heel erg bang.. 2012

17-05-2011 10:32 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben erg bang voor de voorspellingen van 2012. Op een of andere manier kan ik het niet loslaten en ben ik er al een paar dagen mee bezig... Kan iemand me misschien geruststellen, want ik wordt zo moe van mezelf.
Het enige waar ik bang voor ben, is het ineenstorten van de wereldeconomie (en alle gevolgen die daarmee gepaardgaan) waarover meerdere economen (wereldwijd) het eens zijn dat het staat te gebeuren. Het is niet de vraag of het gebeurt, maar wanneer het gebeurt. Misschien wel 2012.

Voor de rest maak ik me niet druk. Dood ga ik toch wel.
zo,n bedoeinentent lijkt me wel wat.

mooie kleden op de grond, weinig poetswerk.
wij slapen nooit.
Merk je niks van, als je eraan gaat (het is iig heel snel voorbij). Dus zonde om je daar nu al druk over te maken!

En we gaan er in dat geval allemaal aan; gedeelde smart is halve smart. Fijn om te weten toch?
volgens mij is de wereldeconomie al aan het instorten.
wij slapen nooit.
Moet ik me zorgen maken?
Lees dit eens TO

http://www.skepsis.nl/mayakalender-2012.html

De Maya's waren voor hun tijd fantastische astronomen, maar wij hebben een man op de maan gezet en een karretje op mars en die

astronomen zien geen reden tot paniek
leuke optrekjes in afrika

Wel duur, maar ja, de economie vergaat ook toch? Wat is geld dan?
waarom die angst?Je hoeft echt niet bang te zijn.

Ben je ook gelovig?Je moet niet alles wat je leest aannemen, de wereld vergaat niet.

Weet je hoeveel sektes door de jaren heen hebben geroepen dat de wereld vergaat? Enig idee hoeveel levens die sektes hebben gekost. Eigenlijk kunnen we zelfs zeggen dat niet de sektes maar de angst die de sektes creëerden veel levens heeft gekost.

Niet bang zijn voor sprookjes! Kom op!
dat geld is allemaal fictief, dat is er gewoon niet.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 17 mei 2011 @ 10:58:

volgens mij is de wereldeconomie al aan het instorten.

Ik heb het over een totale ineenstorting. Zeg maar 1929, maar dan wereldwijd. En erger. Dat elke valuta niets meer waard is. Dat het hebben van spaargeld ook allemaal weg is. Wereldwijde armoede. Etc.

Dit wordt door meerdere economen verwacht. Op kortere dan wel langere termijn.
quote:valentinamaria schreef op 17 mei 2011 @ 10:57:

zo,n bedoeinentent lijkt me wel wat.

mooie kleden op de grond, weinig poetswerk.Ook leuk voor de kinderen, lekker kamperen!
http://www.astroversum.nl ... 2012-niet-vergaat-deel-1/
Nou, ik las laatst wel dat er een hele dikke meteoriet onze kant op komt....
trias, je kunt ook iets gaan zoeken in ivoorkust ofzo, veel goedkoper.
wij slapen nooit.
de valuta is in feite al niks meer waard sinds de goudstandaard is afgeschaft.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 17 mei 2011 @ 11:02:

dat geld is allemaal fictief, dat is er gewoon niet.

Dat bedoel ik. Dat kan niet goed blijven gaan. Die bubbel van fictief geld zal een keer knappen. Misschien wel in december 2012.

Eerste drie zinnen zijn serieus bedoeld. De laatste zin grappig.
quote:valentinamaria schreef op 17 mei 2011 @ 10:50:

wel, de wereld vergaat zo,n beetje. t enige continent wat gespaard wordt is afrika.

ik ga aanpappen met wim-lex, vanwege dat huis in mozambique.Nu begrijp ik opeens ook waarom ze daar een huis hebben laten bouwen
quote:Zamirah schreef op 17 mei 2011 @ 11:02:

Nou, ik las laatst wel dat er een hele dikke meteoriet onze kant op komt....Daar helpt een helm zeker niet tegen?
quote:valentinamaria schreef op 17 mei 2011 @ 11:03:

trias, je kunt ook iets gaan zoeken in ivoorkust ofzo, veel goedkoper.Ik ga denk ik gewoon voor de tent. Als er een vloedgolf of een aardbeving komt doet het niet zo zeer.
ghadaffi heeft prachtige tenten.
wij slapen nooit.
quote:Zamirah schreef op 17 mei 2011 @ 11:02:

Nou, ik las laatst wel dat er een hele dikke meteoriet onze kant op komt....nee joh, die is god met een katapult, maar hij kan heel slecht mikken.
quote:triaspolitica schreef op 17 mei 2011 @ 11:05:

[...]

Daar helpt een helm zeker niet tegen?Nee, hij slaat een gat van 400 m diep en 200 m breed.
Tja, niets is zeker in het leven.

Ik denk dat de kans op Al Quaida aaanslagen als je op vakantie gaat in een grote stad of reist via een balngrijk station ook best behoorlijk is.

Of je kiest voor het tuttige maar veilige Tenerife en je hoofd wordt afgesneden. Overal en ten alle tijden kan wat gebeuren

Angst is een slechte raadgever. Gewoon doorgaan met ademhalen, mocht het daadwerkelijk het einde der tijden zijn (waar ik zelf niet in geloof) dan verander je daar toch weinig aan.
2012 is zo achterhaald. De wereld vergaat immers al a.s. zaterdag (21 mei 2011)!. Iemand heeft dat berekend op basis van informatie uit de Bijbel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven