrecept chocolade taart

14-05-2011 22:30 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een succes recept voor chocolade taart? Ik heb al wat rond gespeurd op internet en oude topics door gespit maar er is zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie

Bedankt!
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=318784

deze ik lekkerrrrrrrrr!!!!!
cake of taart?
Ik plak hem even want ik heb recept op computer staan.

Zelf vind ik hem erg lekker.

Amerikaanse chocoladetaart

- 200 g boter

- 2 repen pure chocolade (van 100 gram)

- 2 reep melkchocolade (100 gram)

- 4 eieren

- 200 g donkere basterdsuiker

- 150 g zelfrijzend bakmeel

- 125 ml slagroom

Bereiden

Taart bakken: Verwarm de oven voor op 175 °C en haal het rooster eruit. Snijd de boter in blokjes en doe ze in een steelpan met dikke bodem. Breek 200 gram pure chocolade en de reep melkchocolade boven de pan in stukjes. Zet de pan op het allerkleinste pitje van het fornuis en laat de chocolade en boter heel zachtjes smelten. Roer er regelmatig in. Neem de pan van het vuur en laat de chocoladeboter nog even afkoelen.

Breek de eieren boven een beslagkom en klop ze met een garde of mixer los. Meng er de basterdsuiker en 1/2 theelepel zout door. Roer ook de chocoladeboter erdoor. Doe het bakmeel boven de beslagkom in een zeef en schud die heen en weer. Schep het bakmeel met een lepel of spatel losjes door het chocolademengsel. Bewaar 12 mooie noten als garnering en breek de rest boven het beslag in stukjes. Schep ze erdoor.

Leg een vel bakpapier in de bakvorm, zodat bodem en wand bedekt zijn (bakvorm invetten met boter en bestrooien met bloem kan ook). Schep het chocoladebeslag op het bakpapier en strijk de bovenkant glad. Trek ovenwanten aan en schuif het rooster in het midden van de oven.

Zet de bakvorm erop en bak de taart ongeveer 30 minuten (de bovenkant is dan stevig, maar vanbinnen blijft de taart een beetje vochtig). Haal de bakvorm met ovenwanten aan uit de oven en laat de taart een uur afkoelen.

Taart glazuren: Til de koude taart aan het bakpapier uit de vorm en keer hem voorzichtig om op een schaal. Trek het bakpapier eraf. Verbrokkel de laatste reep chocolade boven een steelpan met dikke bodem. Schenk de slagroom erbij en laat de chocolade terwijl je roert op heel laag vuur smelten. Laat even afkoelen en schenk de gesmolten chocolade in een dun straaltje over de taart, zodat de bovenkant en zijkanten er helemaal mee bedekt worden. Strijk het glazuur als het nodig is met een spatel verder uit. Versier de taart met de bewaarde noten en andere versiersels. Zet de taart in de koelkast zodat het glazuur hard kan worden.
Het gras aan de overkant is niet groen.
ghe Kampen das dezelfde als in mijn link.
Heb net vandaag een heerlijke chocoladecake gebakken:

200 gr boter

400 gr cakemeel ( bio, daar zit al suiker bij)

4 eieren

150 gram chocola laten smelten en door het beslag roeren
quote:luna30v schreef op 14 mei 2011 @ 22:50:

ghe Kampen das dezelfde als in mijn link.

Oww haha sorry! Had je link niet bekeken.

Maar hij is wel erg lekker he
Oh ik heb dé perfécte taart voor je!

Lekker smeuig en zacht.. En vaak nog een beetje zacht aan de binnenkant.. Ik ga ff voor je zoeken..
quote:Kampen86 schreef op 14 mei 2011 @ 22:51:

[...]

Oww haha sorry! Had je link niet bekeken.

Maar hij is wel erg lekker he heeeeeeeeerlijk
Deze is zo goed.. Geen klassieke chocoladetaart maar echt YUM

http://www.bbc.co.uk/food/recipes/white ... eese_12412
Dit is mijn absolute succesverhaal. Het is makkelijk, en erg lekker!

Ik wacht overigens niet tot de taart afgekoeld is. Het is enorm lekker als de frosting helemaal in je taart smelt.

Ik heb nog nóóit zo'n lekkere taart gemaakt .. En ik maak er nogal wat.. Het is net 1 grote, heerlijke, fijne brownie!

Dit recept gebruik je voor de taart: http://www.cacaoweb.net/easy-chocolate-cake2.html

Ingredients

1 + 1/2 cup (170 g) all-purpose flour

2 tablespoons unsweetened cocoa powder (dutched/dark)

2 teaspoons baking powder

2 pinches salt

1 cup (220 g) sugar

2 teaspoons vanilla essence

1/2 cup (1.2 dl) milk or water

1/2 cup (1.2 dl) vegetable oil (flavorless)

2 eggs

Method

Preheat oven to 350 deg F (Gas mark 4 or 180 deg C)

Grease a 9 inch (23 cm) cake tin.

Mix flour, cocoa powder, baking powder, salt, sugar and vanilla essence in a bowl.

Add milk/water, vegetable oil and eggs.

Mix everything together until smooth, either by hand or by using an electric mixer at slow speed. If the batter is too runny you may add slightly more flour.

Transfer to bake tin and bake at 350 degrees until a wooden pick inserted in center comes out clean, approximately 35 to 45 minutes.

After the cake has cooled, slice the cake through the middle to make two layers (easier if the cake has been in the fridge).

En deze voor de frosting:

http://www.cacaoweb.net/easy-chocolate-cake.html

Ingredients for frosting

1 stick (1/2 cup) + 3 tablespoons (160 g) softened butter

3 cups (7.2 dl) powdered sugar or confectioner's sugar

1/2 cup unsweetened cocoa powder

1 1/2 teaspoon vanilla extract

4 to 5 tablespoons lukewarm milk

+ mij eigen toevoeging--> 1 a 1.5 zakje wienermelange erbij!

Frosting

Cream the softened butter with powdered sugar in a bowl. Add cocoa, vanilla and 4 tablespoons lukewarm milk, and mix until smooth. Do not over-mix. If necessary, add some more milk.

Use one 1/3 of the frosting between the two layers, 1/3 on top, and the rest around the cake.

This cake should have room temperature when served.
Dit is een "echte" chocoladetaart en heel makkelijk.

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=444654&rq=sascha
Ik denk dat je hier nét zo'n probleem met uitzoeken hebt, als op google ..
eentje zonder bloem:

6 eieren

200 gram pure chocolade

200 gram suiker

225 gram boter

oven voorverwarmen op 170 graden

eieren splitsen, eiwit stijf slaan. boter en chocolade samen smelten. Eigeel met suiker mengen. Eiwit door eigeel roeren en dan het chocolade-botermengsel erdoor. Alles goed mengen en in een dichte springvorm doen. 40 minuten bakken.
Of TO maakt ze allemaal en laat ons weten welke het aller lekkerste was
quote:Kampen86 schreef op 14 mei 2011 @ 23:06:

Of TO maakt ze allemaal en laat ons weten welke het aller lekkerste was Dan help ik haar graag testen ..
Ja daar wil ik mij ook best voor opofferen he wat vervelend
Mmmmmmmm wat lekker.........
Mijn ma maakt met verjaardagen vaak een superchocoladetaart, die is echt superlekker! <3 (Maar niet goed als je op dieet bent, haha..)

Zijn 2 dingen chocoladecake opelkaar, met slagroom en aardbeien ertussen en dan gesmolten chocola erover. Is 'n recept van jamie oliver.
bedankt voor alle reacties! Klinkt echt superlekker allemaal en niet te moeilijk om te maken.

@butterfly1989 heb je ook het recept van de jamie oliver versie?

Ik ben ook zo iemand die er eerst 1 gaat maken om te kijken of het wat is en dan voor de dag zelf nogmaals de taart maak :s

Tegen die tijd kan ik geen chocoladetaart meer zien..
misschien mosterd, maar bij mij is deze nooit mislukt en zoooo lekker. vindt iedereen http://www.nigella.com/re ... mas-devils-food-cake-1126

die van jamie is ook fantastisch, maar heel anders
Deze chocoladetruffeltaart is mijn favoriet. Al vele keren gemaakt en altijd even lekker.
Ik vind de torta alla guiandia (hazelnoottaart) van NigeIIa Iawson súper... maar ik ben ook dol op noten

(als je het recept wil dan geef maar een gil, dan typ ik 'm wel even over.)
Gil
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Ook hier een luide gil! Die ziet er ook echt super uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven