Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Wauw, wat een goede dag Bentetje, ben trots op je!

(Was ik inderdaad ook op mezelf met die taco chips ja )
Hé Toet, dat zijn hartstikke goede dagen! Wees een beetje trots op jezelf lieverd. En pinda's zijn misschien wel vet, ze zijn wel hartstikke gezond. En knoflook ook, dus die combi is vast ook goed. (Het lijkt me alleen niet lekker )

Ik vind het trouwens heel fijn dat we hier weer schrijven allemaal... we moeten elkaar gewoon een beetje helpen en motiveren (en als een schooljuf toespreken ) en dan komt het best goed met ons. Toch?

De soep die nog over is (veel!) staat nog op het aanrecht en is heel dik geworden. Ik had er te veel pasta in gedaan. Ik denk dat ik er morgen maar extra groenten (doperwten) in doe en het als pastagerecht presenteer ofzo.
Knoflookpinda's at ik voor het eerst in Indonesië.Zo lekker als ze daar waren heb ik hier nog nooit weer gevonden. Had een toko in new toet town ontdekt en heb daar eten voor Lief voor vanavond gehaald. En zelf dus gezwicht voor die pinda's.....

Hasske handig dat je je eten voor morgen al klaar hebt Meave (en ik vind bleekselderij dus heeeeeel vies! )
Hier tot 4 uur een hele goede dag... en toen ging ik naar de markt.. en kocht daar chococashewnoten voor het bezoek van vanavond... en die heb ik alvast voorgeproefd... ruimschoots... heeeel ruimschoots... maar er is nog wat over, en hoop me vanavond een beetje te kunnen beheersen...

Heb ook van die amandelcrackers gekocht en die vind ik ook erg lekker, en bananenchipjes, die zijn ook niet zo heel slecht...

Groot compliment voor jullie trouwens, het gaat goed! En eerlijk zijn tegen jezelf is ook een groot goed! Ik kan me voorstellen dat het een eindeloze weg lijkt naar een gezond gewicht (ik was ook al zwaarder dan nu) maar stap voor stap kom je er ook.
Hé. Trouwens. Toet. Kom je morgen nog langs? Dan beloof ik dat je geen bleekselderij krijgt voor de lunch! En als je komt, komt je hele gezin dan mee? Inclusief man?
Ik ben dol op choco en op cashewnoten, maar die combi spreekt me ook al niet aan. Ik wil nootjes gewoon als nootjes geloof ik. Of als m&m's. :-)

Toet, ik heb me trouwens nog niet gewogen... durf niet. Maar nu jij op de weegschaal geweest bent, moet ik (als laatste?) misschien ook maar eens...
jazeker meave, dat moet je. Fijn hè, dat we elkaar zo kunnen bijstaan!?

Ik liep vandaag ook op de markt en mijn moeder kocht iets bij de notenkraam, ze hadden een nieuwe mix met macadamia (mm), amandelen (mmm), cashewnoten (mmmm) en allerlei gedroogde vruchten. Het zag er heerlijk uit en ook vast best gezond. Alleen leek het me heel moeilijk om weer mee te stoop en heb het dus maar helemaal niet gekocht. Blij toe als ik jouw verhaal hoor meis, dat had ik ook zo kunnen aanpakken namelijk.

Meave, hou alsjeblieft op over lekkere chocola!
Dream wil je in je mailbox kijken of je mail hebt van mij?
Hallooooo, ik ben niet over chocola begonnen! Dat was Meis hoor!!!
quote:Toet schreef op 11 januari 2008 @ 19:30:

Ik ben op een weegschaal geweest; was bij vriendinnetje te slapen en die had er eentje. Zucht, durf het bijna niet te zeggen en lieg er het liefst een paar kilo vanaf. Maar ja, wie heb ik daarmee? Psies, mezelf.

Dat liegen over je echte gewicht heb ik ook, als iemand mij nu zou vragen.. Ben ik ook geneigd om 85 kg te zeggen.

Als ze mijn gewicht vragen, ben ik geneigd m'n steefgewicht (alvast?) te noemen Erg he?

Meave, ik heb je email onvangen! Mooi man! Voor de rest, de volgende tabel is van Meave's hand. Ik plaats 'm slechts en pas 'm aan

Ik had ook weer een goede dag, gelukkig. Bij ons op het werk is vrijdagsmiddags altijd een borrel. Daarbij dan nootjes en chips. Ik heb dit keer geen wijn genomen (gooi eigenlijk laatste tijd steeds half glas weg, als ik ingeschonken heb, dus ben er maar niet aan begonnen) maar Coca Cola Zero en m'n fruit. Ik werd écht raar aangekeken. Ik kreeg (weer) chocolae van m'n collega. Ik heb 't bij hem in de la gelegd en gezegd dat ik het bewaar voor moeilijke dagen, maar dat het in mijn lade sowieso opgaat.

Toet

Moeilijk hoor.

Maar je hebt het hartstikke goed gedaan deze week! Wow.

Het is zo slopend he, steeds weer opnieuw beginnen.

Mijn dag:

O: 2 br met komkommer en kruidensmeerkaas

T; 1 br met 20+ kaas

T: 1 bak yoghurt met appel

L: 2 br met 20+ kaas + kop cup a soup tomatencreme

T: 2 blikjes cola dus en 1 appel + 1 mandarijn

thuisgekomen had ik wel zin in snacken, dus heb ik een winterwortel, een komkommer en een halve paprika opgegeten. Met currysaus als dipsausje.

Avondeten was macaroni met rode saus en kip

na het eten een stuk chocolade gehad en een grote bak yoghurt.

ik wilde nog walnoten nemen, maar heb het zakje weer weggelegd. Vond het niet nodig, was meer gewoonte/trek in lekkers. Was ik wel trots op, eigenlijk

Ik heb vandaag op dove.com gekeken. Daarop staan ook belangrijke tips voor vrouwen met dochters. En werkboekjes, om ervoor te zorgen dat onze dochters een gezond zelfbeeld behouden, ondanks de reclames. Voor jezelf staan er ook goede artikelen op (onder moeders en coaches)

Later is nu
Ëigenlijk vind ik he, als je een week goed je best doet, dat je dan als beloning best wel 5 kg in 1 week af mag vallen. Gewoon, als beloning
Later is nu
Hear hear Dream!!! Dan ben ik over 3 weken haske slank!
(dan ben ik in 1,5 week op streefgewicht )
Later is nu
Maar dan wel dat je huid dan mee krimpt.
sommige mensen willen ook alles he

Ik wilde trouwens niet zeggen "als beloning" maar 'als motivatie'

zou het erg demotiveren, als je de weken daarna 'slechts' 0,5 kg afvalt? Denkutwel he?
Later is nu
Eerlijk? Ik zou al blij zijn als ik elke week 0,5 kg afval. Rap zat voor mij.
Ik zou al blij zijn, als het me lukt om zo goed bezig te blijven.

En dat ik dan volgend jaar rond deze tijd niet weer terug bij af ben.
Ik heb dus vandaag een heeeeeeeeel rare dag.

Wil je m zien:

O: Special K met magere melk

L: halve pannenkoek met stroop, cola light

T: zakje knoflookpinda's, fleisje water

T; paar lepels chocopasta

D: 1 opscheplepel indonesiche bami

Special K met melk

Banaan

T mandarijn, thee
Holy moly, 83,3. Een paar weken geleden zat het nog (net) onder de 80. Grom. Gruwel. Baal. Nou ja, zelf gedaan. Maar je moet toch best veel eten wil je een kilo per week aankomen...

Da's wel een beetje een rare dag ja Toet.
Ondanks dat ik het afgelopen jaar dus perioden ook wel heel goed opgelet heb, ben ik bijna een kilo per maand aangekomen.

huh? Dat is inderdaad wonderlijk meave....ik weet dat jij (misschien bij vlagen ) toch zeer verantwoord eet. Nou 1 ding is duidelijk: voor de meesten onder ons is het even schrikken om te zien wat de weegschaal aangeeft. Reden te meer om er wat aan te doen en om elkaar te steunen en door de moeilijke momenten heen te slepen. Wat doen we? Wegen of meten, mijn voorkeur gaat uit naar wegen, maar als iedereen wil meten dan doe ik wel mee. welke dag is d-day?

Jullie zien,ik ben gemotiveerd!!!

Heb gisterenavond, ondanks dat de avond tot 1 uur duurde, gewoon niets meer genomen naast mijn 2 koffie met warme melk.

Ik moet vanavond werken en om nou te voorkomen dat ik in het restaurant bezwijk voor de lekkere frites en de van Dobbe kroketten heb ik net een grote bak sla staan maken. Neem denk ik ook brood mee zodat ik dat hele restaurant niet in hoef.

Planning voor vandaag:

O: roggebrood met 20+kaas, cracker met 20+kruidenkaas, karnemelk, mandarijn

T: koffie met warme melk

L: 2of 3 boterhammen met filet denk ik met melk

T: fruit

D: sla met artisjokharten, paparika en komkommer, gekookt ei en pitjesmix, 2 boterhammen met 20+kaas en evt een cup a soup.

Het klinkt als enenprachtige dag, maar moet wel nog zien dat het gaat lukken.
Oeeh-auw, dat is balen Meave

Is inderdaad een raar dagje Toet, maar wel een goede avond ook!

Ik word zo wel benieuwd naar de knoflookpinda's

Monsers opmerking is ook goed. "Ik zou al lang blij zijn als ik volgend jaar niet meer terug bij af ben". Ik heb ook het gevoel daarvoor aan 't werk te zijn, dat ik niet daadwerkelijk weer álle 20 kg erbij krijg, ipv 1/3 ervan (of eigenlijk bijna de helft)

Ik ga zo even met de tabel knoeien

toedels
Later is nu
Tuurljk gaat het je lukken, Bentetje!

Ik heb voor Toet en Meis geen streefgewicht, maar voor het 'mooie' plaatje heb ik ze maar neergezet (nu hebben 3 mensen en 2 mensen hetzelfde streef) Ik ben nog bezig met fröbelen hoor
Later is nu
Even een testje, want ik begrijp niet waarom de tabel bij Dream zo onduidelijk wordt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven