Ik dacht dat ik al...

15-05-2011 20:45 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. een ander topic hier was ik op deze zondagavond benieuwd wat er echt heel anders is gelopen in je leven. Waar ben je teleurgesteld over of is juist meegevallen.

Oke, ik zal zelf beginnen:

Ik dacht dat ik al een beter betaalde baan zou hebben, daar staat tegenover dat ik ben geswitcht naar mijn 'droombaan' waar gewoon niet veel mee te verdienen valt. Ik dacht niet dat ik daar zo succesvol in zou zijn.

Ik dacht ook dat mijn gezondheid beter zou zijn, maar helaas, dat gaat niet meer gebeuren.

Ben benieuwd naar die van jullie!
Ik denk niet zoveel, maar neem de dag zoals die komt!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik dacht dat ik al jaren getrouwd zou zijn, n wereldreis zou hebben gemaakt, niet zo onzeker zou zijn, minstens 15 kilo lichter zou zijn,3 kids zou hebben en gezond zou zijn.
Wat voor baan heb je nu dan? En wat is er met je gezondheid?
quote:Lenthe81 schreef op 15 mei 2011 @ 20:50:

Wat voor baan heb je nu dan? En wat is er met je gezondheid?Ik wil hier anoniem blijven dus vertel niet teveel maar doe nu iets kunstzinnigs en wat betreft mijn gezondheid; ik ben chronisch ziek :(
ik dacht dat ik al jaren afgestudeerd zou zijn

dat ik in veel meer landen zou zijn geweest

dat mijn ouders nog bij elkaar zouden zijn

dat we alle mensen die we liefhebben nog zouden hebben

dat ik kerngezond zou zijn

Ik dach dat ik tegen deze tijd wel een eigen woning zou hebben.

Maar ach het leven gaat zoals het gaat, veel onverwachte nare dingen, maar het hoort er bij dus we maken er hoe dan ook het beste van. Je leeft immers maar 1 keer en dan kun je er beter zo veel mogelijk uit halen.
Ik dacht dat ik al bezig zou zijn met tweedejaars vakken van mijn studie..

Ik dacht dat ik al over de issues met mijn vader heen zou zijn..

Ik dacht dat ik al 60kg ipv 70 zou wegen..

Ik dacht dat ik al iets gelukkiger zou zijn.
Ik had gedacht dat, eenmaal met een universitair diploma op zak, alles makkelijker zou gaan.

Ik dacht dat ik KEUS zou hebben qua baan, en dat ik iets interessants zou vinden. Dit dacht ik ook voor mijn vriend met goed diploma, die al een jaar naar werk zoekt en al zeker 200 brieven heeft gestuurd.

Ik dacht dat ik een mooi huis zou hebben, i.p.v. een klein appartement.

Ik dacht dat ik al veel meer van de wereld zou hebben gezien, veel meer zou hebben geleerd.

Aan de positieve kant, had ik niet verwacht ooit een langdurige relatie te hebben. Had ik niet verwacht dat ik jaren bij de zelfde werkgever zou kunnen blijven. Had ik niet verwacht dat ik een autorijder met zelfvertrouwen zou worden. Had ik niet verwacht confrontaties aan te durven en mezelf in te houden als ik boos word.
Ik dacht dat ik al lang een leuke relatie gehad zou hebben.

Ik dacht dat ik nu eindelijk eens kon genieten van de momenten zelf ipv. alleen maar vooruit te kijken.

Ik dacht dat ik al lang datgene gevonden zou hebben waarin ik ontzettend goed ben.
Ik dacht dat ik een lange relatie zou hebben, verre reizen gemaakt, maar ik weet dat ik keuzes heb gemaakt vanuit mijn hart die me brachten tot waar ik nu wel en niet ben. Ik doe dingen via een uiterst leerzame omweg
quote:SexNJaZz schreef op 15 mei 2011 @ 21:06:

Ik doe dingen via een uiterst leerzame omweg Dat klinkt heeeeel herkenbaar
Ik dacht dat ik een relatie zou hebben en samen zou wonen in een leuk huisje ipv vrijgezel in een appartementje.
Ik dacht dat ik onderhand een keer zou weten wat ik wil met m'n leven.
Ik dacht dat ik nooit een relatie zou hebben, nu ben ik al 2,5 jaar gelukkig samenwonend.

Ik dacht dat ik nooit uit mijn ellendige depressie zou komen, nu alweer 2 jaar vrij van depressie.

Mijn leven is mooier en leuker dan ik ooit had kunnen hopen, ik ben uit een diep dal gekomen en kan momenteel genieten van het (voor)uitzicht.
This is not kosher!
Ik dacht vroeger dat ik op mijn leeftijd (bijna 34) een man zou hebben en kinderen. Maar ik heb het allebei nog niet.

Wel leuke reizen gemaakt, een leuke baan en een leuk appartementje, maar ik moet nu toch weleens op zoek gaan...
Ik dacht dat ik gelukkig zou zijn

Ik dacht dat de mensen van wie ik hou nog steeds in leven en gezond zouden zijn

Ik dacht dat ik een goede baan zou hebben of uberhaupt een baan

Ik dacht dat ik een vriend zou hebben, wellicht zelfs een man

Ik dacht dat ik slank zou zijn

Ik denk nu dat ik maar beter kan kijken naar wat ik wél heb, want van kijken naar wat ik niet heb word ik depressief.
quote:HEMAlover schreef op 15 mei 2011 @ 21:27:

Ik dacht dat ik gelukkig zou zijn

Ik dacht dat de mensen van wie ik hou nog steeds in leven en gezond zouden zijn

Ik dacht dat ik een goede baan zou hebben of uberhaupt een baan

Ik dacht dat ik een vriend zou hebben, wellicht zelfs een man

Ik dacht dat ik slank zou zijn

Ik denk nu dat ik maar beter kan kijken naar wat ik wél heb, want van kijken naar wat ik niet heb word ik depressief.
This is not kosher!
Dat onze hond een andere hond heeft doodgebeten! (oude topic) Daar ben ik heel verdrietig over.

Iets engs maar wat mij is meegevallen?

Verhuizen met mijn vriend naar de UK.
Love my life!
Ik dacht dat ik:

- inmiddels wel zou zijn afgestudeerd,

- veel meer gereisd zou hebben,

- veel meer geld zou hebben.

Maar ik dacht ook dat ik:

- nog wel (weer wel) alleen zou zijn,

- nog steeds kinderloos zou zijn,

- ergens een klein huisje zou hebben,

- veel minder gelukkig zou zijn dan ik nu ben,

- nog veel meer gebukt zou gaan onder mijn verleden.

Ik ben dus heel blij dat mijn gedachten niet uit zijn gekomen en dat ik meegegaan ben met wat het leven me gegeven heeft.
Ik word sowieso best depressief van wat ik hier lees..

Ik dacht dat ik nog steeds heel veel sterke meningen zou hebben en weinig nuance. Dat ik nog steeds erg overtuigd zou zijn van mijn eigen gelijk. Ik dacht dat ik een veel strengere opvoeder zou zijn (al dacht ik ook dat de kinderen iets later zouden komen en met een man van mijn eigen leeftijd ipv 12 jaar ouder).

Ik dacht dat ik zou gaan trouwen met een groot feest en witte jurk (wat ik uiteindelijk helemaal niet wilde) en ik dacht dat ik altijd juf zou blijven (wat ik gelukkig niet meer ben, ik doe nu iets veel leukers).
quote:diaantje1971 schreef op 15 mei 2011 @ 20:47:

Ik denk niet zoveel, maar neem de dag zoals die komt!

Ah, kun je mij dat leren?

Ik denk 24/7, en heb daar een beetje genoeg van.

Kan alleen de uitknop van mijn gedachten niet zo goed vinden.
quote:Wellhello schreef op 15 mei 2011 @ 21:26:

Mijn leven is mooier en leuker dan ik ooit had kunnen hopen, ik ben uit een diep dal gekomen en kan momenteel genieten van het (voor)uitzicht.Dankjewel voor je hug! Nadat ik had gepost las ik wat jij hebt geschreven, ik ben blij voor je dat het zo is en hoop dat ik dat over een tijdje ook kan zeggen.
Tien jaar geleden dacht ik dat ik over 10 jaar allang het huis uit zou zijn. En dat ik al zou samenwonen. Dat ik een goede baan zou hebben met een fatsoenlijk salaris.

Nu ben ik op zoek naar een huurflat, maar het is met mijn salaris en als iemand die alleen wil wonen, heel pittig om ertussen te komen. Het duurt nog minstens een jaar of misschien wel twee voor ik ga samenwonen. Ik wil namelijk eerst op mezelf wonen. Dus uiteindelijk is het gewoon anders dan gedacht, maar wel een leven waar ik blij mee ben.
Wat ik toen dacht:

Dat ik een thuisblijfmoeder zou willen zijn.

Dat ik rond mijn 25e kinderen zou krijgen.

Geldproblemen?

De realiteit is dat ik een thuisblijfmoeder ben, maar niet by choice. Wel omdat na meer dan 300 sollicitaties er nog steeds geen vaste baan te krijgen is. Meer dan oproepbasis krijg ik niet los. Ik was 31 toen mijn zoon geboren werd en elke maand blijkt de maand langer te zijn, dan het salaris groot....

Buiten het feit dat ik me wat nuttiger voor de wereld zou willen voelen, ben ik echter gelukkig met wie ik ben. Met mijn vriend en met mijn zoontje. En besef ik dat er heel veel mensen zijn die het veeeeel slechter hebben.

Dus elke dag met een frisse blik kijken naar wat ik wel heb, in plaats van wat ik niet heb.
Weet je HEMA, ik ben ergens blij dat ik voor mijn 30e al een grote bak ellende heb gehad. Ik ga ervan uit dat ik voorlopig mijn portie wel heb gehad.

Ik denk altijd maar zo; het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht. Sterkte, ongelukkig zijn sucks.
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven