Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Hmm, heb me vergrepen aan de wokkels. Wel gestopt. Waar ik vroeger door zou eten.
Zo ben je toch al goed bezig Toet!

En Bentetje ook, patat laten staan.

het is een kwestie van gewoontes doorbreken eigenlijk soms, toch?

Is het jou nog gelukt om lekkers te laten staan, Meave?

Ik heb was gevouwen en op zolder is niets lekkers, dus kon ik me ook nergens aan vergrijpen. En, je bent natuurlijk wél de hele avond in beweging Toch op het laatst nog eventjes 10 minuten crosstrainer gedaan.

Vandaag:

O: 2 br filet americain

T: 1 br met 20+ kaas

T: 1 bak yoghurt, mandarijntje/appel

L: 2 br met 20+ kaas + cup a soup tomatencreme (denk ik, ik probeer het niet te doen, maarja, meestal heb ik er wel heel veel zin in)

T: appel/mandarijn

A: kipgerecht Kip Madras. Ik denk met een winterwortel vooraf ofzo.

Vanavond zwemmen.
Later is nu
Heb net een klein stukje chocolade gehad en m'n maagpijn, waar ik de hele dag al last van had, is weg.. Was eigenlijk medicinale chocolade dus
Later is nu
Vandaag:

O; halve boterham met hagelslag

T; Special K met magere melk en halve banaan

L; Kom snert

T: bakje wokkels en restje cassave kroepoek

T; kleine opscheplepel tortellini

Nu nog:

D; bio biefstukje en spinazie

T; appel
bijzondere chocola!

O: bak yoghurt met appel en mandarijn

T: plak ontbijtkoek

L: 3 boterhammen, 2 mandarijnen, opkikkerbouillon

T: yakult, verder niets, was al te laat naar mijn zin

D: couscous, kipfilet, roerbakgroente, wortle

oeps, heb nog trek nu, eten was niet voldoende. Yoghurt is op en weet even niet zo goed wat ik nu nog nemene kan tegen de honger zonder dat het gelijk erg jammer is. Heb geen trek meer in fruit....
vandaag

o: bak yoghurt met 2 kiwi's

t: peer

l: dubbele boterham met dun pindakaas en kom groentesoep met vermicelli en een balletje (ja eentje, meer zat er niet in haha!)

t: doosje rozijntjes (Van dochter, zat nog in mijn tas, had snaaitrek) en een mineola

a: kom snert, bak rauwkost en 4 blokjes chocolade...

Verder op de fiets naar werk geweest en zometeen looptraining, dus als ik me een beetje weet te gedragen dan heb ik een prima dagje! (ondanks PMS...)

We gaan best goed zo met zijn allen, toch?
ik vind dat we het supergoed doen en ik ben ervan overtuigd dat het resultaat er woensdag naar zal zijn!!
Echt goed!!

Ik heb trouwens nog een bak yoghurt na genomen en heb net 2 nootjes genomen
Later is nu
Te weinig slapen = dikker worden

Slapen voor je lijn? Misschien geen voor de hand liggende

suggestie als je af wilt vallen, maar goed slapen helpt wel

degelijk om je gewicht op peil te houden. Want slaap je

weinig, dan maak je niet genoeg leptine meer aan, terwijl

je gherine-peil stijgt. Het hormoon leptine zorgt voor een

verzadigd gevoel. Het hormoon gherine stimuleert de eetlust

juist. Daardoor zorgt een slaapgebrek voor trek. Ga je

vervolgens eten, dan wordt je honger minder snel gestild

dan wanneer je genoeg slaapt, en dus eet je al snel meer.

Bovenstaande las ik net op www.dag.nl

dus ik ga nu maar naar bed,

had ik dat anderhalf uur eerder gedaan dan had ik geen eierkoeken meer gegeten

morgen om 20 uur naar bed!

Trusten!
Daarom zijn moeders dik, Toet, slaapgebrek/moe

Ik had het al eerder gelezen. Lijkt nu ook voor kinderen te gelden. Ik heb gezien bij neefje: vanaf afgelopen juni slaapt hij erg slecht. Sinds afgelopen juni is hij erg aangekomen. Een link? Geen idee, maar ik zag zomaar een verband.

Ik denk dat ik de dag van gisteren qua eten gewoon naar vandaag kan kopieren. Hoewel, mogelijk dat ik tussen de middag wat anders op brood heb. Thuis ben ik niet zo van de kaas en ik eet thuis.

Toedels
Later is nu
Nou dan zou ik moddervet moeten zijn onderhand, ik slaap nml al maanden helemaal niet! Of heeft dat dan weer een omgekeerde uitwerking? Niet slapen? Hmmm....
quote:dreamer schreef op 14 januari 2008 @ 08:22:

Zo ben je toch al goed bezig Toet!

En Bentetje ook, patat laten staan.

het is een kwestie van gewoontes doorbreken eigenlijk soms, toch?

Is het jou nog gelukt om lekkers te laten staan, Meave?

Ja.

Gister een lange dag, want vroeg naar mijn werk en van daar uit eten bij een collega en door naar een oud-collega.

o: fruit 'n fibre + melk

t: snelle jelle, 1 stukje nougat

l: 3 brood met suikervrije jam

t: druiven (wel veel)

a: penne met verse saus (wel met spekjes én gehakt, maar ook veel groente), komkommer

t: plakje cake

Niet echt goed genoeg als je af wilt vallen, maar volgens mij verder wel een goede dag.
nou dat vind ik ook. Gisteren heeft de slaaptheorie wel gewerkt bij mij: was zo moe dat ik gewoon vroeg naar bed ben gegaan, gelijk gene kans meer om te snoepen en dus dikker te worden , ging het altijd maar zo makkelijk!

Vandaag het volgende plan, moet nameliojk weer avonddienst werken.

O: 1 roggebrood met oude 20+kaas, karnemelk

T: 2 koffie met warme melk, neem zo denk ik een plak ontbijtkoek

L: 3 boterhammen waarschijnlijk, met kaas en casselerib en melk/karnemlek

T: fruit

D: pastasalade met vis, tomaat, paprika, asperges en artisjokharten. Toe optimel vruchtenyoghurt. heb net die salade staan maken, zodat ik niet weer in de verleiding kom in het restaurant van mijn werk door lekkere en ongezonde dingen. Salade ziet er zalig uit en is dus goed gelukt.

Morgenochtend wegen, ben erg benieuwd. Heb het gevoel dat ik zeker afgevallen ben, maar herken dat gevoel ook als valkuil. er komt onherroepelijk een moment dat ik dan denk dat het nu wel weer even kan omdat het zo goed gaat..... Ik heb ook nog een paar dagen voor de boeg waarin het lastig wordt om lekkere dingen te vermijden en dan gewoon doorgaan vind ik altijd moeilijker dan als ik eenmaal in het ritme zit en ik gewoon bepalen kan wat er gegeten wordt.
Dat heb ik nou ook Bentetje, dat het een tijdje goed gaat en dat ik dan denk "ah, dit kan wel 'een keertje'".. en dat 'keertje' is dan op een gegeven moment dagelijks

ik heb me vanmorgen al stiekem gewogen

Later is nu
Zoy

jij geeft toch steeds wél aan dat je enorm veel eet. Dat zou dan dus (mede) door dat niet slapen komen, denk ik. En de stress maakt dat je toch slank blijft.

Later is nu
quote:dreamer schreef op 15 januari 2008 @ 10:59:

ik heb me vanmorgen al stiekem gewogen

Ja en, wat waren de cijfers???

Gisteren niet zo goed geeindigd. Zoutjes en appelflap...

Wel vanwege goed nieuws, we hebben een bod gehad op ons huis...
Héhé, hopenlijk gaat dat nu ook een beetje opschieten. Lijkt me echt rot, als je al lang en breed in je nieuwe stekkie zit en je ouwe huis staat nog leeg. Ik wens je echt heel veel suc6, moet toch eens lukken. Jullie oude huis is ook te gek vind ik. Het is dat ik niet in Assen dood gevonden wil worden, maar anders

Ja Dreamer, dat klopt, ik eet idd met vlagen echt veel, met name savonds dus. In bed. Voor de tv. Slechter kan haast niet. Maar ik slaap ook nauwelijks. Ik weet niet...

Boeiend ook...

XXX
Nouja, die eetbuien kunnen dus best met slaaptekorten te maken hebben. Ik merk dat ik, als ik moe ben, meer ga snaaien. Net of ik extern m'n energie zoek. En als ik af en toe al moe ben, kan ik me niet meer voorstellen hoe jij je moet voelen!

Góed Monser, de cijfers dan Nouja, maar mórgen is het wegen, die cijfers tellen (als het nou maar niet tegenvalt ) (nouja, dan neem ik toch stiekem de cijfers van vandaag )

Mijn 'rijtje' vandaag:

O: 2br met smeerkruidenkaas en komkommer

T: 1 br met 20+ kaas + 1 mandarijntje (ik had totaal geen zin in de yoghurt, geen trek, dus maar weer mee naar huis genomen)

L: 3 br met forelfilet en 1 kapje met chocopasta (is klein rond brood, plakje is ter grootte van een beschuit, lékkerrr brood)

en de plannen:

T: appel/banaan evt de bak yoghurt.

A: bonenschotel, met veel groentes erdoor.

yoghurt

en dan heb ik cursus, daar zijn vást koekjes bij.. ik hoop dat ik ervan af kan blijven
Later is nu
Oh, en ook lekker Monser dat je een bod hebt op je oude huis, natuurlijk!
Later is nu
vandaag so far:

O: bak griekse yoghurt met muesli

t: minneola en kwart appel

L: 3/4 kapje met dun pindakaas en hagelslag en boterham met roerei en kerstomaatjes

straks nog wat fruit ofzo en vanavond pasta met vis en saus. En rauwkost.

Druk met huishouden en tuin en straks nog boodschappen dus beweging zat vandaag... ben erg benieuwd naar de resultaten van iedereen morgen!

Dat slaapverhaal spreekt me ook wel aan moet ik zeggen... bij mij werkt het in elk geval wel zo dat ik een stuk minder gemotiveerd ben als ik te weinig slaap. Als ik te laat naar bed ga zijn de avonden te lang om niet te gaan snaaien en als ik 'savonds snaai heb ik de volgende morgen altijd schreeuwende honger dus dubbel slecht eigenlijk....oke, vanavond maar weer lekker op tijd in mijn mandje dus!
Ha, allemaal vroeg naar bed vandaag

Ik heb vanmiddag popcorn gemaakt met de kinderen en zelf uiteaard ook van gehad. En ik eet mórgen m'n bonenschotel, vanavond gebakken krieltjes met een stuk gegrild vlees en sperciebonen. Ik wist nl niet wat ik de rest van de familie zou geven. Nu weet ik niet wat ik ze morgen moet geven, dus erg veel helpt deze oplossing niet
Later is nu
Ik heb gewoon niet gekookt Dream.

O: fruit 'n fibre

T: 2 volk crackers huttenkase

L: 3 br, honing, pindakaas, slanke kaas

T: druiven, 4-5 walnoten

A: 3 br met gebakken ei met kaas en beetje bacon, paar slokken karnemelk

Geen vitamientjes dus vandaag

In de Allerhande staat een leuk recept dat ik denk ik van de week ga maken: aardappelknoflooksoep. Met erg weinig kcal. Lekker brood en misschien een salade erbij, et voilà...
Die soep was mij ook al opgevallen, ik hoor graag wat je ervan vindt meave!

Heb het aardig netjes gehouden, wel een paar stukjes chocolade gebietst maar niet de hele reep (nog niet in elk geval..) Nog even een avondactiviteit bedenken...misschien wandel ik zo wel naar de zonnebank, beweging, uitwaaien en een lekker kleurtje, 3 in 1 dus!

Monser gefeliciteerd met je bod op je oude huis! Is het een beetje acceptabel?
eetprogramma is ongever gelukt, geen fruit meer tussendoor en geen toetje, wel heel veel pastasalade.

Is het een leuk bod?
niet naar de zonnebank geweest, wel nootjes gesnaaid...jammer... nu snel slapen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven