Huishoudgeld
maandag 16 mei 2011 om 09:21
maandag 16 mei 2011 om 09:24
Een vast bedrag pinnen en het daar de hele week mee moeten doen.
Aan het begin vd maand al een bedrag opzij zetten op je spaarrekening. Naar de winkel gaan als je net gegeten hebt. Letten op aanbiedingen. Bij andere dingen dan eten eerst bedenken of je het echt nodig hebt, slaap er desnoods een nachtje over. Vaak ben ik iets dan al weer vergeten..
Aan het begin vd maand al een bedrag opzij zetten op je spaarrekening. Naar de winkel gaan als je net gegeten hebt. Letten op aanbiedingen. Bij andere dingen dan eten eerst bedenken of je het echt nodig hebt, slaap er desnoods een nachtje over. Vaak ben ik iets dan al weer vergeten..
maandag 16 mei 2011 om 09:28
Wij komen ook met zijn 3en aan die 100 euro, inclusief luiers en tabak voor manlief.
En dan eten wij echt goed... Maar het is echt goed kijken waar je de eurotjes aan uitgeeft.
En natuurlijk ook je smaak.
Voor aardappels en groente ga ik naar zown ouderwetse groenteboer.. Heb ik voor 3 euro aardappels en zuurkool en dan nog een hemaworst ben ik voor 5 euro klaar qua avond eten.
Groente in de supermarkt is duur.. Terwijl even naar de groenteboer een gezellig uitstapje kan zijn.Cola enz halen we bij de Lidl.
Brood gewoon 3 broden voor 2 euro appie.
Invriezen maar!
En vlees eet ik wat in de reclame of bonus is.
En dan eten wij echt goed... Maar het is echt goed kijken waar je de eurotjes aan uitgeeft.
En natuurlijk ook je smaak.
Voor aardappels en groente ga ik naar zown ouderwetse groenteboer.. Heb ik voor 3 euro aardappels en zuurkool en dan nog een hemaworst ben ik voor 5 euro klaar qua avond eten.
Groente in de supermarkt is duur.. Terwijl even naar de groenteboer een gezellig uitstapje kan zijn.Cola enz halen we bij de Lidl.
Brood gewoon 3 broden voor 2 euro appie.
Invriezen maar!
En vlees eet ik wat in de reclame of bonus is.
maandag 16 mei 2011 om 09:38
quote:Popje1975 schreef op 16 mei 2011 @ 09:22:
er zijn hier echt al zóveel topics over, ik zou zeggen, lees eerst de pijler even goed door.
vlindervlinder, nog makkelijker als je de instellingen (evt. tijdelijk) aanpast dat je topics van de afgelopen 90 dagen kunt zien.
Ik denk dat je minstens 10 topics aantreft met de dezelfde vraag en heeeel veeeel antwoorden want een dergelijk topic wordt ongeveer per 2 weken geopend.
Verder kun je veel tips vinden in de vrekkentopics, ook op deze pijler en veel 'goedkoper koken/eten' tips op de Etenpijler.
er zijn hier echt al zóveel topics over, ik zou zeggen, lees eerst de pijler even goed door.
vlindervlinder, nog makkelijker als je de instellingen (evt. tijdelijk) aanpast dat je topics van de afgelopen 90 dagen kunt zien.
Ik denk dat je minstens 10 topics aantreft met de dezelfde vraag en heeeel veeeel antwoorden want een dergelijk topic wordt ongeveer per 2 weken geopend.
Verder kun je veel tips vinden in de vrekkentopics, ook op deze pijler en veel 'goedkoper koken/eten' tips op de Etenpijler.
maandag 16 mei 2011 om 09:44
maandag 16 mei 2011 om 09:46
Oeps heb inderddaad niet teruggelezen dat er zoveel topics al waren. Ik ga ze inderdaad wel allemaal doorlezen.
Wij zijn met 4 personen.
Het valt mij op dat de normale Hollandse pot juist duur is.
Aardappelen groenten en dan vooral het vlees.
Op de 1 of andere manier vind ik het vlvees van de goedkopere winkels er onaatrekkelijk uitzien.
Overigens zijn tabaksartikelen niet meegerekend bij het huishoudgeld.. Wel op zijn tijd een flesje wijn.
Wij zijn met 4 personen.
Het valt mij op dat de normale Hollandse pot juist duur is.
Aardappelen groenten en dan vooral het vlees.
Op de 1 of andere manier vind ik het vlvees van de goedkopere winkels er onaatrekkelijk uitzien.
Overigens zijn tabaksartikelen niet meegerekend bij het huishoudgeld.. Wel op zijn tijd een flesje wijn.
maandag 16 mei 2011 om 09:47
http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.html
Misschien is het leuk om ook hier even rond te neuzen?
Succes!
Misschien is het leuk om ook hier even rond te neuzen?
Succes!
maandag 16 mei 2011 om 09:49
quote:boterblommetje schreef op 16 mei 2011 @ 09:44:
[...]
...er zijn ook al 3472 topics over liefdesverdriet... daar kan 3473 ook nog wel bij toch.
waarom zou het hier anders zijn?boterblommetje, het maakt mij an sich niet uit dat er weer een topic over geopend wordt maar mensen hebben niet altijd zin om voor de ..e keer hun budget/begroting/tips neer te zetten. Daarom mijn advies wat door te spitten, dan heeft TO effectiever meer reacties waar ze misschien iets mee kan. Op de relatiepijler ligt dat qua soort problemen wellicht iets genuanceerder en persoonlijker.
[...]
...er zijn ook al 3472 topics over liefdesverdriet... daar kan 3473 ook nog wel bij toch.
waarom zou het hier anders zijn?boterblommetje, het maakt mij an sich niet uit dat er weer een topic over geopend wordt maar mensen hebben niet altijd zin om voor de ..e keer hun budget/begroting/tips neer te zetten. Daarom mijn advies wat door te spitten, dan heeft TO effectiever meer reacties waar ze misschien iets mee kan. Op de relatiepijler ligt dat qua soort problemen wellicht iets genuanceerder en persoonlijker.
maandag 16 mei 2011 om 09:55
maandag 16 mei 2011 om 10:03
Op de aan biedingen letten probeer ik wel.
Alleen als bijvoorbeeld het gehakt in de reclame is koop jij dan gelijk 2 kilo en vries je het dan in.
eerlijk gezegd doe ik zulke dingen te weinig.
Fruit is ook zo een geldrover. Echt bij appie erg duur.
Ik ga deze week voor het eerst sinds tijden weer eens naar de markt misschine dat het wat scheelt.
Alleen als bijvoorbeeld het gehakt in de reclame is koop jij dan gelijk 2 kilo en vries je het dan in.
eerlijk gezegd doe ik zulke dingen te weinig.
Fruit is ook zo een geldrover. Echt bij appie erg duur.
Ik ga deze week voor het eerst sinds tijden weer eens naar de markt misschine dat het wat scheelt.
maandag 16 mei 2011 om 10:05
maandag 16 mei 2011 om 10:11
Ik haal alleen de groente en vlees per dag, en als iets op is haal ik dat natuurlijk. Ik kan vandaag ook nog niet bedenken wat ik vrijdag wil eten. Daarnaast heb ik een kleine koelkast dus kan er niet van alles in proppen. Het schijnt wel dat het goedkoper is maar ja in mijn geval is het niet anders.
maandag 16 mei 2011 om 10:14
Ik haal het nu ook per dag.
Omdat ik het gevoel heb dat je dan minder uigeeft.
Net heb ik de site van het nibud bekeken
Ers taat wat je kwijt bent per maaltijd maar dat vind ik niet erg duidelijk.
Net als in die appie boekjs staat vaak bijv. 2 euro per persoon-
Alleen staat er dan vaak bij 2 ons van dit of dat. Maar eerst moe je toch een hele verpskking aanschaffen.
Omdat ik het gevoel heb dat je dan minder uigeeft.
Net heb ik de site van het nibud bekeken
Ers taat wat je kwijt bent per maaltijd maar dat vind ik niet erg duidelijk.
Net als in die appie boekjs staat vaak bijv. 2 euro per persoon-
Alleen staat er dan vaak bij 2 ons van dit of dat. Maar eerst moe je toch een hele verpskking aanschaffen.
maandag 16 mei 2011 om 10:18
Ik heb ook even gekeken, als ik uitreken wat ik dan per week kwijt zou zijn kom ik op 95 euro. Dus het is meer een gemiddelde. Het hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf wat je koopt en waar je het koopt. Ik heb hier een super de boer en die is redelijk duur, daar haal ik alleen brood en melk en als dingen in de aanbieding zijn. Voor de rest ga ik naar de aldi, dat scheelt een hoop! (ik verbaas me elke keer weer als ik bij de kassa sta)
maandag 16 mei 2011 om 10:21